Motorsteun & Diesel injectoren

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Bart Giesen
5th Gear member

De motorsteun van een benzine S/V40 is gewoon van 'rubber'. Nu meen ik me te herinneren dat een diesel hydro steunen heeft.

Kan dit verklaren, dat wanneer het buiten kouder is, de motor zijn resonatie 2x zo erg doorgeeft naar binnen, of zijn de steunen gewoon aan het einde van hun leven? Als ik een vrouw zou wezen, zou ik het fijn vinden al dat getril en gedoe, maar ik word er zelf naar van!

--

Dieselinjectoren; zijn deze te reinigen? Zoja, iemand dit weleens gedaan en wat zijn de bevindingen?
Iroll
6th Gear member

Dieselinjectoren; zijn deze te reinigen? Zoja, iemand dit weleens gedaan en wat zijn de bevindingen?
Ja, die kan je laten reviseren. Ze worden dan ultrasoon gereinigd, filtertjes bovenin worden vervangen en het sproeipatroon wordt gecheckt. Ik heb de benzine injectoren van mijn 1800ES laten reviseren, hij loopt zuiniger en reageerd beter en sneller op het gaspedaal en start beter. Voor dieselinjectoren geldt hetzelfde. Kostte iets van €35 p.st. als ik me goed herinner.
Ik heb ze hier laten doen. Er staat ook een filmpje op die site hoe het in zijn werk gaat.
Op volvoforums.uk zit een gast die deze service voor een zacht prijsje aanbied. Weet niet of hij ook diesel inj. doet en hij zit in de UK.
Bart Giesen
5th Gear member

Iemand nog info over de motorsteunen.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”