De benzinemeter van mijn s40 1,8 uit '99 is na mijn laatste tankbeurt blijven hangen op de waarde die hij voor de tankbeurt aangaf.
Ik heb de accupolen losgemaakt in een poging het geheel te resetten, (stond toen netjes op vol) nu blijft hij al 120 km op vol staan.
Iemand idee of dit bij de dealer te resetten valt?, of zou de tank eventueel open moeten ter reperatie?
Gr Freek
Benzinemeter
- Pantagorian
- 2nd Gear member
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 22.01.2011 - 23:18
- Locatie: Apeldoorn
Het kan dat je vlotter van de tank is vastgeslagen.
Het kan zijn dat hij kapot is, of dat hij een goede reiniging nodig heeft.
Ik neem dus ook aan dat de 99er een digitale display heeft?
Aangezien de waarde bij het resetten is veranderd?
Het kan namelijk zijn dat bij het resetten hij altijd denkt dat hij vol zit, tenzij de vlotter anders aangeeft, dat zal je na eventjes rijden moeten merken weer. (dan zakt de meter ) Als hij dat dus niet doet, ga ik ervan uit dat de vlotter niets aangeeft.
Ik zou inderdaad toch even naar de dealer gaan, aangezien resetten iets sneller gaat dan de vlotter eruit halen. Dan kan je ook iets meer uitsluiten
Het kan zijn dat hij kapot is, of dat hij een goede reiniging nodig heeft.
Ik neem dus ook aan dat de 99er een digitale display heeft?
Aangezien de waarde bij het resetten is veranderd?
Het kan namelijk zijn dat bij het resetten hij altijd denkt dat hij vol zit, tenzij de vlotter anders aangeeft, dat zal je na eventjes rijden moeten merken weer. (dan zakt de meter ) Als hij dat dus niet doet, ga ik ervan uit dat de vlotter niets aangeeft.
Ik zou inderdaad toch even naar de dealer gaan, aangezien resetten iets sneller gaat dan de vlotter eruit halen. Dan kan je ook iets meer uitsluiten
Nu: Volvo S40 1.8i 16v 1996, ca 188.000.
Vorige: Volvo 440 1.6i 1996, 110.000.
Vorige: Volvo 440 1.6i 1996, 110.000.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 287
- Lid geworden op: 29.06.2009 - 21:50
- Locatie: Zuid Holland
Bij onze was er een draadje los vd vlotter ( zit aan de brandstofpomp ).
In bezit :
Volvo S60 2.4 aut. drivers edition II, high performance audio + rti, 18"dezent tx, xenon, imola sportleder.
Suzuki Swift Shogun 17"piano black spaak wheels, pianolak dakspoiler, pianolak a-stylen, sierstuk. ( auto vrouw )
Niet meer in bezit :
Volvo S60 2.4 BSR intro edition, high performance audio, tethys 17"+ Heico Volution X 17".
Volvo V40 1.8 Phase II Dynamic+Spoiler-line. 2002 climate controle, cruise-controle, org.bassbox, HU-655 audio, blokgrille, xenon, roofrail, summer 17"; Bellini multiespaak wheels, Winter: 15' Orbit . ( auto vrouw )
Volvo S60 2.4 aut. drivers edition II, high performance audio + rti, 18"dezent tx, xenon, imola sportleder.
Suzuki Swift Shogun 17"piano black spaak wheels, pianolak dakspoiler, pianolak a-stylen, sierstuk. ( auto vrouw )
Niet meer in bezit :
Volvo S60 2.4 BSR intro edition, high performance audio, tethys 17"+ Heico Volution X 17".
Volvo V40 1.8 Phase II Dynamic+Spoiler-line. 2002 climate controle, cruise-controle, org.bassbox, HU-655 audio, blokgrille, xenon, roofrail, summer 17"; Bellini multiespaak wheels, Winter: 15' Orbit . ( auto vrouw )
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 22.07.2008 - 09:18
Inmiddels fuctioneerd hij weer, al vertrouw ik het niet helemaal meer, hopelijk blijft het werken! Bedankt, gr Freek
-voorheen-
Kadett C coupe 1.2 '78
Volvo
340 1.4 '84
440 1.7 '89
460 1.8 '94
S40 1.8 automaat '99
S40 2.4 geartronic '06
-momenteel-
Knal passion rooie V40 t2 '16 'de towmaat' 225 PK 400 NM
Knetterende monza blauwe Opel kadett C coupe met Volvo b230a motor, Volvo m47 5 versnellingsbak, 4 x motorfiets carburateur, Volvo 240 Achteras, Volvo 240 schijfremmen ‘78
Kadett C coupe 1.2 '78
Volvo
340 1.4 '84
440 1.7 '89
460 1.8 '94
S40 1.8 automaat '99
S40 2.4 geartronic '06
-momenteel-
Knal passion rooie V40 t2 '16 'de towmaat' 225 PK 400 NM
Knetterende monza blauwe Opel kadett C coupe met Volvo b230a motor, Volvo m47 5 versnellingsbak, 4 x motorfiets carburateur, Volvo 240 Achteras, Volvo 240 schijfremmen ‘78