Brandlucht linksachter na ritje de berg op
-
- 3rd Gear member
Als ik een stuk een bochterig weggetje bergop heb gereden, ruik ik bij het linker achterwiel een brandlucht, beetje verbrand rubber / plastic. Vorige jaar was dat ook al zo. Garage heeft gekeken, maar niets gevonden. In Nederland weinig bergop gereden... en stiekem gehoopt dat ik er geen last meer van zou hebben. Maar nu, in de Alpen, helaas weer hetzelfde euvel. Iemand een idee?
V70 - 140pk - 2003
- hadico
- 5th Gear member
Dit is meestal de achterste demper die je ruikt zeker als ie goed heet word bij een lage rijwind ruik je hem en de ophangrubbers nog weleens vergeet niet hoe heet deze kunnen worden als je zoals je zegt bergop gaat met een relatief lage snelheid en hoge belasting.
- hadico
- 5th Gear member
Kan geen kwaad en klopt dat je het alleen LA ruikt want daar zit dan ook de demper er zitten onder de auto ook nog extra hitteschilden om de warmte weg te houden vaak zit hier nog wat tectyl of bodyshutz op af fabriek als het geheel dus goed warm word wil het weleens gaan ruiken ,ook straatvuil (hondestr&#nt)wat tegen de demper slaat gaat stinken als het verwarmd word.
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Ik heb hetzelfde met de S80 (en in het verleden ook met de 960) als ik in de bergen een flink stuk omhoog moet ploeteren. Ook linksachter.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- hadico
- 5th Gear member
Battlecruiser:
Met de 960 toch rechts achter hoop ik? was leuk als die 960 3.0 estate van mij goed heet werd stak de uitlaat 4cm verder uit achter was goed zichtbaar omdat er een eindstuk van de v40 turbo op zat.
Met de 960 toch rechts achter hoop ik? was leuk als die 960 3.0 estate van mij goed heet werd stak de uitlaat 4cm verder uit achter was goed zichtbaar omdat er een eindstuk van de v40 turbo op zat.
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Ach ja, was ik vergeten: bij de 960 zat de vlampijp rechts achter. Ja inderdaad, bij nader inzien was het bij de 960 rechts was meer te ruiken dan links.
Volvo Rules the Road
-
- 3rd Gear member
Als ik ook maar 10 minuutjes bergop rij, dan stinkt het al best aardig. We zijn natuurlijk redelijk beladen. en zitten ind e Zwitserse alpen. De temperatuur is vrij laag. Dus nog best wat verkoeling.
In de meivakantie gaan we naar Zuid-Frankrijk, met aanhanger, en deze zomer gaan we naar Griekenland. En oa over de Fernpass. Dus ook weer vol beladen. Ik vraag me af hoe dat dan zal gaan. Want de temperatuur is dan veel hoger, en de pas veel langer. Wel vol beladen, maar nog geeneens een caravan er achter. Dat moet dan toch helemaal heet gaan worden? Wat is de ervaring van anderen hiermee? Wat kan je doen om het te beperken? Juist in de bergen moet je met deze motor toeren maken.
In de meivakantie gaan we naar Zuid-Frankrijk, met aanhanger, en deze zomer gaan we naar Griekenland. En oa over de Fernpass. Dus ook weer vol beladen. Ik vraag me af hoe dat dan zal gaan. Want de temperatuur is dan veel hoger, en de pas veel langer. Wel vol beladen, maar nog geeneens een caravan er achter. Dat moet dan toch helemaal heet gaan worden? Wat is de ervaring van anderen hiermee? Wat kan je doen om het te beperken? Juist in de bergen moet je met deze motor toeren maken.
V70 - 140pk - 2003
-
- 2nd Gear member
Wij hebben de eerste vakantie in de bergen ook rondjes om de auto gelopen met dezelfde symptomen. Motor was aardig zwaar belast, vijf personen en genoeg bagage. Moeiteloos hebben we de steilste passen genomen, motortemperatuur gewoon. leve de 2.5 T !! Rubberlucht kwam ook ergens van linksonder. Op dit forum werd het herkend zoals hierboven, geen paniek....en nog veel zware kilometers te gaan!
-
- 3rd Gear member
@hadico (wederom) en stampertjes: dank!
@hadico: (hoe) kan ik zien of de modificatie reeds is uitgevoerd? Heb de volvo in 2007 gekocht (4 jaar oud), en bij de (universele, bovag) garage (kom ik al mijn helel leven op een enkel slippertje na) in onderhoud.
@hadico: (hoe) kan ik zien of de modificatie reeds is uitgevoerd? Heb de volvo in 2007 gekocht (4 jaar oud), en bij de (universele, bovag) garage (kom ik al mijn helel leven op een enkel slippertje na) in onderhoud.
V70 - 140pk - 2003
- hadico
- 5th Gear member
De modeficatie/reparatie bestaat uit een klem met hierop gelast de steun waar de rubbers op komen is zichtbaar van achteraf onder de auto , zit er nog een steun op de pijp zelf dan is hij niet aangepast ,deze reparatie word gedaan ipv een complete pijp te vervangen omdat de af fabriek beugel nogal gevoelig is voor roestvorming.