Ik heb al een paar topics over tft schermen in de hoofsteunen gelezen, maar maar ik dacht nog niemand die ze bij Volvotech heeft gekocht.
Als dat wel zo is wat zijn dan de ervaringen van deze hoofdsteunen.
Ik wil ze gaan aanschaffen maar zit nog met een paar vragen namelijk:
- Wat doe je met de speaker van de carkit in de hoofdsteun. Kan je die ombouwen of moet je die ergens anders plaatsen.
- Wat is een andere goede plek om de dvd speler in te bouwen ipv van het dashboard kastje.
- Zou je het verschil in de kleur van de hoofdsteunen goed zien.
- Kan je de voeding afpakken van de 12 volt plug in het middenconsole of moet die ergens anders vandaan komen.
Zou de installatie veel tijd in beslag nemen en dan heb ik het alleen over de steunen vervangen en de kabels door de stoel te trekken.
tft schermen in de hoofsteunen
- aertssenhjc
- 5th Gear member
verkeerde afdeling. denk dat je deze moest hebben :
http://www.volvo-forum.nl/viewforum.php ... 00970e0f82
http://www.volvo-forum.nl/viewforum.php ... 00970e0f82
Volvo V60 T3 Momentum 2012.
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022
Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022
Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
-
- 5th Gear member
Goeie vraag, heb dezelfde auto en ook precies dezelfde vragen.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
-
- 3rd Gear member
Je kunt hier even kijken weet niet of je dat gedaan hebt. Staan ook wat foto's bij.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=34530
Met de handleiding van Volvo's orginele rse systeem zeer goed te doen.
http://vccs.volvocars.se/accessories/ii ... %20(00-08)
Hopelijk heb je er wat aan
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=34530
Met de handleiding van Volvo's orginele rse systeem zeer goed te doen.
http://vccs.volvocars.se/accessories/ii ... %20(00-08)
Hopelijk heb je er wat aan
v70n t5
CFE
CFE
-
- 3rd Gear member
Gaat niet helemaal Goed de tweede link.
http://vccs.volvocars.se/accessories/ii/search.aspx
En dan zoeken op multi
Na ingeven niet op enter drukken maar op zoek dan gaat het goed
http://vccs.volvocars.se/accessories/ii/search.aspx
En dan zoeken op multi
Na ingeven niet op enter drukken maar op zoek dan gaat het goed
v70n t5
CFE
CFE
-
- 1st Gear member
Alvast bedankt voor de reacties.
Ja die topic had ik wel eens gelezen maar nog nooit helemaal. Op de pagina 6 staat AIP die volvotech steunen heeft gekocht en geplaatst. Deze heb ik gemaild met mijn vragen.
Van Bob (volvotech) ook antwoorden op mijn vragen gekregen zie hieronder.
Wel een mooi link van flipje over de accessoires die je allemaal op je V70 kunt plaatsen. Voor sommige zal je aardig wat duiten moeten hebben.
Maar zeker erg handig.
- is de speaker in de hoofsteun van mijn vaste carkit over te zetten of hebben jullie daar een andere oplossing voor?
VT>> ja dat kan, dan moet je de hoes er even afhalen en de boel insnijden.
- als ik ze vandaag of morgen bestel hoe snel kan ik ze dan in huis hebben.
VT>> we versturen op zijn vroegst de 3e.
- de dvd speler die jullie ook aanbieden waar bouw je die in.
VT>> onder de bijrijders stoel.
- de 12 volt spanning pak je die van de sigarten aansteker van het middensconsole achter?
VT>> van achter de radio.
- komen er nog meer kabels bij die je nodig hebt of zit alles erbij.
VT>> alles wat je nodig hebt om de boel in de basis te laten werken zit er bij.
Als je dingen op elkaar gaat aansluiten heb je evt. nog wel wat koppelkabels (RCA/RCA) nodig.
Ja die topic had ik wel eens gelezen maar nog nooit helemaal. Op de pagina 6 staat AIP die volvotech steunen heeft gekocht en geplaatst. Deze heb ik gemaild met mijn vragen.
Van Bob (volvotech) ook antwoorden op mijn vragen gekregen zie hieronder.
Wel een mooi link van flipje over de accessoires die je allemaal op je V70 kunt plaatsen. Voor sommige zal je aardig wat duiten moeten hebben.
Maar zeker erg handig.
- is de speaker in de hoofsteun van mijn vaste carkit over te zetten of hebben jullie daar een andere oplossing voor?
VT>> ja dat kan, dan moet je de hoes er even afhalen en de boel insnijden.
- als ik ze vandaag of morgen bestel hoe snel kan ik ze dan in huis hebben.
VT>> we versturen op zijn vroegst de 3e.
- de dvd speler die jullie ook aanbieden waar bouw je die in.
VT>> onder de bijrijders stoel.
- de 12 volt spanning pak je die van de sigarten aansteker van het middensconsole achter?
VT>> van achter de radio.
- komen er nog meer kabels bij die je nodig hebt of zit alles erbij.
VT>> alles wat je nodig hebt om de boel in de basis te laten werken zit er bij.
Als je dingen op elkaar gaat aansluiten heb je evt. nog wel wat koppelkabels (RCA/RCA) nodig.
V70 2.5T Bi-fuel 2012
V70 T5 2005 Summum
V70 Black sapphire 140 pk, 2003
V70 T5 2005 Summum
- ivoandriessen
- 5th Gear member
Heb toevallig dit jaar alles gedaan wat je vraagt.
Ik heb de hoofdsteunen bij Bluepower gekocht in Zweden, iets goedkoper dan Volvotech, maar als ik het over mocht doen dan 1000% bij VolvoTech. Ik ben denk ik achteraf met puzzelen en aanpassingen duurder uit dan dat ik direkt bij Bob gekocht had.
De speaker van de hoofdsteun heb ik eruit gehaald en achter de hemelbekleding gedaan (na een tip van Bob). Even alles loshalen, kabel netjes wegwerken en aansluiten op originele stekker onder de stoel. Werkt prima, heb zelfs beter geluid dan toen de speaker nog in de hoofdsteun zat.
Ik heb de DVD speler (in eerste instantie een van Bluepower, drama ding, menu werkte niet goed en kreeg storing op de beeldschermen en in het geluid, vervolgens een Bullit bij Bob gekocht) in het handschoenenkastje gestopt, zo kan ik en/of mijn vrouw er makkelijk bij onderweg.
De 12 volt haal je inderdaad achter de radio vandaan. Bob heeft hiervoor een mooie adapter, die klik je tussen de stekkers van de radio en je hebt de spanning en de massa bij elkaar.
Ik heb er nog een video versterker tussen zitten van Bob. Overige kabels zijn inderdaad alleen de koppelkabels.
Hoofdsteunen plaatsen is het makkelijkst al is het wel wat pielen om de kabels over het bovenste stukje van de rugleuning te krijgen (hier is de bekleding het strakst). Het meeste werk zit wel in de kabels achter de radio en door de middenconsole/middentunnel heen geleiden. Hiervoor moet alles eruit, radio, ECC, middentunnel. Als je dan ook nog de DVD speler in het handschoenenkastje plaatst moet die er ook nog uit.
Kleurverschil is minimaal, ik zie het niet. Let er ook niet echt op.
Bovenstaande kun je ook teruglezen op eerder vermeld topic http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=34530
Ik heb de hoofdsteunen bij Bluepower gekocht in Zweden, iets goedkoper dan Volvotech, maar als ik het over mocht doen dan 1000% bij VolvoTech. Ik ben denk ik achteraf met puzzelen en aanpassingen duurder uit dan dat ik direkt bij Bob gekocht had.
De speaker van de hoofdsteun heb ik eruit gehaald en achter de hemelbekleding gedaan (na een tip van Bob). Even alles loshalen, kabel netjes wegwerken en aansluiten op originele stekker onder de stoel. Werkt prima, heb zelfs beter geluid dan toen de speaker nog in de hoofdsteun zat.
Ik heb de DVD speler (in eerste instantie een van Bluepower, drama ding, menu werkte niet goed en kreeg storing op de beeldschermen en in het geluid, vervolgens een Bullit bij Bob gekocht) in het handschoenenkastje gestopt, zo kan ik en/of mijn vrouw er makkelijk bij onderweg.
De 12 volt haal je inderdaad achter de radio vandaan. Bob heeft hiervoor een mooie adapter, die klik je tussen de stekkers van de radio en je hebt de spanning en de massa bij elkaar.
Ik heb er nog een video versterker tussen zitten van Bob. Overige kabels zijn inderdaad alleen de koppelkabels.
Hoofdsteunen plaatsen is het makkelijkst al is het wel wat pielen om de kabels over het bovenste stukje van de rugleuning te krijgen (hier is de bekleding het strakst). Het meeste werk zit wel in de kabels achter de radio en door de middenconsole/middentunnel heen geleiden. Hiervoor moet alles eruit, radio, ECC, middentunnel. Als je dan ook nog de DVD speler in het handschoenenkastje plaatst moet die er ook nog uit.
Kleurverschil is minimaal, ik zie het niet. Let er ook niet echt op.
Bovenstaande kun je ook teruglezen op eerder vermeld topic http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=34530

XC90 T8 Inscription MY2017 2022-
V60 PIH D6 Summum MY2014 2018-2022
XC90 D5 Summum MY2006 2015-2018
V70 D5 Summum aut MY2003 2009-2015
-
- 1st Gear member
Nog bedankt voor je reply Ivo. Ja ik heb ze diezelfde dag nog besteld maar Volvotech was dicht tot 3 januari en Bob mailde mij dat er zoveel vraag is geweest dat hij ze niet meer kan leveren.
Ik wacht nog op een antwoord of ze echt niet meer leverbaar zijn want ik heb ze niet direct nodig. Als ze hopelijk nog wel geleverd kunnen worden dan bestel ik gelijk ook dvd speler van Volvotech erbij en die wil ik dan onder de bestuurderstoel doen.
Nu maar hopen dat Bob ze nog kan leveren
Ik wacht nog op een antwoord of ze echt niet meer leverbaar zijn want ik heb ze niet direct nodig. Als ze hopelijk nog wel geleverd kunnen worden dan bestel ik gelijk ook dvd speler van Volvotech erbij en die wil ik dan onder de bestuurderstoel doen.
Nu maar hopen dat Bob ze nog kan leveren
V70 2.5T Bi-fuel 2012
V70 T5 2005 Summum
V70 T5 2005 Summum
- ivoandriessen
- 5th Gear member
Als eerste gefeliciteerd 
Ik kan niet voor Bob spreken, maar ik denk niet dat hij die artikelen uit zijn assortiment haalt. In ieder geval alvast veel plezier met inbouwen, gelukkig kun je Bob een hoop vragen, en wat nog gelukkiger is, zijn tips en aanwijzingen voorkomen een hoop problemen en irritaties.
Mocht je andere vragen hebben dan kan ik ook een poging wagen

Ik kan niet voor Bob spreken, maar ik denk niet dat hij die artikelen uit zijn assortiment haalt. In ieder geval alvast veel plezier met inbouwen, gelukkig kun je Bob een hoop vragen, en wat nog gelukkiger is, zijn tips en aanwijzingen voorkomen een hoop problemen en irritaties.
Mocht je andere vragen hebben dan kan ik ook een poging wagen

XC90 T8 Inscription MY2017 2022-
V60 PIH D6 Summum MY2014 2018-2022
XC90 D5 Summum MY2006 2015-2018
V70 D5 Summum aut MY2003 2009-2015