Ik zie dat je in Zeist woont, toch best een bosrijke omgeving.Iroll schreef:Een hele simpele vraag en constatering. Waarom veel extra moeite doen om xenon, balasten, extra bedrading, hoogte instellingen, en koplampsproeiers in te bouwen en dan ook nogeens kans lopen op hinderen van medeweggebruikers?
Als je er gewoon een stel goede kwaliteits (bijv. Philips, Osram) halogeenlampen inzet en de lampglazen en reflectoren schoonmaakt heb je:
A) perfect zicht,
B)je hinderd je medeweggebruikers niet
C)je spaart een hele kwak geld uit.
D)het kost veel minder tijd en moeite.
De voorstanders laten zich gewoon besodemieteren door de reclame en verkooppraatjes.
Ik ben overgegaan op xenon in onze toenmalige S60 nadat ik op een landelijk gelegen weg in het schemer met veel regen en tegemoet komend verkeer bijna een hardloper heb geschept.
Deze man liep op de rechter weg helft mij tegemoet zonder verlichting maar met reflecterend hesje, kun je zeggen dat moet die man niet doen alleen heb ik daar als automobilist zo weinig aan als ik de beste man over de motorkap door het voorraam bij mijn vrouw op schoot heb zitten.
Met xenon vallen juist de reflectie's op of dit nu hardlopers zijn of fietsers zonder licht.
Ik ben blij dat ik het nu std op onze Volvo heb zitten en mss moet Volvo Zweden zich achter het oor krabben hoe het kan dat er veel S/V50 rijders zijn die klagen over de lichtopbrengst van de eerste modellen.
De laatste zin is typerend voor tegenstanders van xenon.