Zijn er hier mensen die een standkachel in hun auto hebben?
Zo ja;
-Welk model? (Met timer o.i.d.?)
-Zelf ingebouwd?
-Op- of aanmerkingen?
-Kosten (+/-)
Standkachel
- VolvoRob
- 5th Gear member
Yep, heb een standkachel. Webasto, zat er standaard in (Duitse import V70 D5). Ideaal, maar dat heb ik hier al zo vaak verkondigd dat ik dat maar niet meer doe. Stapte vanochtend weer in een warme auto, niet krabben, niet warmrijden, heerlijk.... Shit, doe ik het toch weer.......
S80 D3 Momentum met Professional line - 2012
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
RadExpress 255 - 1955
-
- 8th Gear member
Als je het forum een beetje gevolgd hebt deze winter, is het misschien opgevallen dat er zo'n 30 topic's over standkachels gaan....
Daar staat veel info in.
En nee, ik heb er geen. Maar wel een garage met (zo nodig) verwarming.
Daar staat veel info in.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
-
- 4th Gear member
- Contacteer:
Heb het niet, zie er geen nut van in in onze streken.
Na een paar minuten warmt de auto al op en met een goede krabber (die je na elk seizoen wegsmijt) duurt't echt niet lang.
Beetje krabben en ff koud aan de billen, daar word/blijf je man van :p
Na een paar minuten warmt de auto al op en met een goede krabber (die je na elk seizoen wegsmijt) duurt't echt niet lang.
Beetje krabben en ff koud aan de billen, daar word/blijf je man van :p
- VolvoRob
- 5th Gear member
Oh ja, heb natuurlijk ook de stoelverwarming aan staanen ff koud aan de billen

RadExpress 255 - 1955
RadExpress 255 - 1955
-
- 5th Gear member
Ik heb het forum gevolgd en wat mij is opgevallen dat jij overal je stempel wilt achterlaten (inhoudelijk nuttig of niet). Daarvoor heb ik de tijd niet, dus excuus dat ik van de 30 er wellicht wat over het hoofd heb gezien. Daarnaast heb ik wel degelijk de zoekfunctie benut en dat heeft mij geen bevredigend antwoord gegeven.945i schreef:Als je het forum een beetje gevolgd hebt deze winter, is het misschien opgevallen dat er zo'n 30 topic's over standkachels gaan....
Daar staat veel info in.
-
- 5th Gear member
Die heb ik ook aanstaan, maar dat is met leer echt geen overbodige luxe! En dit heeft ook een ruime 10 minuten nodig om echt warm te worden...VolvoRob schreef:Oh ja, heb natuurlijk ook de stoelverwarming aan staanen ff koud aan de billen
Heb zojuist de dealer nog even bericht, maar dat zijn redelijk sommen geld waar over word gesproken. Waar ik nog aan twijfel / niet goed bevat is hoe deze nu te bedienen.
Remote? Timer? Etc. Welke optie heb jij?
@Thamar; ik denk altijd dan maar; gemak dient de mens

-
- 8th Gear member
Bart, al heb je er maar 10 gelezen, zou er al een lampje moeten gaan branden bij je..
Stel je vraag dan in een al bestaand topic, op deze manier krijg je 40 topics met de titel standkachel...
Maar oké, ik zal hier ook mijn "stempel" achterlaten.
Voorbeeldje http://standkachel.webasto.nl/
Je kan ze in alle soorten en maten krijgen/kopen. met AB of zonder, met interieurverwarming of alleen motor of beide. Vanaf 1500 euro heb je een goeie.
En als je auto buiten moet slapen is het ideaal.
Stel je vraag dan in een al bestaand topic, op deze manier krijg je 40 topics met de titel standkachel...
Maar oké, ik zal hier ook mijn "stempel" achterlaten.

Voorbeeldje http://standkachel.webasto.nl/
Je kan ze in alle soorten en maten krijgen/kopen. met AB of zonder, met interieurverwarming of alleen motor of beide. Vanaf 1500 euro heb je een goeie.
En als je auto buiten moet slapen is het ideaal.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
- diesel01
- Geartronic member
Ik wil nooooooit weer zonder.
Ik heb 2 verschillende insteltijden en ik kan hem direct laten starten.
Het koelvloeistof wordt verwarmd die op haar beurt weer het interieur verwarmd, na een half uur is het dusdanig warm in de auto dat de ramen rondom vrij zijn van aangekoekt ijs(ijzel ijs)
Bijkomend voordeel de automatische bak blijft niet meer het hogere toerental stimuleren waardoor rustig wegrijden ook echt rustig kan, zodat de olie ook kan opwarmen.
Als we een auto kopen in de toekomst en het zit er niet op, laat ik het er zelf opzetten.
Ik heb 2 verschillende insteltijden en ik kan hem direct laten starten.
Het koelvloeistof wordt verwarmd die op haar beurt weer het interieur verwarmd, na een half uur is het dusdanig warm in de auto dat de ramen rondom vrij zijn van aangekoekt ijs(ijzel ijs)
Bijkomend voordeel de automatische bak blijft niet meer het hogere toerental stimuleren waardoor rustig wegrijden ook echt rustig kan, zodat de olie ook kan opwarmen.
Als we een auto kopen in de toekomst en het zit er niet op, laat ik het er zelf opzetten.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- VolvoRob
- 5th Gear member
Bediening zit bij mij op de linker hendel aan het stuur, waarmee je de computer bediend. Clickwieltje en knop kun je gebruiken om tijd en aan/uit in te stellen.Bart Giesen schreef:Die heb ik ook aanstaan, maar dat is met leer echt geen overbodige luxe! En dit heeft ook een ruime 10 minuten nodig om echt warm te worden...VolvoRob schreef:Oh ja, heb natuurlijk ook de stoelverwarming aan staanen ff koud aan de billen
Heb zojuist de dealer nog even bericht, maar dat zijn redelijk sommen geld waar over word gesproken. Waar ik nog aan twijfel / niet goed bevat is hoe deze nu te bedienen.
Remote? Timer? Etc. Welke optie heb jij?
@Thamar; ik denk altijd dan maar; gemak dient de mens
@Thamar: veel succes met krabben.
RadExpress 255 - 1955
RadExpress 255 - 1955
- toppertje
- 6th Gear member
welk model? geen ideeBart Giesen schreef:Zijn er hier mensen die een standkachel in hun auto hebben?
Zo ja;
-Welk model? (Met timer o.i.d.?)
-Zelf ingebouwd?
-Op- of aanmerkingen?
-Kosten (+/-)
zelf ingebouwd? nee
op of aanmerkingen? nee
kosten? beetje diesel,afhankelijk van gebruik

geen glans zonder wrijving
- volvo-jan
- 4th Gear member
model: webasto? origineel volvo (duitse import D5)
zelf ingebouwd: nee
op/ aanmerkingen: werkt (Zoals gewoonlijk) alleen als je hem niet nodig hebt (kachel zit vast als die koud is
)
kosten: een bus WD40 en wat geduld (daarna rookt die als de beste, kachel werkt dan wel weer)
zelf ingebouwd: nee
op/ aanmerkingen: werkt (Zoals gewoonlijk) alleen als je hem niet nodig hebt (kachel zit vast als die koud is

kosten: een bus WD40 en wat geduld (daarna rookt die als de beste, kachel werkt dan wel weer)
V70 2.4T Ocean Race my02 250000km -- V70R AWD 99 AUT 240000km en zelf: -- S70 2.5T Exclusiveline 97 AUT 204000km -- restauratie 854 T-5R AUT
[bcolor=#FF0000]
weblog[/bcolor]
[bcolor=#FF0000]
weblog[/bcolor]