440 aandrijfas

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
b_Schuurman
1st Gear member
Berichten: 29
Lid geworden op: 26.12.2010 - 09:05
Locatie: Ede (gld)

Ik heb een 440 DL 1.7 4 BAK AUTOMAAT `91 daar van wil ik de aandrijfas (homokineet) overzetten naar mijn 440 2.0 4 bak automaat van`96.
zo op het oog zijn de (motoren) bakken en de assen identiek maar weet iemand of dat ook zo is
voor ik de boel ga demonteren want da`s jammer van al het werk.
voor elke oplossing is er wel een probleem
al 2 x 460 1.8 i cvt `95
2 x 850 2.5 20 v `91 en `93
1 x 440 1.7 automaat `91
nu 440 2.0 automaat `96
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Ik heb een 440 DL 1.7 4 BAK AUTOMAAT `91 daar van wil ik de aandrijfas (homokineet) overzetten naar mijn 440 2.0 4 bak automaat van`96.
Dat gaat passen, er zijn geen verschillen wat bouwjaren betreft in de ZF4 bak.
b_Schuurman
1st Gear member
Berichten: 29
Lid geworden op: 26.12.2010 - 09:05
Locatie: Ede (gld)

kijk daar kan ik wat mee Iroll -bedankt_ ga er direct mee aan de slag en ben blij dat ik m`n oude 440 dus nog niet heb weggedaan.
voor elke oplossing is er wel een probleem
al 2 x 460 1.8 i cvt `95
2 x 850 2.5 20 v `91 en `93
1 x 440 1.7 automaat `91
nu 440 2.0 automaat `96
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Er schiet me nu wat te binnen, er is wel de uitvoering met en zonder ABS tanden op de aandrijfas. Dat is wel iets om rekening mee te houden.
b_Schuurman
1st Gear member
Berichten: 29
Lid geworden op: 26.12.2010 - 09:05
Locatie: Ede (gld)

Ok Iroll,daar zal ik op letten ,maar mijn `96 2.0 heeft voor zover ik weet geen abs (waar kan ik dat verder aan zien)

gr bert
voor elke oplossing is er wel een probleem
al 2 x 460 1.8 i cvt `95
2 x 850 2.5 20 v `91 en `93
1 x 440 1.7 automaat `91
nu 440 2.0 automaat `96
Gebruikersavatar
kip88
3rd Gear member
Berichten: 325
Lid geworden op: 31.03.2009 - 17:52
Locatie: Zwijndrecht

Als je ABS hebt kun je dat zien aan het controle lampje op je dashbord. Deze licht op als je de auto op contact zet.
Het is niet persoonlijk bedoeld hoor, maar ik vraag me elke keer weer af hoe het komt dat mensen niet weten of ze ABS hebben of niet. Die onwetenheid kan voor gevaarlijke situatie's zorgen.
Volvo 440 Turbo 1992 170.000
Volvo 740 GLE Turbodiesel 1985 380.000
b_Schuurman
1st Gear member
Berichten: 29
Lid geworden op: 26.12.2010 - 09:05
Locatie: Ede (gld)

gelukt,de aandrijfas paste prima en gelijk maar nog wat onderdelen overgezet die op de "'oude" 440 beter of nieuwer zijn dan op de 'nieuwe'440
woensdag moet ie voor de apk dus effe duimen en dan kan de oude 440 weg.
ABS lampje zit niet in het dashbord dus...
voor elke oplossing is er wel een probleem
al 2 x 460 1.8 i cvt `95
2 x 850 2.5 20 v `91 en `93
1 x 440 1.7 automaat `91
nu 440 2.0 automaat `96
Guidooo
3rd Gear member
Berichten: 250
Lid geworden op: 04.12.2010 - 13:51

Moet je anders nog even kijken bij je remvloeistofpotje, daar moet dan een computertje naast zitten zegmaar ;)
b_Schuurman
1st Gear member
Berichten: 29
Lid geworden op: 26.12.2010 - 09:05
Locatie: Ede (gld)

ok, kijk ik morgen even naar-zou het wel prettig vinden als ie ABS heeft.
voor elke oplossing is er wel een probleem
al 2 x 460 1.8 i cvt `95
2 x 850 2.5 20 v `91 en `93
1 x 440 1.7 automaat `91
nu 440 2.0 automaat `96
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Mooi dat je weer kan rijden met je 440!
ok, kijk ik morgen even naar-zou het wel prettig vinden als ie ABS heeft.
Ga er maar vanuit dat ie geen abs heeft, de sensor en tandkrans was je echt wel opgevallen bij het monteren van je aandrijfas. ABS was toendertijd een optie, de 1e eigenaar had daar blijkbaar geen geld voor over. Dus gewoon weer lekker ouderwets pompend remmen in geval van nood!
b_Schuurman
1st Gear member
Berichten: 29
Lid geworden op: 26.12.2010 - 09:05
Locatie: Ede (gld)

mooi dat weten we dan ook weer -bedankt Iroll
voor elke oplossing is er wel een probleem
al 2 x 460 1.8 i cvt `95
2 x 850 2.5 20 v `91 en `93
1 x 440 1.7 automaat `91
nu 440 2.0 automaat `96
b_Schuurman
1st Gear member
Berichten: 29
Lid geworden op: 26.12.2010 - 09:05
Locatie: Ede (gld)

bij de oude 440 trok ik de aandrijas eruit en daar kwam wel 1 liter olie uitlopen bij de (nieuwe ) kwam er nauwelijks olie uit,komt dat uit de motor of uit de ZF bak?
voor elke oplossing is er wel een probleem
al 2 x 460 1.8 i cvt `95
2 x 850 2.5 20 v `91 en `93
1 x 440 1.7 automaat `91
nu 440 2.0 automaat `96
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Uit de motor kan het niet komen, de as zit in de bak en niet in de motor. Maar dat had je toch aan de kleur van de olie moeten zien, ATF olie hoort rood te zijn, motorolie is bruin/zwart. Was de atf niet rood maar bruin dan de olie zo snel mogelijk vervangen. En gooi er een flesje Lubegard bij, dat verlengd de levensduur van de zf bak aanmerkelijk.
b_Schuurman
1st Gear member
Berichten: 29
Lid geworden op: 26.12.2010 - 09:05
Locatie: Ede (gld)

Bedankt Iroll -uit de (oude bak kwam ongeveer 1 liter bruine olie maar die gaat naar de sloop) en uit de (nieuwe) kwam geen olie. maar is die olie van een lekke keerring ofzo en mag ik dan concluderen dat dat bij de nieuwe wel goed zit /
dat flesje Lubegard ga ik kopen -effe opzoeken waar ze dat in Ede verkopen-
voor elke oplossing is er wel een probleem
al 2 x 460 1.8 i cvt `95
2 x 850 2.5 20 v `91 en `93
1 x 440 1.7 automaat `91
nu 440 2.0 automaat `96
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

je kan het niet overal krijgen. Dit is de importeur voor Lubegard in Nl, Utrecht. Even daar informeren en het type (ZF4 bak) erbij vermelden. Doe er geen ander additief in, dit is veruit de beste.
Het olielek zal idd een lekke keerring geweest zijn in de oude bak.
b_Schuurman
1st Gear member
Berichten: 29
Lid geworden op: 26.12.2010 - 09:05
Locatie: Ede (gld)

alvast bedankt Iroll, ik zal er niks anders indoen want ik ben wel zuinig op m`n Volvootje.
voor elke oplossing is er wel een probleem
al 2 x 460 1.8 i cvt `95
2 x 850 2.5 20 v `91 en `93
1 x 440 1.7 automaat `91
nu 440 2.0 automaat `96
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”