Losse LPG G3 installatie nog te verkopen?

Deze rubriek is exclusief voor de bi-fuel rijders met een originele Volvo af-fabriek bi-fuel. Alle andere LPG-rijders kunnen terecht in de rubriek van hun model.
Plaats reactie
Guidooo
3rd Gear member

Hallo,

Ik plaats dit topic hier omdat de mensen die er verstand van hebben waarschijnlijk eerder op dit subforum zitten dan op degene voor 440, plus dat het een algemene vraag is.

Goed,

Ik heb dus een Volvo 440 waarvoor ik aardig wat onderdelen nodig heb.

Nu kwam ik een een andere volvo 440 tegen voor loop/sloop mét goedwerkende LPG G3 installatie voor een leuke prijs.

Is zo'n losse installatie nog geld waard?

Want je moet zo'n ding laten keuren als je hem bij je eigen auto inbouwt en je zit met keuringsdata van de tank enz.

Ik neem echter aan dat zoiets voor bijvoorbeeld 250 of weet ik het prima te verkopen is aan een beunhaas die er nog wat van maakt of wat onderdelen ervan nodig heeft? Het is dus niet voor eigen gebruik want ik heb al LPG G3.

Want als die los te verkopen is maakt het de aanschaf van die loop/sloop 440 een stuk leuker ;)

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Guido
chrisje
3rd Gear member

Ik dacht dat de tank niet ouder mocht zijn dan 10 jaar, voor de rest van de spullen maakt het weinig uit.
iksee90
3rd Gear member

Als de complete instalatie in een benzineauto wordt ingebouwd, moet hij uiteraard gekeurd worden. Maar met een 2e hands instalatie wordt het nooit meer een G3
Guidooo
3rd Gear member

Waarom wordt het dan nooit meer een G3?

Maar zit er nog handel in dat spul?
Ludo
6th Gear member

Guidooo schreef:Waarom wordt het dan nooit meer een G3?
Omdat je afhankelijk bent van een bereidwillige installateur, én de fabrikant voor een G3 homologatie.
Áls dit al afgeleverd kan worden, zullen beiden ook hun graantje willen meepikken.
Nieuwe tank, pakkingen, O-ringen... alles volgens de huidige R67-01 norm...
Buiten werkuren van de installateur, zul je uiteindelijk niet veel goedkoper uitkomen.
Guidooo
3rd Gear member

Aha oke, bedankt. Heb de auto gekocht dus topic kan wat mij betreft op slot.
Plaats reactie

Terug naar “Bifuel”