Vandaar dat veel fabrikanten Xenon aanbieden icm een koplampsproeier en/of wisser.Nu kan jij best iemand zijn die voor elke rit zijn koplampen schoonmaakt en de afstelling aanpast aan de belading, maar 99% doet dat niet. Vandaar de aversie...
De Pilot Xenon Pro set is ingebouwd
- VolvoRob
- 5th Gear member
S80 D3 Momentum met Professional line - 2012
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
De afstelling van die rommel is alleen dan correct als je stilstaat, rij je veer je regelmatig in en uit in (>70% van de tijd?) dat zijn de momenten dat drie rommel anderen zwaar irriteerd en mogelijk verblind.Dries77 schreef:En die sproeikopjes bij std ingebouwde Xenon werken zo goed dat ze altijd schoon zijn? Kan het me niet voorstellen. Ik denk dat een weldenkend persoon deze wel op tijd schoon zal maken.
Marten, heb je ook een foto van de installatie? Hoe heb je die ballast mooi weggewerkt? Zit er ook aan te denken, standaard verlichting is te karig, zeker met slecht weer. En Bart? Nee ik ben niet nachtblind.
Je mist namelijk de bij af fabriek verplicht zijnde automatische hoogteverstelling, en die verplichting is er niet voor niets.
Dat eigenmachtige gerommel aan verlichting zou gewoon strafbaar moeten zijn (is het ook vanaf 2008 auto's).
Hoeveel last een ander er ook van heeft het zal de eigenaren van die meuk doorgaans een zorg zijn, en dat zegt erg veel over de eigenaren.
Volvo for life
- MartenS40
- 4th Gear member
Lekker zwartwit overigens... In dat geval ben je ook tegen standaard xenon? Die automatische hoogteverstelling houdt ook echt de drempels niet bij... (bied tegenwicht aan de belading)
Btw. Dat 'strafbaar' is vanaf 1 jan 2007, en ook dan mag je je verlichting gewoon zelf aanpassen mits je zorgt voor een koplampsproeier en automatische hoogteafstelling.
Btw. Dat 'strafbaar' is vanaf 1 jan 2007, en ook dan mag je je verlichting gewoon zelf aanpassen mits je zorgt voor een koplampsproeier en automatische hoogteafstelling.
Mijn Volvo's
05-2021 MY15 Volvo V60 T3 R-design, Crystal White Pearl Foto's en ervaringen
01-2014 MY08 Volvo V50 2.0 Edition 2, Titanium Grey Foto's en Ervaringen
05-2011 MY07 Volvo V50 2.0D Edition 2, Black Sapphire Foto's
02-2009 MY04 Volvo S40 2.0D Elan, Silver Metalic
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
Maar als je origineel en aftermarket gelijk afstelt, zal je tijdens het rijden en inveren e.d. toch hetzelfde resultaat krijgen? Dan is een originele set toch net zo irritant en verblindend als een aftermarket set? Dat verschil zie ik niet zo.bart simpson schreef:De afstelling van die rommel is alleen dan correct als je stilstaat, rij je veer je regelmatig in en uit in (>70% van de tijd?) dat zijn de momenten dat drie rommel anderen zwaar irriteerd en mogelijk verblind.
En daarom is het gereguleerd. Er zijn regels voor en zolang je je daaraan houdt is er geen vuiltje aan de lucht lijkt me. Als je een loopje neemt met de regels, ja, dan ben je aan de beurt wat mij betreft.bart simpson schreef:Dat eigenmachtige gerommel aan verlichting zou gewoon strafbaar moeten zijn.
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Die automatische hoogteverstelling beperkt de overlast, helemaal weg is het idd niet.
De eigenaren van die immitatiemeuk zien alles iets te wit als je de term zwart wit graag wilt gebruiken
De eigenaren van die immitatiemeuk zien alles iets te wit als je de term zwart wit graag wilt gebruiken
Volvo for life
- MartenS40
- 4th Gear member
Beperkt de overlast? Ik heb in een auto gezeten met automatische hoogteverstelling, maar die reageert pas nadat de auto een tijdje een bepaald niveau aanhoud (bijv. bij belading), echt niet razendsnel bij het in het uitveren.
Mijn Volvo's
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Bij aftermarket xenon is 99% niet voorzien van een automatische hoogteverstelling, het gaat dan ook om de hoogtecorrectie tijdens het rijden, niet tijdens het in rust staan, dan zie je idd geen verschillen.Doeke Dobma schreef:Maar als je origineel en aftermarket gelijk afstelt, zal je tijdens het rijden en inveren e.d. toch hetzelfde resultaat krijgen? Dan is een originele set toch net zo irritant en verblindend als een aftermarket set? Dat verschil zie ik niet zobart simpson schreef:De afstelling van die rommel is alleen dan correct als je stilstaat, rij je veer je regelmatig in en uit in (>70% van de tijd?) dat zijn de momenten dat drie rommel anderen zwaar irriteerd en mogelijk verblind.
Rij je zijn de verschillen ineens heel erg groot, en ook erg goed zichtbaar.
je kan die automatische hoogte verstelling al triggeren door op de achterbumper te drukken, iedere beweging die een auto maakt wordt gevolgt door het systeemMartenS40 schreef:Beperkt de overlast? Ik heb in een auto gezeten met automatische hoogteverstelling, maar die reageert pas nadat de auto een tijdje een bepaald niveau aanhoud (bijv. bij belading), echt niet razendsnel bij het in het uitveren.
Volvo for life
- diesel01
- Geartronic member
Sterker nog als ik achteruit bij ons de inrit op rij zie ik hem verstellen, door de goot met de achterwielen gaan de lampen naar beneden.bart simpson schreef:Bij aftermarket xenon is 99% niet voorzien van een automatische hoogteverstelling, het gaat dan ook om de hoogtecorrectie tijdens het rijden, niet tijdens het in rust staan, dan zie je idd geen verschillen.Doeke Dobma schreef:Maar als je origineel en aftermarket gelijk afstelt, zal je tijdens het rijden en inveren e.d. toch hetzelfde resultaat krijgen? Dan is een originele set toch net zo irritant en verblindend als een aftermarket set? Dat verschil zie ik niet zobart simpson schreef:De afstelling van die rommel is alleen dan correct als je stilstaat, rij je veer je regelmatig in en uit in (>70% van de tijd?) dat zijn de momenten dat drie rommel anderen zwaar irriteerd en mogelijk verblind.
Rij je zijn de verschillen ineens heel erg groot, en ook erg goed zichtbaar.je kan die automatische hoogte verstelling al triggeren door op de achterbumper te drukken, iedere beweging die een auto maakt wordt gevolgt door het systeemMartenS40 schreef:Beperkt de overlast? Ik heb in een auto gezeten met automatische hoogteverstelling, maar die reageert pas nadat de auto een tijdje een bepaald niveau aanhoud (bijv. bij belading), echt niet razendsnel bij het in het uitveren.
Daarna met de kont omhoog ook dan gaan de lampen weer omhoog, alles in een fractie van een seconde.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Automatische hoogteverstelling en nivoregeling worden nog wel eens verward met elkaar, toch heeft het weinig tot niets van doen met het ander.
Volvo for life
- Fredhead
- Geartronic member
Ben ik de enige die het nogal jammer vind dat er gelijk weer een hele discussie los moet barsten omdat een persoon graag zijn nieuwe verlichting laat zien?
Bij een S40/V50 staan de dimlichten standaard al zo laag ingesteld dat er in mijn ogen totaal geen last is van eventuele overlast.
Daarbij verklaard de topic starter ook nog eens dat de lampen goed af zijn gesteld dus ik zie het probleem niet.
Het zal wel aan het weer liggen, maar de laatste tijd zijn we weer eens goed om elkaar flink af te zeiken...
Bij een S40/V50 staan de dimlichten standaard al zo laag ingesteld dat er in mijn ogen totaal geen last is van eventuele overlast.
Daarbij verklaard de topic starter ook nog eens dat de lampen goed af zijn gesteld dus ik zie het probleem niet.
Het zal wel aan het weer liggen, maar de laatste tijd zijn we weer eens goed om elkaar flink af te zeiken...
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Die discussie onstaat vaker bij een topic van mensen die dit soort rommel hebben gekocht of willen kopen, het is dus zeker niet iets van de laatste tijd.
Volvo for life
- MartenS40
- 4th Gear member
Ik denk dat nu wel duidelijk is dat bart zijn mening is dat het rommel is, aangezien hij dit nu al een keer of 10 heeft gezegd.
Dat weten we dan nu. Klaar.
Van mij zul je geen last hebben, kom nooit in zweden.
Dat weten we dan nu. Klaar.
Van mij zul je geen last hebben, kom nooit in zweden.
Mijn Volvo's
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
ze staan of laag of goed, hoe jij het ziet is dan ineens irrelevantfredhead schreef:Bij een S40/V50 staan de dimlichten standaard al zo laag ingesteld dat er in mijn ogen totaal geen last is van eventuele overlast.
@MartenS40, die mening wordt door meer mensen gedeeld, typerend ook voor "gebruikers" van die rommel is dat ze volstrekt niet geinteresseerd zijn in een mening afwijkend van de hunne of in feiten die anders aantonen.
Dat zou je in de volksmond dus als a sociaal kunnen typeren.
Volvo for life
- MartenS40
- 4th Gear member
@simpson, Tja, en de "anti-gebruiker's" hebben geen mening, die hebben het gewoon bij het rechte eind, no-mather-what...
Excuus als ik iets verkeerds tegen je heb gezegd, Zoals ik al zei, je mening word bij mij gewoon gerespecteerd, ik heb alleen meerdere keren in vervelende situaties gezeten, doordat de standaard verlichting van de S40 niet toereikend is, heb daar nu volledig binnen de wet een oplossing voor gezocht en probeer er alles aan te doen mensen daarbij niet te hinderen.
Meer kan ik helaas niet voor je doen.
Excuus als ik iets verkeerds tegen je heb gezegd, Zoals ik al zei, je mening word bij mij gewoon gerespecteerd, ik heb alleen meerdere keren in vervelende situaties gezeten, doordat de standaard verlichting van de S40 niet toereikend is, heb daar nu volledig binnen de wet een oplossing voor gezocht en probeer er alles aan te doen mensen daarbij niet te hinderen.
Mijn Volvo's
- Fredhead
- Geartronic member
Zoals ik dus al zei.... ze staan standaard nogal laag...bart simpson schreef:ze staan of laag of goed, hoe jij het ziet is dan ineens irrelevantfredhead schreef:Bij een S40/V50 staan de dimlichten standaard al zo laag ingesteld dat er in mijn ogen totaal geen last is van eventuele overlast.
- Oceanracer
- Geartronic member
Om te beginnen wil ik zeggen dat ik wel waardering heb voor de genomen moeite en je onderbouwing, MartenS40.
Maar je zult altijd voor- en tegenstanders van Xenon houden. Het lijkt erop, dat de opmars van aftermarket Xenon niet te stuiten is. Zo langzamerhand ontstaat er haast een "if you can't beat them, join them" instelling. Een ieder die echter met een objectieve blik naar met Xenon verrijkte koplampen kijkt, ziet op afstand al of een set origineel is of niet.
Het grootste nadeel is eigenlijk de tekortschietende wetgeving omtrent Xenon-verlichting. En daardoor is er nauwelijks op te treden door de dienders en wordt er door een groot aantal lieden maar wat af gerommeld. En niet gehinderd door gebrek aan kennis en vaardigheden, gaan sommigen met de goedkoopste prutzooi aan het werk en zijn ze allang blij dat er weer licht uit de koplampen schijnt, na een middagje klussen.
Zeker, een wat oudere auto (met dito reflector) met geribde koplampglazen geeft niet altijd veel licht, maar daar Xenon inbouwen is vragen om strooilicht. Maar dat lijkt velen niet te interesseren. Anderen praten het recht door te stellen "dat er nooit iemand seint" en dus zal er niemand last van hebben. Beetje raar gedacht natuurlijk, want als je naar iedere bestuurder met ondeugdelijke verlichting zou moeten seinen, blijf je bezig. Bovendien zijn er ook genoeg van die bestuurders die hun irritatie, over het feit dat je er "wat van zegt", beantwoorden met nog meer licht of luid getoeter.
En als het nou écht alleen om de betere lichtopbrengst ging, was er nog wat voor te zeggen. Maar alleen het feit dat de één 4300 mooier vind dan 6000 of andersom is al stof tot discussie. En dan heb je ook nog van die nitwitten die gaan lopen zeveren dat hun stadslicht er niet mooi bij kleurt, of dat de mistlichten nou wel heel erg geel lijken. Kijk, al die lui die daar mee bezig zijn, willen gewoon graag meedoen met de hype. En juist bij die mensen mag het niks kosten en/of boeit het niet dat anderen hinder ervaren van hun onbeheersbare drang met Xenon rond te rijden.
En juist die laatste groep verstiert het voor de welwillende. Ik kom er ronduit voor uit dat ik de pest heb aan alles wat met aftermarket Xenon te maken heeft en dat alleen dat al voor mij een reden is niet met een auto rond te willen rijden met dat soort verlichting. Er is voor minder geld een goede halogeenlamp te koop die al meer lichtopbrengst geeft dan een standaard H7, die daarbij ook stukken minder kost dan de goedkoopste Xenon-lamp en absoluut niet verblindend is. En ik heb het rijden zonder Xenon nog nooit als gevaarlijk ervaren. Ook niet bij regen en duisternis.
Maar je zult altijd voor- en tegenstanders van Xenon houden. Het lijkt erop, dat de opmars van aftermarket Xenon niet te stuiten is. Zo langzamerhand ontstaat er haast een "if you can't beat them, join them" instelling. Een ieder die echter met een objectieve blik naar met Xenon verrijkte koplampen kijkt, ziet op afstand al of een set origineel is of niet.
Het grootste nadeel is eigenlijk de tekortschietende wetgeving omtrent Xenon-verlichting. En daardoor is er nauwelijks op te treden door de dienders en wordt er door een groot aantal lieden maar wat af gerommeld. En niet gehinderd door gebrek aan kennis en vaardigheden, gaan sommigen met de goedkoopste prutzooi aan het werk en zijn ze allang blij dat er weer licht uit de koplampen schijnt, na een middagje klussen.
Zeker, een wat oudere auto (met dito reflector) met geribde koplampglazen geeft niet altijd veel licht, maar daar Xenon inbouwen is vragen om strooilicht. Maar dat lijkt velen niet te interesseren. Anderen praten het recht door te stellen "dat er nooit iemand seint" en dus zal er niemand last van hebben. Beetje raar gedacht natuurlijk, want als je naar iedere bestuurder met ondeugdelijke verlichting zou moeten seinen, blijf je bezig. Bovendien zijn er ook genoeg van die bestuurders die hun irritatie, over het feit dat je er "wat van zegt", beantwoorden met nog meer licht of luid getoeter.
En als het nou écht alleen om de betere lichtopbrengst ging, was er nog wat voor te zeggen. Maar alleen het feit dat de één 4300 mooier vind dan 6000 of andersom is al stof tot discussie. En dan heb je ook nog van die nitwitten die gaan lopen zeveren dat hun stadslicht er niet mooi bij kleurt, of dat de mistlichten nou wel heel erg geel lijken. Kijk, al die lui die daar mee bezig zijn, willen gewoon graag meedoen met de hype. En juist bij die mensen mag het niks kosten en/of boeit het niet dat anderen hinder ervaren van hun onbeheersbare drang met Xenon rond te rijden.
En juist die laatste groep verstiert het voor de welwillende. Ik kom er ronduit voor uit dat ik de pest heb aan alles wat met aftermarket Xenon te maken heeft en dat alleen dat al voor mij een reden is niet met een auto rond te willen rijden met dat soort verlichting. Er is voor minder geld een goede halogeenlamp te koop die al meer lichtopbrengst geeft dan een standaard H7, die daarbij ook stukken minder kost dan de goedkoopste Xenon-lamp en absoluut niet verblindend is. En ik heb het rijden zonder Xenon nog nooit als gevaarlijk ervaren. Ook niet bij regen en duisternis.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- diesel01
- Geartronic member
Overigens een feit, de standaard verlichting houd niet over want binnen het forum zijn er meer klachten mbt de standaard verlichting.MartenS40 schreef:@simpson, Tja, en de "anti-gebruiker's" hebben geen mening, die hebben het gewoon bij het rechte eind, no-mather-what...
Je valt binnen de wet en geen agent die het verschil ziet laat staan je bekeurd.
Ik merk dat er binnen het forum wel meer mensen zijn die apatisch reageren zodra het over xenon gaat, after-market danwel standaard.
Ik merk met mijn standaard uitgevoerde xenon auto een duidelijke verbetering toz van halogeen, dat andere mensen met halogeen dat willen bestrijden vind ik best, ik ken het verschil.
Discussie's doen mij denken aan een familielid die ondanks dat het zwart is mij wil overtuigen dat het wit is.
V90 T6 Recharge Rdesign
- Iroll
- 6th Gear member
Een hele simpele vraag en constatering. Waarom veel extra moeite doen om xenon, balasten, extra bedrading, hoogte instellingen, en koplampsproeiers in te bouwen en dan ook nogeens kans lopen op hinderen van medeweggebruikers?
Als je er gewoon een stel goede kwaliteits (bijv. Philips, Osram) halogeenlampen inzet en de lampglazen en reflectoren schoonmaakt heb je:
A) perfect zicht,
B)je hinderd je medeweggebruikers niet
C)je spaart een hele kwak geld uit.
D)het kost veel minder tijd en moeite.
De voorstanders laten zich gewoon besodemieteren door de reclame en verkooppraatjes.
Als je er gewoon een stel goede kwaliteits (bijv. Philips, Osram) halogeenlampen inzet en de lampglazen en reflectoren schoonmaakt heb je:
A) perfect zicht,
B)je hinderd je medeweggebruikers niet
C)je spaart een hele kwak geld uit.
D)het kost veel minder tijd en moeite.
De voorstanders laten zich gewoon besodemieteren door de reclame en verkooppraatjes.
- MartenS40
- 4th Gear member
Heb ik wel even over nagedacht, die H7 met meer opbrengst, zoals philips nightguide en extreempower.
Ik vond de aanschafprijs van xenon ook nogal aan de hoge kant, en je moet het weer uitgebreid inbouwen, met alle bedrading onder de motorkap van dien.
Ik heb uitvoerig reacties van S40/V50 gebruikers bekeken over deze H7 lampen. Alleen waren velen toch wat teleurgesteld in het resultaat. Ik wilde het graag gewoon in een keer goed hebben. De 4300K wilde ik eerst bestellen, maar de 5000K geeft gewoon meer licht en dat is het hele punt geweest.
Ik houd erzelf ook van om het orgineel te houden, maar vraag maar aan elke willekeurig S40/V50 gebruiker, de 2004- verlichting voldoet te weinig. Vandaar ook dat ik wel heb ervaren dat het niet bijzonder veilig is.
Natuurlijk kan je nieuwe koplampunits bestellen, waar het spiegelglas weer helemaal piekfijn glimt en de behuizing weer brandschoon is, maar als volvo daar ronde de 700 voor vraagt is het voor mij bekeken.
Ik vond de aanschafprijs van xenon ook nogal aan de hoge kant, en je moet het weer uitgebreid inbouwen, met alle bedrading onder de motorkap van dien.
Ik heb uitvoerig reacties van S40/V50 gebruikers bekeken over deze H7 lampen. Alleen waren velen toch wat teleurgesteld in het resultaat. Ik wilde het graag gewoon in een keer goed hebben. De 4300K wilde ik eerst bestellen, maar de 5000K geeft gewoon meer licht en dat is het hele punt geweest.
Ik houd erzelf ook van om het orgineel te houden, maar vraag maar aan elke willekeurig S40/V50 gebruiker, de 2004- verlichting voldoet te weinig. Vandaar ook dat ik wel heb ervaren dat het niet bijzonder veilig is.
Natuurlijk kan je nieuwe koplampunits bestellen, waar het spiegelglas weer helemaal piekfijn glimt en de behuizing weer brandschoon is, maar als volvo daar ronde de 700 voor vraagt is het voor mij bekeken.
Mijn Volvo's
- Fredhead
- Geartronic member
Mijn ervaring met Philips Nightguide in een V50 is dat je met alleen de lampen vervangen nog niet helemaal klaar bent.
Pas nadat ik de koplampen iets hoger had gesteld was het licht echt perfect voor een halogeen lamp.
Dit is natuurlijk nog altijd goedkoper dan een xenonsetje, maar het haalt het tegelijkertijd ook nog niet bij zo'n set
Pas nadat ik de koplampen iets hoger had gesteld was het licht echt perfect voor een halogeen lamp.
Dit is natuurlijk nog altijd goedkoper dan een xenonsetje, maar het haalt het tegelijkertijd ook nog niet bij zo'n set