Zou zelf voor de diesel gaan.
Echter in november aantal dagen als vervangende auto een V50 D2 gereden maar deze viel me qua souplesse en brandstofverbruik erg tegen. Met name omdat ik in het verleden al eens met een "normale" 1.6 d heb gereden. Maar ja, ben dan ook een 2.0D gewend..
Veleden week ter vervangingen van de "auto van de zaak" een dagje een nagelnieuwe Mazda 3 1.6 CiDT meegehad met ook 115 pk en 270 Nm, maar moet toch eerlijk bekennen dat deze motor het in deze 3 beter doet dan in de V50. Onderstel en gewicht (op 50 kg na) zijn identiek. Waarschijnlijk toch verschil in de overbrengingsverhouding, want de topsnelheid is van de V50 fractioneel hoger. Maar ja, we dwalen af, ik zou toch eerst eens uitgebreid de diesel maar zeker ook de benzine variant aan de tand voelen......

V50 2.0D, Black Sapphire, 17"; Sculptors, 16"; Clava's voor de winter, High performance sound, VDO Arrow navigatie, Achterspoiler.