Aanbieders marktplaats

Alles over de 440 / 460
Marvels
1st Gear member

Ben niet echt een marktplaats-koper dus kan daar geen oordeel over geven.

Maar een goede graad meter vind ik zelf onderdelen gezocht (je plaatst dan een advertentie bij alle aangesloten garages/sloop-shops)
www.partfinder.nl/ of onderdelengezocht.nl

Of zelf even bij een sloop langs gaan en struinen je vind dan altijd wel wat.
Soms mag je bepaalde dingen gewoon gratis meenemen: Zekeringen dopjes etc. Heb hier ook hele mooie Volvo velgen op de kop getikt voor 100Eur met nog nagenoeg nwe banden erop.

Ik zou zeggen :
op eerste plaats lang de sloop
2e partfinder (kun je ook mooie prijs vergelijk doen van mails die je ontvangt)
3e Dealer info
4e Marktplaats

Maar dat ben ikke ;-)
440 1.8i Experience Special-Line 1997 : 128.000
Metalic Zwart/Grijs Elec-Ramen, Airco,koplamp wissers, mistlamp voor,
half zwart leer, CVT, ABS

440 1.8i Holiday Mei-1994 C.V.T. : 214.000 Metalic-blue 0-100km/8sec (+ R.I.P) ::cry:

";It's a book about a Spanish guy named Manual. You should read it.";
440rijder
2nd Gear member

Ik ben fan van marktplaats, alleen zo nu en dan heb je een rotte appel ertussen zitten. Voor mij was dit de 2e slechte ervaring waar minstens 50 goede tegenover staan.
Zoals al gezegd hier, taalgebruik en grammatica vind ik een goede graadmeter, en het helpt altijd om een adres op te vragen. Mensen met 'snode plannen' zullen dit niet willen geven, of een niet kloppend adres waar je snel genoeg achter bent.
In dit geval bij mij was het pure slordigheid en moeite met actie ondernemen van de tegenpartij, maar verder geen onvertogen woord gevallen en wel gewoon contact.
De sloop is ook erg makkelijk voor veel zaken natuurlijk, juiste tools mee en losgaan is ook altijd leuk!
EvolvE
5th Gear member

M-otje schreef:
Ik bekijk het zo, als ik verkoop, dan behandel ik de mensen zoals ik zelf behandeld wens te worden.
Hier ben ik het 100% mee eens!
Als iedereen dit zou doen, zou de wereld een stuk mooier zijn :roll:
Erwin

480 Turbo
www.volvo480forum.com
Ron440Fleet
2nd Gear member

Misschien moeten we hem eens bellen of beetje media aandacht vragen voor zo iemand ??? leuke voor bij kassa de loden douchekop ahhahaha
440rijder
2nd Gear member

Ach, lekker laten voor wat het is, dat soort dingen komt toch niet aan. Beetje oppassen is het beste credo, maar dan nog word je wel eens wat gretiger en ga je de mist in...
Melvin
2nd Gear member

Ik heb ook heel verschillende ervaringen met marktplaats. Vaak gaat het goed en netjes, maar enkele keren niet:

Het dieptepunt was toch wel de mistlampen die ik over zou nemen. Na het geld overgemaakt te hebben niks meer van gehoord. Er werd niet op de mail gereageerd. Verder zoeken op internet wees uit de dat de verkoper ook lid van was van verschillende Volvo forums en een telefoonnummer gevonden. Werd nooit opgenomen. Na meer dan een maand geprobeerd te mailen op een mail adres van z'n werk en antwoord gehad. Hij was het totaal vergeten dat ik de mistlampen zou overnemen en had ook niet gezien dat ik talloze keren gemaild had, gebeld had en het geld al bijgeschreven was. Hij zou de lampen direct versturen. Een aantal weken later kreeg ik de lampen inderdaad, los in een veel te grote doos waar ze lekker heen en weer in konden stuiteren. Gelukkig kwamen ze heel aan. Dus een betrouwbaar ogende verkoper zegt ook niet alles.

Verder nog weleens minder goed verpakte dingen ontvangen. Een keer een sensor gekocht waar ik toen 6,20Euro verzendkosten voor moest betalen. Geen probleem, alleen kreeg ik de sensor in een folder gewikkeld in een envelop met 2 postzegels erop. Niet de verzendkosten waar ik voor betaald heb. Nog gemaild over dat dit geen nette gang van zaken is, maar geen reactie.

Hierboven beschreven situaties gaan niet om grote bedragen, maar het principe hoe je behandeld wordt. Gewoon netjes reageren en eerlijk zijn is soms al te veel gevraagd.
M-otje
2nd Gear member

Dat laatste wat je zegt, 6,20 verzendskosten betalen, en veel minder erop plakken dat vind ik gewoon diefstal.
Melvin
2nd Gear member

Daar heb ik de verkoper ook over gemaild. Met mijn rekening nummer erbij en het verzoek het verschil terug over te maken. Zoals verwacht nooit iets van gehoord. Je kan het natuurlijk altijd proberen :P
elco440
3rd Gear member
Contacteer:

AUK is zoizo betrouwbaar :thumbright: . heb een mooi setje veren van hem binnen gekregen heel fijn verpakt. (sorry vergeten je te pmen toen ik ze binnen had)
oja en als het even kan zou ik proberen lang tegaan om de onderdelen in het echt te zien. weet je zeker wat je hebt :)
had ik ook gedaan met mijn stuur en veerpootbrug. ooit hebben ze nog iets intressants liggen wat niet op mp staat.
zou alleen niet tever voor gaan rijden :D
Vw Polo Coupe '90 +R.I.P
Volvo 440 1.8I DL Fleet Pacific Blue Drivers Project ;)

Volvo 440 GLT 2.0I Groene Peilstok

Even Voorstellen
Back 2 Project
schaefer
3rd Gear member

Ff ter info, die onbetrouwbare BART uit GULPEN is momenteel nog steeds erg actief op marktplaats. Alleen nu niet altijd met naam en zijn woonplaats is inmiddels veranderd in HEERLEN! ff attentie dus!
gr.
M-otje
2nd Gear member

Wat lullig is dat mensen die wel goede bedoelingen hebben, uit Heerlen, dat die nu minder verkopen door die Bart.
nielo
3rd Gear member

is het niet mogelijk dat verschil terug te boeken?
Volvo 480 turbo paris blue 93.
Volvo 460 1.8i 95 Luxury-Line( RIP)
Melvin
2nd Gear member

Bedoel je mijn reactie over het verschil in verzendkosten? Volgens mij is het niet mogelijk om iets wat je zelf overgemaakt hebt terug te boeken. Dat kan alleen als er iets door een andere partij van je rekening is afgeschreven.

Inmiddels is het ook al te lang geleden. Laten we hopen dat de persoon in kwestie zich bijzonder gelukkig voelt met zijn onrechtmatig verkregen 5,37Euro ;)
Elke rijke rijdt er twee
1st Gear member

Ik ben een andere draad begonnen, maar hier had ik moeten zijn, zie ik. Ik had besteld van 440onderdelen@gmail.com, dhr Kil uit Simpelveld. Draagarmen, maar de verkeerde. Na heel lang afhouden (in slecht geschreven mailtjes) kon ik ze ruilen tegen andere onderdelen. Heb alleen niets nodig nu. Toevallig moest ik in Valkenburg zijn laatst, vlakbij, en ik kon ze terugbrengen. Hij zou me bellen. Dat heeft hij dus niet gedaan. Daarna mailde hij dat ik mijn geld terugkreeg. We zijn al een maand verder. Er staan nu weer draagarmen op MP met exact dezelfde foto, maar nu als Bart uit Heerlen. Ik beschouw mijn 45 euro maar als weggegooid.

Tenzij iemand een setje draagarmen voor een 440/benzine/handbak zoekt. Ik heb ze liggen.
Volvo 440 1.8i CVT 1995
SchoutenCC
5th Gear member

Bart/Kil/etc. heeft weer een extra naam: hij mailde me gisteren onder de naam Willem177 die bij marktplaats-account "CRX" zou horen. Deze naam komt via google dan ook weer terug op een CRX-forum...
Let maar eens op op marktplaats, ik heb hem een tijdje geleden bekeken en toen had hij voor bijna elk merk een andere naam, maar je kunt hem altijd herkennen aan stijl van schrijven "geachte, [...]" op marktplaats en de foto's (op tegels). Hij mailt direct zolang je niet uit de buurt komt en geld wil overmaken, wil je het ophalen blijft het vaak stil :P
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
Sjim
1st Gear member

Ik had een spiegel besteld bij 440 uit Heerlen. Hij beloofde de spiegel gelijk op te sturen. Niet gekregen dus.
Na een paar e-mailtjes heen en weer nog steeds geen spiegel. Toen maar gedreigd met aangifte vanwege oplichting. Daarop heeft hij mijn geld teruggestort. En weer de belofte dat hij een spiegel zou opsturen, die mocht ik betalen als hij bij was aangekomen. Je raad het al, nog steeds geen spiegel.
Ik moet maar ergens anders gaan kijken voor een spiegel, maar mijn vertouwen in de verkopers op marktplaatst heeft zo een aardige deuk gekregen.
SchoutenCC
5th Gear member

Dat is idd deze zelfde Guido (Bart etc.)...
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
Blade
5th Gear member
Contacteer:

De mensen die problemen met deze man hebben gehad, zouden hun klacht naar marktplaats.nl moeten sturen. Zeker dat hun daar dan wat aan doen (bijv IP ban)
Guidooo
3rd Gear member

Oftewel, bart uit gulpen is deze kerel? Houdt die lang vol dan, is alweer een tijd terug dat dit topic gestart werd :P

http://link.marktplaats.nl/412206187

Ik laat tegenwoordig nooit meer wat opsturen, ga het zelf halen en anders niet, of ik moet iemand al een beetje kennen.

Te vaak gedonder mee gehad dat het geld 'niet op de rekening stond' enz.
Shockwave
5th Gear member

Bij deze man heb ik mijn spoiler gekocht. Het had wat voeten in de aarde voordat hij arriveerde (2 weken ofzo).
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”