Vooruit vervangen

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
Guidooo
3rd Gear member

Hallo,

In mijn vooruit zitten 2 barsten, zonder vertakkingen maar beide lagen van de ruit zijn zegmaar kapot, het plastic houd hem nog. Die moet dus sowieso vervangen worden.

Nu had ik een sloopauto gekocht voor onderdelen, en daar zit een ruit op met helaas ook weer een barst. De ruit is alleen aan de onderste 'helft' van de ruit gescheurd(bovenop voel je niks en als je erop drukt gaat het niet van elkaar ofzo). De helft aan de binnenkant is dus kapot.

De barst loopt over de hele breedte, tussen de 4 en ongeveer 8cm vanaf de onderkant gezien (onder de ruitenwissers dus).

Is het verstandig deze ruit erin te zetten? APK komt hij wel door met die ruit las ik wel, maar qua veiligheid? Lijkt me opzich niet zo'n probleem omdat het helemaal onderaan is, maar dat kan ik mis hebben?

Vooruit is eigenlijk onderdeel van je frame zegmaar.

Verder, het is zelf te doen las ik op een aantal plekken, maar is het verstandig qua stevigheid? Mits je de juiste kit gebruikt, zo'n soort touwtje gebruikt om hem los te 'zagen', is het dan te doen? Dealer rekent 150 euro ex voor alleen vervangen.

Ik ben wel handig, heb de ruimte en een hoop gereedschap, maar het moet wel goed stevig natuurlijk. Eventuele lekken neem ik als risico.

En ja, verzekering heb ik ook aan gedacht, hem eerst door de APK laten komen, en dan een WA + glas afsluiten en hem vervolgens declareren, maar is toch een beetje nakkerij...

Alvast bedankt!
945i
8th Gear member

Vergeet het maar snel. Ruit krijg je er nooit heel uit.
Gewoon een nieuwe kopen en evt. zelf er inzetten.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
jochemvolvo
2nd Gear member

Hallo Guido,

Een tijd geleden heb ik eens rondgebeld door nederland om mn voorruit te vervangen, ik heb dr ook een barst in zitten maar de garage zei dat t geen apk afkeur was dus 't is me een worst:P

maar ergens in t westen van t land zit een zaak die je voorruit vervangt voor €240,- incluis alles en op locatie. Als je wil kan ik 't nummer nog s opzoeken, kijken of ik 't nog heb liggen, maar als dat binnen je budget is lijkt dat wat miss?? Dit is iig de goedkoopste die ik heb kunnen vinden.
Volvo V40 2.0 1997

Volvo 440 1.8iDL 1996 (B18U)
Guidooo
3rd Gear member

Lijkt me stug dat ze ook even naar Groningen komen? Het is wel goedkoop, dat is inclusief nieuwe ruit dus?

Het is geen afkeur de barst in de donor, maar het is meer de vraag hoe veilig zo'n ruit nog is.

Degene op m'n eigen wil ik sowieso wel vervangen hebben, beide lagen zijn kapot dus wordt ook vochtig enz.
Guidooo
3rd Gear member

Ik was laatst even bij de sloop, ruitje kost 30 euro dus toen hoefde ik niet meer na te denken of ik er een met een barst erin zou zetten.

Eigen ruit eruit gehaald met zo'n draadje en vandaag met René (René en Erica) naar de sloop geweest voor een ruit. Die heeft me geholpen waarvoor dank nog.

Goed, de 3e ruit kwam er pas heel uit :D. Eerste barste na een 1/3e klaar te hebben, de tweede brak wat af toen we het spul van de dakstrips eraf trokken en de derde is er heel af gekomen!

Maargoed, heb een ruit! Nu nog alle kit van de ruit af en dan laten monteren.
Mocht het na de eerste ruiten gelukkig nog een keer proberen voor die 30 euro :P
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”