Iemand ervaring hiermee:
de wagen staat 12-14 dagen stil (niet op slot, alarm dus niet aan) in een garage.
Batterij volledig dood. Heel de kerstboom flikkeren maar niks starten.
Starten met andere wagen lukt.
Volgens de (onafhankelijke) dealer: ja meneer de auto verbruikt altijd stroom en het kan dus dat deze na 2-3 weken een lege batterij heeft.
Klinkt als een oude wagen met versleten batterij...
Alleen...de wagen is nieuw van mei 2010 (MY 2009), heeft tijdens de zomer dezelfde kuren vertoond, er is toen, naar verluid een nieuwe batterij in gegaan onder garantie. de wagen heef toen enige uren aan 'de computer'gehangen die geen fouten kon detecteren.
Iemand ervaring met langdurige stilstand van een C70 en zijn capaciteiten om erna gewoon te starten?
C70 2.0D batterij problemen.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 22.04.2010 - 13:16
Belgie - Regio Mechelen
850 GLT , (2dehands, Prive) verkocht met 96 000 km
V40 1.9 TD (Nieuw, leasing) weg op 135 000 km
V70 2.4D 126 pk (Nieuw, leasing) weg op 142 000 km
C70, Ice white, MY09, 2.0D Powershift, Momentum (Nieuw, Prive) sinds april 2010 en blij ervan af te zijn in april 2011
850 GLT , (2dehands, Prive) verkocht met 96 000 km
V40 1.9 TD (Nieuw, leasing) weg op 135 000 km
V70 2.4D 126 pk (Nieuw, leasing) weg op 142 000 km
C70, Ice white, MY09, 2.0D Powershift, Momentum (Nieuw, Prive) sinds april 2010 en blij ervan af te zijn in april 2011
- robemer
- 4th Gear member
- Berichten: 569
- Lid geworden op: 12.04.2010 - 17:23
- Locatie: Beuningen
Naar verluid een nieuwe batterij erin afgelopen zomer............ is dit zeker of niet??
Als een batterij echt leeg is geweest is deze dermate beschadigt dat die vervangen moet worden. Opladen helpt dan als lapmiddel een tijdje maar het leed is al geschied.
Heb met mijn vorige auto (Opel) ook diverse keren problemen gehad met lege accu.. niet echt leeg maar de drempelspanning om de diesel te kunnen starten werd niet meer gehaald; dus lampen en de hele kerstboom werkt dus wel maar starten ho maar.
Even aan accu van andere auto hangen en direct starten; stukje rijden en probleem was weg.
In geval van de Opel kwam het door gebruik van de standkachel...... deze verbruikte wat stroom en al snel kwam de accu onder de drempelspanning voor starten.
Lijkt er dus op dat in de 12-14 dagen stilstand inderdaad stroom wordt verbruikt (maar door wat??) en genoeg om onder de drempelspanning te komen. Zou maar eens een amperemeter tussen accu en auto zetten om te zien hoeveel stroom er weglekt gedurende stilstand.
Als een batterij echt leeg is geweest is deze dermate beschadigt dat die vervangen moet worden. Opladen helpt dan als lapmiddel een tijdje maar het leed is al geschied.
Heb met mijn vorige auto (Opel) ook diverse keren problemen gehad met lege accu.. niet echt leeg maar de drempelspanning om de diesel te kunnen starten werd niet meer gehaald; dus lampen en de hele kerstboom werkt dus wel maar starten ho maar.
Even aan accu van andere auto hangen en direct starten; stukje rijden en probleem was weg.
In geval van de Opel kwam het door gebruik van de standkachel...... deze verbruikte wat stroom en al snel kwam de accu onder de drempelspanning voor starten.
Lijkt er dus op dat in de 12-14 dagen stilstand inderdaad stroom wordt verbruikt (maar door wat??) en genoeg om onder de drempelspanning te komen. Zou maar eens een amperemeter tussen accu en auto zetten om te zien hoeveel stroom er weglekt gedurende stilstand.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 22.02.2008 - 17:58
- Locatie: Xanten
ik heb met mijn C70 geen problemen gehad met het starten. Mijn C70 staat wel eens langer dan 3 weken stil en daarna start ie gewoon.
vanaf 09-03-2011: MY11 Volvo C70 D3 Summum Geartronic - Twilight Bronze [foto's]
30-04-2010 - 09-03-2011: MY10 Volvo C70 2.0D Momentum Powershift - Flamenco Red Metallic
26-06-2008 - 09-04-2010: MY09 Volvo C30 2.0D Momentum - Gecko Green
29-05-2004 - 26-06-2008: MY97 Volvo S70 2.5T Exclusive-Line + Comfort-Line Nautic Blue Pearl
30-04-2010 - 09-03-2011: MY10 Volvo C70 2.0D Momentum Powershift - Flamenco Red Metallic
26-06-2008 - 09-04-2010: MY09 Volvo C30 2.0D Momentum - Gecko Green
29-05-2004 - 26-06-2008: MY97 Volvo S70 2.5T Exclusive-Line + Comfort-Line Nautic Blue Pearl
- Max
- 7th Gear member
- Berichten: 6353
- Lid geworden op: 01.10.2006 - 19:48
- Locatie: Leusden
Lijkt me OF een slechte accu OF lekstroom
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
-
- 1st Gear member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 22.04.2010 - 13:16
nieuw....dus in theorie heeft hij geen voorgeschiedenidDiscovery schreef:Het is ook het pre-facelift model, maar gekocht in 2010. Heb je hem nieuw gekocht of 2e hands?
Belgie - Regio Mechelen
850 GLT , (2dehands, Prive) verkocht met 96 000 km
V40 1.9 TD (Nieuw, leasing) weg op 135 000 km
V70 2.4D 126 pk (Nieuw, leasing) weg op 142 000 km
C70, Ice white, MY09, 2.0D Powershift, Momentum (Nieuw, Prive) sinds april 2010 en blij ervan af te zijn in april 2011
850 GLT , (2dehands, Prive) verkocht met 96 000 km
V40 1.9 TD (Nieuw, leasing) weg op 135 000 km
V70 2.4D 126 pk (Nieuw, leasing) weg op 142 000 km
C70, Ice white, MY09, 2.0D Powershift, Momentum (Nieuw, Prive) sinds april 2010 en blij ervan af te zijn in april 2011
-
- 1st Gear member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 22.04.2010 - 13:16
Inderdaad naar verluid....ik was vergeten ze te merken, de batterij die er nu insteekt heb ik gemerkt.robemer schreef:Naar verluid een nieuwe batterij erin afgelopen zomer............ is dit zeker of niet??
Lijkt er dus op dat in de 12-14 dagen stilstand inderdaad stroom wordt verbruikt (maar door wat??) en genoeg om onder de drempelspanning te komen. Zou maar eens een amperemeter tussen accu en auto zetten om te zien hoeveel stroom er weglekt gedurende stilstand.
Volgens de dealer is het normaal dat de wagen stroom verbruikt in stilstand, dus diie amperemeter gaat wel degelijk stroom aangeven... naar mijn oordeel is het voor een moderne auto onaanvaardbaar dat deze na een 2 tal weken stilstand niet meer start...vandaar deze vraag....als ik de enige ben kletst de dealer uit zijn nek...indien meerdere c70's dit hebben is er een volvo probleem.
Hij staat momenteel bij de dealer...kunnen ze hem langdurig aan hun tester hangen....is momenteel toch niet te gebruiken op zijn 18 inch met zomerband.
alvast dank voor de tips...
Belgie - Regio Mechelen
850 GLT , (2dehands, Prive) verkocht met 96 000 km
V40 1.9 TD (Nieuw, leasing) weg op 135 000 km
V70 2.4D 126 pk (Nieuw, leasing) weg op 142 000 km
C70, Ice white, MY09, 2.0D Powershift, Momentum (Nieuw, Prive) sinds april 2010 en blij ervan af te zijn in april 2011
850 GLT , (2dehands, Prive) verkocht met 96 000 km
V40 1.9 TD (Nieuw, leasing) weg op 135 000 km
V70 2.4D 126 pk (Nieuw, leasing) weg op 142 000 km
C70, Ice white, MY09, 2.0D Powershift, Momentum (Nieuw, Prive) sinds april 2010 en blij ervan af te zijn in april 2011
-
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 26.12.2010 - 16:42
Een keertje en belastingtest laten doen op de accu? En als het amperage van de lekstroom bekend is kun je een goede inschatting maken over de tijd dat de accu dit aankan.
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
- Berichten: 1900
- Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
- Locatie: Maldegem
Er is altijd wel wat lekstroom, maar elke moderne auto moet het aankunnen om een maandje stil te staan en dan gewoon te starten. (er van uit gaande dat je verder wel genoeg lange ritten doet en dus niet even snel naar de bakker, want dan laadt de batterij niet genoeg bij)
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
- iksee90
- 3rd Gear member
- Berichten: 262
- Lid geworden op: 26.12.2009 - 20:23
- Locatie: Noord Holland
Er wordt gesproken over lekstroom, maar hoe hoog is die lekstroom eigenlijk? De hoogte van die lekstroom mag niet meer zijn dan 0,02A. Daarmee houdt een accu het maanden uit. Is er meer lekstroom aanwezig dan , dan is er een verbruiker aanwezig. Let wel, de lekstroom kan pas gemeten worden als de auto in slaapmodus staat.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 22.04.2010 - 13:16
de wagen rijdt inderdaad niet veel...maar had de laatste week 150 km (op 3 ritten), de laatste rit was +/- 60km, wat mij voldoende lijkt om ervan uit te gaan dat de accu vol moet zijn geweest.(als alles naar behoren functioneert)ppFreddy schreef:Er is altijd wel wat lekstroom, maar elke moderne auto moet het aankunnen om een maandje stil te staan en dan gewoon te starten. (er van uit gaande dat je verder wel genoeg lange ritten doet en dus niet even snel naar de bakker, want dan laadt de batterij niet genoeg bij)
Na het voorval tijdens de zomermaanden heb ik de wagen (uiteraard met pijn in het hart toen het mooi weer was) ook 10-12 dagen laten stil staan als test. Toen starte hij nog wel. Nu is er uiteraard de bijkomende factor koude, dus de batterij lijdt wat meer.
Hij is nu tot dinsdag bij de dealer. Ben al blij te horen dat dit voor jullie ook niet normaal lijkt. Begon al aan mezelf te twijfelen.
De wagen is nog onder garantie, dus begin er zelf niet aan en wil er ook niet naar mijn volvo delaer mee gaan.(voorlopig)
Belgie - Regio Mechelen
850 GLT , (2dehands, Prive) verkocht met 96 000 km
V40 1.9 TD (Nieuw, leasing) weg op 135 000 km
V70 2.4D 126 pk (Nieuw, leasing) weg op 142 000 km
C70, Ice white, MY09, 2.0D Powershift, Momentum (Nieuw, Prive) sinds april 2010 en blij ervan af te zijn in april 2011
850 GLT , (2dehands, Prive) verkocht met 96 000 km
V40 1.9 TD (Nieuw, leasing) weg op 135 000 km
V70 2.4D 126 pk (Nieuw, leasing) weg op 142 000 km
C70, Ice white, MY09, 2.0D Powershift, Momentum (Nieuw, Prive) sinds april 2010 en blij ervan af te zijn in april 2011
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8497
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
"wil er ook niet naar mijn volvo dealer mee gaan"
Niet naar de dealer in Mechelen ?
Niet naar de dealer in Mechelen ?
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
-
- 1st Gear member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 22.04.2010 - 13:16
hij heeft hem niet verkocht, dus vind ik ook niet dat hij voor de garantie moet opdraaien.Ivo Philips schreef:"wil er ook niet naar mijn volvo dealer mee gaan"
Niet naar de dealer in Mechelen ?
De dealer in Mechelen is idd mijn normale dealer.
Belgie - Regio Mechelen
850 GLT , (2dehands, Prive) verkocht met 96 000 km
V40 1.9 TD (Nieuw, leasing) weg op 135 000 km
V70 2.4D 126 pk (Nieuw, leasing) weg op 142 000 km
C70, Ice white, MY09, 2.0D Powershift, Momentum (Nieuw, Prive) sinds april 2010 en blij ervan af te zijn in april 2011
850 GLT , (2dehands, Prive) verkocht met 96 000 km
V40 1.9 TD (Nieuw, leasing) weg op 135 000 km
V70 2.4D 126 pk (Nieuw, leasing) weg op 142 000 km
C70, Ice white, MY09, 2.0D Powershift, Momentum (Nieuw, Prive) sinds april 2010 en blij ervan af te zijn in april 2011
-
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 26.12.2010 - 16:42
0.02 A is idd heel weinig, de zelfontlading van de accu is al hoger. Is bij de dealer bekend hoeveel stroom er mag lopen in de "slaapstand"?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 22.04.2010 - 13:16
thx...dit is dus zeer interessante info.... en bewijst dus dat een wagen na 14 dagen rust (en zeker als zelfs het alarm niet aan staat) geen startprobleem mag hebben.iksee90 schreef:0.02A, dat schrijf ik toch!!!!!!!!! Dat heeft niets te maken met zelfontlading, maar met het verbruik van de auto zelf in slaapstand.
Belgie - Regio Mechelen
850 GLT , (2dehands, Prive) verkocht met 96 000 km
V40 1.9 TD (Nieuw, leasing) weg op 135 000 km
V70 2.4D 126 pk (Nieuw, leasing) weg op 142 000 km
C70, Ice white, MY09, 2.0D Powershift, Momentum (Nieuw, Prive) sinds april 2010 en blij ervan af te zijn in april 2011
850 GLT , (2dehands, Prive) verkocht met 96 000 km
V40 1.9 TD (Nieuw, leasing) weg op 135 000 km
V70 2.4D 126 pk (Nieuw, leasing) weg op 142 000 km
C70, Ice white, MY09, 2.0D Powershift, Momentum (Nieuw, Prive) sinds april 2010 en blij ervan af te zijn in april 2011
-
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 26.12.2010 - 16:42
Was alleen zo vrij vast te stellen dat 20 mA een heel laag stroomverbruik is. En een accu kent weldegelijk een bepaalde mate van zelfontlading. Beter lezen graag.
- iksee90
- 3rd Gear member
- Berichten: 262
- Lid geworden op: 26.12.2009 - 20:23
- Locatie: Noord Holland
[quote="Zescilinder"] En een accu kent weldegelijk een bepaalde mate van zelfontlading. Beter lezen graag.[/quote]
Ik weet ook wel dat een accu zichzelf ontlaadt, maar dat is te verwaarlozen. Een accu in rust, dus niet aangesloten moet zeker 3 maanden voldoende stroom vasthouden om een motor te kunnen starten. Maar daar gaat dit verhaal niet over. De vraag is of het normaal is dat een accu van een C70 na 2 weken leeg is. De normale zelfonllading van een accu heeft hier NIETS mee te maken, maar juist de verbruikers die aanwezig zijn als de auto in de slaapmodus staat.
Dus wie moet er nu beter lezen??
Ik weet ook wel dat een accu zichzelf ontlaadt, maar dat is te verwaarlozen. Een accu in rust, dus niet aangesloten moet zeker 3 maanden voldoende stroom vasthouden om een motor te kunnen starten. Maar daar gaat dit verhaal niet over. De vraag is of het normaal is dat een accu van een C70 na 2 weken leeg is. De normale zelfonllading van een accu heeft hier NIETS mee te maken, maar juist de verbruikers die aanwezig zijn als de auto in de slaapmodus staat.
Dus wie moet er nu beter lezen??
-
- 1st Gear member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 22.04.2010 - 13:16
geen ruzie maken...ik wil enkel dat mijn wagen start wanneer ik hem nodig heb.....iksee90 schreef:Ik weet ook wel dat een accu zichzelf ontlaadt, maar dat is te verwaarlozen. Een accu in rust, dus niet aangesloten moet zeker 3 maanden voldoende stroom vasthouden om een motor te kunnen starten. Maar daar gaat dit verhaal niet over. De vraag is of het normaal is dat een accu van een C70 na 2 weken leeg is. De normale zelfonllading van een accu heeft hier NIETS mee te maken, maar juist de verbruikers die aanwezig zijn als de auto in de slaapmodus staat.Zescilinder schreef: En een accu kent weldegelijk een bepaalde mate van zelfontlading. Beter lezen graag.
Dus wie moet er nu beter lezen??

Belgie - Regio Mechelen
850 GLT , (2dehands, Prive) verkocht met 96 000 km
V40 1.9 TD (Nieuw, leasing) weg op 135 000 km
V70 2.4D 126 pk (Nieuw, leasing) weg op 142 000 km
C70, Ice white, MY09, 2.0D Powershift, Momentum (Nieuw, Prive) sinds april 2010 en blij ervan af te zijn in april 2011
850 GLT , (2dehands, Prive) verkocht met 96 000 km
V40 1.9 TD (Nieuw, leasing) weg op 135 000 km
V70 2.4D 126 pk (Nieuw, leasing) weg op 142 000 km
C70, Ice white, MY09, 2.0D Powershift, Momentum (Nieuw, Prive) sinds april 2010 en blij ervan af te zijn in april 2011
-
- 1st Gear member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 22.04.2010 - 13:16
Volgens de dealer zijn computer is het alarm blijven hangen en niet in slaapstand gegaan. (hoewel de wagen gewoon los in de garage stond)
Nieuwe software zou dit moeten opgelost hebben.
We zullen zien....
Bedankt voor jullie reacties....
Vermits de wagen eigenlijk weinig rijdt geeft men ook de suggestie om naar een gelbatterij te gaan.
Indien er een lek is zal dit iteraard niet helpen, om de wagen echt lange tijd te laten stilstaan misschien wel. (hoewel ik geen plannen heb om de wagen 3-4 weken stil te zetten)
Iemand ervaring met voor/nadelen van gelbatterijen?
Nieuwe software zou dit moeten opgelost hebben.
We zullen zien....
Bedankt voor jullie reacties....
Vermits de wagen eigenlijk weinig rijdt geeft men ook de suggestie om naar een gelbatterij te gaan.
Indien er een lek is zal dit iteraard niet helpen, om de wagen echt lange tijd te laten stilstaan misschien wel. (hoewel ik geen plannen heb om de wagen 3-4 weken stil te zetten)
Iemand ervaring met voor/nadelen van gelbatterijen?
Belgie - Regio Mechelen
850 GLT , (2dehands, Prive) verkocht met 96 000 km
V40 1.9 TD (Nieuw, leasing) weg op 135 000 km
V70 2.4D 126 pk (Nieuw, leasing) weg op 142 000 km
C70, Ice white, MY09, 2.0D Powershift, Momentum (Nieuw, Prive) sinds april 2010 en blij ervan af te zijn in april 2011
850 GLT , (2dehands, Prive) verkocht met 96 000 km
V40 1.9 TD (Nieuw, leasing) weg op 135 000 km
V70 2.4D 126 pk (Nieuw, leasing) weg op 142 000 km
C70, Ice white, MY09, 2.0D Powershift, Momentum (Nieuw, Prive) sinds april 2010 en blij ervan af te zijn in april 2011