Goedemorgen,
Heb mij al enige tijd terug aangemeld, veel het forum gelezen maar mij nog nooit voorgesteld.
Zoals waarschijnlijk vaker gebeurt: je hebt een vraag en het is dan niet meer dan netjes even wat over jezelf te vertellen.
Medio maart 2010 ben ik in het bezit gekomen van een V70N (2001), blauw, 2.4 170 Pk (benzine dus). Er staat nu 3 ton op de teller en vlak voordat ik hem kocht is groot onderhoud uitgevoerd (distributie, draagarmen, en nog wat meer klein spul). Ondertussen heb ik remschijven voor laten vervangen en de koppeling. Gezien de prijs die ik heb betaald, hoor je mij nog niet klagen.
Vanmorgen had ik echter het volgende. Na wegrijden werd ik even tegengehouden, dus dacht dat de handrem er nog op zat. Bleek niet zo te zijn, maar het leek alsof ik zegmaar losschoot.
Daarna kon ik de handrem wel bedienen (heb even geprobeerd en remt ook nog), alleen het handvat (de bediening van de handrem) blijft niet meer in zijn hoogste positie staan. Ik hoor ook geen "klikjes" meer als ik handvat omhoog trek.
Is dit een probleem met de welbekende voeringen van de handrem, of is er wellicht intern iets afgebroken waardoor het "klik" mechanisme niet meer functioneert?
Alvast bedankt voor uw ideen.
mvg
Ramon
Handrem "klikt" niet meer
-
- 6th Gear member
Hallo Ramon, gefeliciteerd met je auto. Ik beaam dat het een enorm fijne auto is. M.b.t. je handrem: het klinkt alsof de vergrendeling van de handremhendel zelf niet functioneert. Het kan echter geen kwaad om op korte termijn de remvoeringen eens te checken. Als je het gevoel hebt dat je 'los schoot' zou dat op mankementen in je reminrichting kunnen duiden.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
- Oceanracer
- Geartronic member
En met deze mankementen moet je bedacht zijn op het loslaten van de remvoering(en) van de handremblokken. Het loslaten van deze remvoering kan het blokkeren van je achterwiel tot gevolg hebben, wat zeer veel schade aan de wielophanging tot gevolg heeft. Het verdient derhalve aanbeveling de remvoering op zeer korte termijn na te zien.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 1st Gear member
heb ik ook aan de hang gehad een paar dagen geleden met een V70 van 2001. Door corrosie de klauwen vanéén.
Maar direct andere schijven erop gezet en blokken en klauwen. Kost wel wat maar dan is alles in 1 keer fatsoenlijk.
Bij mij waren de schijven trouwens geraakt... Dit hoorde je ook tijdens het rijden, een soort van klonkklonk geluid wat vanachter kwam.
Maar direct andere schijven erop gezet en blokken en klauwen. Kost wel wat maar dan is alles in 1 keer fatsoenlijk.
Bij mij waren de schijven trouwens geraakt... Dit hoorde je ook tijdens het rijden, een soort van klonkklonk geluid wat vanachter kwam.
- Thijs
- 7th Gear member
@Mattie,
Niet wat overdreven om ook de klauwen te vervangen? Die hebben niets met de handrem te maken immers. Of bedoel je het mechaniek van de handrem?
Niet wat overdreven om ook de klauwen te vervangen? Die hebben niets met de handrem te maken immers. Of bedoel je het mechaniek van de handrem?
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
-
- Starter
Naar ik begrijp lagen de remvoeringen van de trommelrem (handrem) los. Deze zijn vervangen.
APK was verder geen probleem, dus ik mag weer een jaar sturen.
Nogmaals bedankt voor het meedenken.
gr
APK was verder geen probleem, dus ik mag weer een jaar sturen.
Nogmaals bedankt voor het meedenken.
gr
Volvo V70 2001 (2.4 benzine, 170 PK)
- Thijs
- 7th Gear member
Nou nou, je bent al de zoveelste dit jaar met de voeringen los...
In ieder geval weer lekker sturen!!
In ieder geval weer lekker sturen!!
- Oceanracer
- Geartronic member
En hoe noemen we dat hier dan ook al weer, Thijs? 
Antwoord: Een producteigenschap van Volvo.
Maar wel fijn om te lezen dat het verder niet tot problemen heeft geleid, Ramon. Vervangen kost gelukkig ook niet de hoofdprijs.

Maar wel fijn om te lezen dat het verder niet tot problemen heeft geleid, Ramon. Vervangen kost gelukkig ook niet de hoofdprijs.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
- Thijs
- 7th Gear member
Jah, maar wel fijn dat het dankzij het forum bekend is en dat je er dus rekening mee kan houden en de boel dan dus niet verder kapot maakt!Oceanracer schreef:En hoe noemen we dat hier dan ook al weer, Thijs?
.
-
- Starter
Zojuist de volvo opgehaald en de oude remschoen gezien. Die zaten er al even in en de voering - die dus los zat - zag er niet uit.
Was dus een combi van te lang late zitten en tja, een producteigenschap, het ontbreken daarvan; geef het beestje een naam.
Vervangen kost zeker niet de wereld en het is nu weer in orde. Fijn is wel dat je weet waar je moet zoeken en niet van het kastje naar de muur wordt gestuurd.
Was dus een combi van te lang late zitten en tja, een producteigenschap, het ontbreken daarvan; geef het beestje een naam.
Vervangen kost zeker niet de wereld en het is nu weer in orde. Fijn is wel dat je weet waar je moet zoeken en niet van het kastje naar de muur wordt gestuurd.
Volvo V70 2001 (2.4 benzine, 170 PK)