Ik weet dat er hierover al veel geschreven is, en ik heb ook zeker de voorgaande berichten doorgelezen, maar niet gevonden wat ik zocht.
Mijn V40 1.9 115pk uit 2002 (PhaseII)rijdt prima, maar ik vind het weggedrag niet denderend. Het voelt vooral erg zweverig. Ik wil daarom de vering (en de schokdempers?) aanpassen.
Aangezien ik nu al af en toe met de voorkant de grond raak bij het afrijden van drempels, ben ik bang dat verlagen juist meer problemen op gaat leveren. Ik rijdt verder nooit met caravan.
Kan iemand me tips geven?
Vering aanpassen
- Buurtje
- 3rd Gear member
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 06.08.2010 - 15:31
Volvo V70, 2.4D5, 2003
Mazda 3, 2.0 Sport, 2003
Citroen C3, waardeloos ding
Passat 1.6TDI Connected Series, 2017
Volvo V70, 2.4 D5, 163Pk, 2003, Edition II
Volvo V40, 1.9D, 115Pk, sept. 2002 Economisch total-loss bij 322.000km
Nissan Almera 2.2Di, 110Pk, 2000
Mazda 3, 2.0 Sport, 2003
Citroen C3, waardeloos ding
Passat 1.6TDI Connected Series, 2017
Volvo V70, 2.4 D5, 163Pk, 2003, Edition II
Volvo V40, 1.9D, 115Pk, sept. 2002 Economisch total-loss bij 322.000km
Nissan Almera 2.2Di, 110Pk, 2000
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26
Zweverig? Ik heb dezelfde Volvo als jij hebt, zelfde bouwjaar en motor (enkel een S), maar ik vind de mijne juist onwijs stug!
- Buurtje
- 3rd Gear member
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 06.08.2010 - 15:31
Misschien ben ik dan wel heel erg verwend 
Ik heb gelezen hier op het forum dat de PhaseII al stukken beter is dan de Ph.I, maar mijn vraag is of het (nog) beter kan, zonder niet meer over drempels heen te kunnen.

Ik heb gelezen hier op het forum dat de PhaseII al stukken beter is dan de Ph.I, maar mijn vraag is of het (nog) beter kan, zonder niet meer over drempels heen te kunnen.
Volvo V70, 2.4D5, 2003
Mazda 3, 2.0 Sport, 2003
Citroen C3, waardeloos ding
Passat 1.6TDI Connected Series, 2017
Volvo V70, 2.4 D5, 163Pk, 2003, Edition II
Volvo V40, 1.9D, 115Pk, sept. 2002 Economisch total-loss bij 322.000km
Nissan Almera 2.2Di, 110Pk, 2000
Mazda 3, 2.0 Sport, 2003
Citroen C3, waardeloos ding
Passat 1.6TDI Connected Series, 2017
Volvo V70, 2.4 D5, 163Pk, 2003, Edition II
Volvo V40, 1.9D, 115Pk, sept. 2002 Economisch total-loss bij 322.000km
Nissan Almera 2.2Di, 110Pk, 2000
- MDA
- 5th Gear member
- Berichten: 1068
- Lid geworden op: 22.03.2006 - 15:09
- Locatie: Leiden
Dempers inderdaad en niet de veren. Probeer eens wat van Koni. Of de sportieve van Volvo zelf (volgens mij zijn dat Monroe sportsline)... Kun je later altijd nog een cm of 2 a 3 verlagen als je nog niet blij bent.
V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!
- devnullT4
- 2nd Gear member
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 23.11.2009 - 00:01
Wellicht een ander type onderstel, sportsline<->comfort ?Bart Giesen schreef:Zweverig? Ik heb dezelfde Volvo als jij hebt, zelfde bouwjaar en motor (enkel een S), maar ik vind de mijne juist onwijs stug!
Als het onderstel zweverig is zou ik eerst checken:
- alle rubbers in de ophanging na (laten) kijken (en kogels/speling)
- uitlijning goed ?
als er niks raars te vinden is dan zou ik de schokdempers vervangen door exemplaren die iets sportiever zijn van monroe of koni en evt. de veren van de sportsline overwegen als je niet te veel lager wil.
ter info, ik heb al een tijdje last van een zweverig rijden/continue corrigeren en ik heb net ontdekt dat de rubbers van achterste draagarmen (waar camber gesteld wordt) op zijn. Na (meerdere malen) uiltijnen staat even later het ene wiel toch weer veel meer naar binnen dan de ander!