Oliefilter 1.6Drive

De opvolger van P1800 en 480
Plaats reactie
tjompe

Hallo,

kan er me iemand zeggen waar precies de oliefilter van een 1.6Drive zich bevindt ? Zoekfunktie leverde niks op, noch een kijkje onder de motorkap.....
Dank,
T.
stoffel
1st Gear member

hallo
die steekt aan de rechterkant vooraan onder de motorkap , onder zo een ijzeren buis precies , je moet de luchtfilter verwijderen dan zie je hem beter steken
tjompe

stoffel schreef:hallo
die steekt aan de rechterkant vooraan onder de motorkap , onder zo een ijzeren buis precies , je moet de luchtfilter verwijderen dan zie je hem beter steken
Bedankt, gevonden !
tjompe

stoffel schreef:hallo
Hey kun je eens vragen aan de persoon die je onderhoud doet hoe ie precies de oliefilter verwijderd ? (moet er nog iets losgemaakt worden ?) Heb geprobeerd, kwam los maar op een bepaald moment bleef ie steken alsof ie ergens tegenaan zat...

Thanks,
tom
Elveka
2nd Gear member

@tjompe : zoals stoffel reeds schreef : je moet eerst het luchtfilter demonteren ... als je verder doordraait zonder de beugel te verwijderen dan kan er iets breken !
Luc

V60CC B5 MY2023 Plus Bright Platinum Grey + Winter-, Light Pack. Verbruik volgens Spritmonitor : Afbeelding
ex V70 D3 GT MY13 Twilight Bronze Momentum + Winter-, Family-, Motion Pack. Verbruik volgens Spritmonitor : Afbeelding
ex V50 1,6D MY08 Flint Grey Momentum Mobility pack RTI
ex V40 1,9TD MY03 Silver Grey Luxury RTI HU1205
ex V40 1,9D MY98 Silver Grey
tjompe

Elveka schreef:@tjompe : zoals stoffel reeds schreef : je moet eerst het luchtfilter demonteren ... als je verder doordraait zonder de beugel te verwijderen dan kan er iets breken !
Hey,
Luchtfilter was gedemonteerd, evenals de twee rubbers losgemaakt die vertrekken vanuit het luchtfilterhuis. Ik had het vermoeden dat de filter bleef steken ergens tegen een zwart ijzer dat boven de filter stak en die aan de andere kant een of andere buis moest tegenhouden ?

Is dat de beugel die je bedoelt ?

T.
Elveka
2nd Gear member

@tjompe : ik heb het zelf nog niet gedaan maar ik zag hoe de dealer het vorige week deed ... inderdaad, hij liet me zien dat de zwart metalen beugel eraf moest ! Dus zéker niet doorwringen, want anders breekt er iets af !
Succes
stoffel
1st Gear member

juist dien zwarte ijzeren beugel moet je voor een stuk losmaken
ik stond er naast als hij hemaan het demonteren was , ik was wel verwonderd dat er eigenlijk best veel moest verplaatst worden om aan die stomme filter te kunnen
maar het ging toch snel hoor een vijf tal minuten max
tjompe

@ Elveka & Stoffel : Gelukt ! :P
Heeft me wel wat zweet gekost. Die zwarte beugel zit enorm in de weg en heb toch wat moeten wringen aan die beugel om de filter helemaal er uit te krijgen...
Enfin....We zijn weer goed voor 15000 km....

Thx en groeten,
Tom
Plaats reactie

Terug naar “C30”