Hoi,
Heb een vraagje. Met mijn T-5R heb ik naar mate ik meer gas geef een tikje meelopen in de motor (denk ik) wat ik kan horen binnen is dat het uit het motor-compartiment komt. Als ik dus rustig optrek is het tikje niet hoorbaar aanwezig. Zodra ik de throttle verhoog naar +/- 30% begint het te komen en verdwijnt zodra ik meer gas geef en turbo meer opspoelt.
Naarmate de turbo verder opspoelt lijkt het wel of de tik verdwijnt. Stationair is het amper hoorbaar ook als ik volgas geef en de turbo opspoelt en netjes afblaasd. Het wordt iets erger nadat ik een paar tientallen meters heb afgelegd.
Ik heb geen last van drukverlies, de motor reageert overal soepel op, turbo komt goed in en reageert zoals die hoort te reageren (naar mijn vermoeden en weten) goede gas response. Het is een automaat.
Iemand enig idee waar ik moet gaan beginnen met zoeken en misschien is dit wel een bekend probleem?
tik in de motor.
-
- 1st Gear member
Klein schopje en wat aanvullende info.
De turbo blaast ook lucht af als deze nagenoeg niets doet. Ik hoor konstant een afblazend geluid uit mijn open luchtfilter komen.
Ik zag in een ander topic dat ik de slangen moet controleren + die naar de wastegate loopt. correct?
na een ritje ruikt hij ook behoorlijk naar olie, please who can help me?
De turbo blaast ook lucht af als deze nagenoeg niets doet. Ik hoor konstant een afblazend geluid uit mijn open luchtfilter komen.
Ik zag in een ander topic dat ik de slangen moet controleren + die naar de wastegate loopt. correct?
na een ritje ruikt hij ook behoorlijk naar olie, please who can help me?