Koude start, lichten dimmen

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Migaddo
2nd Gear member

Ik heb een probleem met een S40 2.0.
Als het gevroren heeft, en ik wil de auto de volgende dag starten, slaat hij gewoon aan. Alleen de verlichting (koplampen en Dashboard) dimmen steeds een klein beetje. Dit duurt ongeveer een minuit, en dan brand alles normaal.
De accu is in orde, en ook de dynamo verkeert in goede staat, ik heb dit door laten meten.

Alvast bedankt
Bart Giesen
5th Gear member

Hoe heb je de accu / dynamo gemeten? Welke waardes had je?
Massaprobleem kan ook de oorzaak zijn.
Migaddo
2nd Gear member

Ik heb de accu en dynamo door laten meten door Kwikfit, zij vertelden mij dat de waardes in orde was, volgens mij leverde de Dynamo ruim 14V, tevens werd de meting zowel belast als niet belast gedaan.
Ik heb voor de zekerheid gisteren even wat contactspay op de accupolen gespoten.
Volgens de volvogarage kunnen zij dit niet uitlezen, en zal ik mijn auto daar moeten laten overnachten wanneeer het weer hard vriest.
Marcel V40
1st Gear member

Massa kabel onder de accu bak is waarschijnlijk geoxideerd ,dus nieuwe kabel.
Dit zelfde probleem heb ik ook gehad.
Grt Marcel
Marcel V40 2.0l & 2.0T Sports edition
V70 T6 Heico
Migaddo
2nd Gear member

Het probleem is inmiddels verholpen. Ik heb de massakabel vervangen, deze was inderdaad geoxideerd. Bedankt Bart en Marcel.
Grt
Migaddo
2nd Gear member

Ik had de laatste tijd weer last van dimmende lichten tijdens de koude start, wat bleek nou... mijn luchtpomp was vastgelopen, hij wilde helemaal niet meer draaien. Ik heb hem nu losgekoppeld, en het euver met de dimmende liuchten is ook weer voorbij. Wellicht dat de pomp moeite had met het draaien, en daardoor veel meer spanning vroeg die ten koste ging van alle andere electronica.

Grt
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”