Hij kan alleen maar beter zijn, als ie niet van Volvo is, toch?Mrlten schreef: Deze condensor zal waarschijnlijk geen echte van Volvo zijn, maar dat maakt mij niks uit.

Hij kan alleen maar beter zijn, als ie niet van Volvo is, toch?Mrlten schreef: Deze condensor zal waarschijnlijk geen echte van Volvo zijn, maar dat maakt mij niks uit.
Ik heb inderdaad die dure, maar 600 is wel wat aan de hoge kant. Heb hem vandaag laten vevangen voor 450 euro inclusief alles. Voor details zie http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... c&start=25edraket schreef:Dat scheelt dan weer in de kosten mocht het de condensor zijn. De 6 bak heeft een condensor met vaste droger. Deze is alleen al 600 euro (dealerprijs), en dan moet hij er ook nog in.
Kun je ons ook leren hoe je een dergelijk schrempje hebt gemaakt?edraket schreef:Je kan er het beste een schermoje voor maken. Ik heb vorig jaar Mei de condensor vervangen en er zit nu nog geen deukje in.
Ik heb daar helaas geen foto's van, maar ik heb een stukje horregaas genomen en dat op maat geknipt om tussen de kunststof omhulling van de condensor te plaatsen. Het klemt vanzelf vast en beschermt de condensor. Dat hoeft alleen bij de opening in de bumper aan de onderkant. Daar is de condensor ook altijd ingeslagen. Als even onder de auto kijkt (wel de bak even demonteren, 2 boutjes) dan zie je direct wat ik bedoel.JeeWee schreef:Kun je ons ook leren hoe je een dergelijk schrempje hebt gemaakt?edraket schreef:Je kan er het beste een schermoje voor maken. Ik heb vorig jaar Mei de condensor vervangen en er zit nu nog geen deukje in.
Liefst met foto's.
Heb net een nieuwe er in en wil er wel wat langer mee doen als het kan.
je moet ook altijd als je 2 metalen met elkaar verbind hetzelfde materiaal gebruikt of als dat de duur bij gebruik van ijzer een stukje nikkel ertegen aan vastmaken, waardoor het nikkel zal wegroesten (wat dus gecontroleerd en vervangen moet worden. Dit past men ook toe in de scheepsvaart om corrosie van het schip te voorkomen.Mrlten schreef:Even dit oude topic omhoog schoppen zodat ik jullie kan waarschuwen. Een half jaar geleden heb ik mijn condensor laten vervangen en voor de condensor racegaas geplaatst om steenslag te voorkomen. Nu bleek gisteren bij een onderhoudsbeurt dat de airco wéér lek is :bad-words: niet door steenslag maar waarschijnlijk door corrosie. Het ijzerdraad waarmee ik het gaas heb vastgezet heeft ervoor gezorgt dat op die plekken het aluminium kapot ging (ijzer is edeler als aluminium).
Een erg dure scheikundeles...