Subwoofer projectje

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
Zenith
3rd Gear member

Hallo allemaal,

Aangezien de OEM subwoofer voor een V70 niet meer te bestellen is ben ik maar op zoek gegaan naar een goed en ineens beter alternatief.
Zoals dat met alles zo'n beetje gebeurt bij mij start dat project met een beperkt budget en groeit het uit tot 2 tot 3x de prijs van wat ik eraan wilde spenderen naargelang er wat tijd en opzoekingswerk over gaat :)

Zo ben ik momenteel vastgeroest op volgende combinatie:

Rainbow Vanadium 12" subwoofer:

Afbeelding

Nominal power 50-350 Watt
Frequency-response 20-200 Hz
Max. SPL 146 dB @ 35-120Hz

Rainbow iPaul DM2000 versterker:

Afbeelding

Power Output at 4 Ohms: 360 Watts RMS

Zo zal de inbouw er ongeveer gaan uitzien (blijft wel verborgen, geen rooster in de koffervloer dus):

Afbeelding

Afbeelding
V70n 2.4D MY '07 GT 6-speed, RICA chip, Nebula 18";, premium audio, RTI, xenon, blokjesgrille, spoiler, Michelin Pilot Sport 3, mini Coyote V2.. klikkkk
Renault Grand Espace Initiale (nooit meer)

If you let the problems of today wait till tomorrow, tomorrow will be a problem
Zenith
3rd Gear member

Nu volgt mijn vraag: hebben jullie tips om de phase en gain control bediening naar het handschoenenkastje te leiden? Is er een kabelgoot die ik kan volgen? Zelfde vraag voor de aansluiting van HU850 naar kofferruimte?

thanks!
V70n 2.4D MY '07 GT 6-speed, RICA chip, Nebula 18";, premium audio, RTI, xenon, blokjesgrille, spoiler, Michelin Pilot Sport 3, mini Coyote V2.. klikkkk

liquid_force
6th Gear member

Zenith schreef:@mods: dit topic past wellicht beter onder algemeen A-V-N
done
Zenith
3rd Gear member

liquid_force schreef:
Zenith schreef:@mods: dit topic past wellicht beter onder algemeen A-V-N
done
thx!

Ik ga het wat simpeler houden en de phase & gain bediening naar de middenconsole brengen samen met voorbereidingen voor iPhone- connectie, staat allemaal zeer mooi uitgelegd hier vanaf stap 14 :D : http://www.volvotech.nl/download/manual ... t-v1.0.pdf

Nu zou ik alleen nog moeten weten waar je best het audiosignaal vandaan haalt. Moet dat aan de HU zelf of kan ik verder met de kabels die voorzien zijn voor de OEM sub?

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”