Hello samen,
Als leasewagen rijd ik in een V50 (wit, bj 12/2006). De 150 Tkm zitten er op.
De mogelijkheid bestaat dat we de wagen kunnen overnemen.
De wagen is steeds onderhouden bij de dealer en ging voor alle probs onmiddellijk binnen.
Bij 130Tkm zijn de grote zaken vervangen; egr, roetfilter,.......
Weet er iemand van jullie wat er tussen nu en de komende 100Tkm, behalve het gewone onderhoud, nog te verwachten valt?
Alvast bedankt voor de hulp.
mvg
Lex
V50 wat na 150 T km
- teigetje240
- 2nd Gear member
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 06.07.2007 - 18:04
- Locatie: Asse
- Contacteer:
- ICEFOX
- 2nd Gear member
- Berichten: 214
- Lid geworden op: 13.07.2005 - 10:46
- Locatie: Wijhe
Tussen de 150k en 275k alleen een koelfan en de draagarmen achter. Lekker in de auto blijven rijden dus.
Tuurlijk zijn er altijd een aantal zaken om rekening mee te houden als koppeling,vliegwiel en turbo, maar toch, als de wagen goed rijd...lekker blijven rijden.
Tuurlijk zijn er altijd een aantal zaken om rekening mee te houden als koppeling,vliegwiel en turbo, maar toch, als de wagen goed rijd...lekker blijven rijden.
V60 D3 GT Momentum 2011
XC90 2.5T MT Momentum 2005
XC90 2.5T MT Momentum 2005
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 30.03.2009 - 09:08
- Locatie: Utrecht
Hangt helemaal af van het aanbod van de leasemaatschappij. Als hij relatief goedkoop is, kan het heel interessant zijn. Maar als ze een erg hoge dagwaarde aanhouden kun je het beter niet doen.
Volvo S60 D5 Edition MY2004
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 12.02.2010 - 09:23
Ik zou het aanbod van de maatschappij even afwachten. Op basis van deze gegevens en de specs van jouw auto even zoeken op autovergelijkingssites (occasions) naar vergelijkbare auto's en dan concluderen of het aanbod goed is f niet.
Als het niet goed is, loont het vaak de moeite om met een (gegrond) tegenbod te komen (ervaring!).
Daarnaast is het niet slecht om iets meer te betalen dan de laagste auto in de markt, want je weet immers zelf hoe je er in gereden hebt en of je er zuinig op bent geweest. Dat weet je nooit bij een andere auto.
(plus nog even kijken of je er een beurtje uit kan slepen de komende weken)
Als het niet goed is, loont het vaak de moeite om met een (gegrond) tegenbod te komen (ervaring!).
Daarnaast is het niet slecht om iets meer te betalen dan de laagste auto in de markt, want je weet immers zelf hoe je er in gereden hebt en of je er zuinig op bent geweest. Dat weet je nooit bij een andere auto.
(plus nog even kijken of je er een beurtje uit kan slepen de komende weken)
-
- 4th Gear member
- Berichten: 580
- Lid geworden op: 09.03.2009 - 20:14
- Locatie: Kortrijk
- Contacteer:
Op 240k terug roetfilter en distributieriem.
En verder het klassieke, schokbrekers/remschijven-blokken/banden.
En verder het klassieke, schokbrekers/remschijven-blokken/banden.
- MartenS40
- 4th Gear member
- Berichten: 655
- Lid geworden op: 01.06.2010 - 15:16
Die van mij staat nu op 272k en het enige wat ik nog buiten het reguliere onderhoud heb moeten uitgeven is het volgende:
Radiateurfan (272 euro exbtw + 1 uur werk)
Gloeibougies (100 euro exbtw + 3 uur werk)
Verder heb je bij 240k distributieriem, dit koste mij iets van 450 incl. alles, maar daar heb ik een mannetje voor.
Ik heb hem vanaf 200k en daarvoor is er volgens de papieren ook niks bijzonders te melden. EGR, Schokbrekers, koppeling, alles is bij mij nog goed.
Denk wel dat de achterste draagarmen er aan zitten te komen, af en toe bonkt het daar ergens. En ik ben binnenkort aan de beurt voor 4 schijven + blokken. Maar erg schokkend vind ik dat allemaal nog niet.
Radiateurfan (272 euro exbtw + 1 uur werk)
Gloeibougies (100 euro exbtw + 3 uur werk)
Verder heb je bij 240k distributieriem, dit koste mij iets van 450 incl. alles, maar daar heb ik een mannetje voor.
Ik heb hem vanaf 200k en daarvoor is er volgens de papieren ook niks bijzonders te melden. EGR, Schokbrekers, koppeling, alles is bij mij nog goed.
Denk wel dat de achterste draagarmen er aan zitten te komen, af en toe bonkt het daar ergens. En ik ben binnenkort aan de beurt voor 4 schijven + blokken. Maar erg schokkend vind ik dat allemaal nog niet.
Mijn Volvo's
05-2021 MY15 Volvo V60 T3 R-design, Crystal White Pearl Foto's en ervaringen
01-2014 MY08 Volvo V50 2.0 Edition 2, Titanium Grey Foto's en Ervaringen
05-2011 MY07 Volvo V50 2.0D Edition 2, Black Sapphire Foto's
02-2009 MY04 Volvo S40 2.0D Elan, Silver Metalic
05-2021 MY15 Volvo V60 T3 R-design, Crystal White Pearl Foto's en ervaringen
01-2014 MY08 Volvo V50 2.0 Edition 2, Titanium Grey Foto's en Ervaringen
05-2011 MY07 Volvo V50 2.0D Edition 2, Black Sapphire Foto's
02-2009 MY04 Volvo S40 2.0D Elan, Silver Metalic
- teigetje240
- 2nd Gear member
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 06.07.2007 - 18:04
- Locatie: Asse
- Contacteer:
Alvast bedankt voor info. Blijkbaar werkt de 'Waarschuw me als een antwoord is geplaatst' niet.
De leasing sprak een prijs uit van 9000€, dat was +/- een jaar geleden. De wagen heeft buiten cruisecontrol en getinte ruiten geen verdere opties (yep slecht onderhandeld toen).
In maart krijg ik een nieuwe prijs van de leasing
@MartenS40: mag ik weten wat jij voor een gemiddeld onderhoud neertelt? Bij onze 460/240/960 kon ik nog veel zelf doen. Bij de V50 wordt dat waarschijnlijk een stuk minder
De leasing sprak een prijs uit van 9000€, dat was +/- een jaar geleden. De wagen heeft buiten cruisecontrol en getinte ruiten geen verdere opties (yep slecht onderhandeld toen).
In maart krijg ik een nieuwe prijs van de leasing
@MartenS40: mag ik weten wat jij voor een gemiddeld onderhoud neertelt? Bij onze 460/240/960 kon ik nog veel zelf doen. Bij de V50 wordt dat waarschijnlijk een stuk minder
- MartenS40
- 4th Gear member
- Berichten: 655
- Lid geworden op: 01.06.2010 - 15:16
En de cruise control is niet eens een optie... 
Dat onderhoud zelf doen valt wel mee, ik denk dat je wel veel zelf kan doen.
Ik heb een bevriende monteur die mijn auto onderhoud, zit een paar panden verderop van m'n werk. Wel wit, maar hij is meestal schappelijk met uren en rekent 35,- ex btw. Ook help ik hem vaak zelf wel even mee.
Gemiddeld zit ik nu op zo'n 400 euro per 20.000 km. Dit inclusief banden.
9000 euro is een goed bod, plus dat je perfect weet hoe je met je auto bent omgegaan. Je kan waarschijnlijk vrijwel probleemloos de 270k bereiken, wat in jou geval neerkomt op 3 jaar rijden.
Gaat het om een 1.6D trouwens? Gezien de prijs lijkt het me wel en dat is natuurlijk wel een ander blok dan ik heb, en kan het allemaal wel wat anders zijn.

Dat onderhoud zelf doen valt wel mee, ik denk dat je wel veel zelf kan doen.
Ik heb een bevriende monteur die mijn auto onderhoud, zit een paar panden verderop van m'n werk. Wel wit, maar hij is meestal schappelijk met uren en rekent 35,- ex btw. Ook help ik hem vaak zelf wel even mee.
Gemiddeld zit ik nu op zo'n 400 euro per 20.000 km. Dit inclusief banden.
9000 euro is een goed bod, plus dat je perfect weet hoe je met je auto bent omgegaan. Je kan waarschijnlijk vrijwel probleemloos de 270k bereiken, wat in jou geval neerkomt op 3 jaar rijden.
Gaat het om een 1.6D trouwens? Gezien de prijs lijkt het me wel en dat is natuurlijk wel een ander blok dan ik heb, en kan het allemaal wel wat anders zijn.
Mijn Volvo's
05-2021 MY15 Volvo V60 T3 R-design, Crystal White Pearl Foto's en ervaringen
01-2014 MY08 Volvo V50 2.0 Edition 2, Titanium Grey Foto's en Ervaringen
05-2011 MY07 Volvo V50 2.0D Edition 2, Black Sapphire Foto's
02-2009 MY04 Volvo S40 2.0D Elan, Silver Metalic
05-2021 MY15 Volvo V60 T3 R-design, Crystal White Pearl Foto's en ervaringen
01-2014 MY08 Volvo V50 2.0 Edition 2, Titanium Grey Foto's en Ervaringen
05-2011 MY07 Volvo V50 2.0D Edition 2, Black Sapphire Foto's
02-2009 MY04 Volvo S40 2.0D Elan, Silver Metalic