Terugtellende tijdsklok V70 D5 2001

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
PeterC
Starter

Na inmiddels mijn 2e week sturen in V70 D5 2001, kan ik niet anders zeggen dat dit een heerlijke en zuinige auto is met een prachtige diesel krachtbron. Gisteren voor een beurt en APK in de garage geweest, geen gekke dingen gevonden en de bevestiging van garage dat het een goede koop is!

Het enige rare in deze volvo is de af en toe aftellende tijdsklok op stopwatch tempo... ziet er erg raar uit.. heeft iemand ervaring hiermee hoe je dit kan resetten? is dit een euvel wat vaker voorkomt?

grt Peter
Mrlten
2nd Gear member
Contacteer:

Dit probleem komt mij bekend voor, mijn auto heeft er ook last van. Je DIM is stuk en je kan hem bij een aantal bedrijven laten repareren. Het komt er op neer dat een chip op de printplaat geen goede verbinding meer heeft en die moet dan opnieuw vast gesoldeerd worden. Ik heb dit zelf niet laten doen omdat ik de prijs nogal (extreem) hoog vind voor een uurtje werk en een klein beetje solderen...

Zie ook deze link.
PeterC
Starter

dank je wel! zal eens een prijs gaan opvragen. zelf doen lijkt me niet verstandig, heb het stappenplan gelezen op het forum...

grt
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”