Stotteren bij koude motor

Geproduceerd bij NedCar in Born
Gebruikersavatar
Buurtje
3rd Gear member
Berichten: 399
Lid geworden op: 06.08.2010 - 15:31

@Ramon&Ramon: Ze hebben destijds een hele hoop gemeten. O.a. gloeibougies, turbodruk, EGR eraf gehad en nagekeken, storingen in computer gereset, LMM getest en vast nog meer.

De nokkenas was wel degelijk versleten, gaf ook de expert aan (dus lijkt mij geen slechte vervanging). In hoeverre hun diagnose compleet is, daar kan ik niet over oordelen.

Het is een universeel garage/schadeherstelbedrijf.
Volvo V70, 2.4D5, 2003
Mazda 3, 2.0 Sport, 2003
Citroen C3, waardeloos ding
Passat 1.6TDI Connected Series, 2017
Volvo V70, 2.4 D5, 163Pk, 2003, Edition II
Volvo V40, 1.9D, 115Pk, sept. 2002 Economisch total-loss bij 322.000km
Nissan Almera 2.2Di, 110Pk, 2000
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Buurtje schreef:@Ramon&Ramon: Ze hebben destijds een hele hoop gemeten. O.a. gloeibougies, turbodruk, EGR eraf gehad en nagekeken, storingen in computer gereset, LMM getest en vast nog meer.

De nokkenas was wel degelijk versleten, gaf ook de expert aan (dus lijkt mij geen slechte vervanging). In hoeverre hun diagnose compleet is, daar kan ik niet over oordelen.

Het is een universeel garage/schadeherstelbedrijf.
Sorry hoor,maar ik heb nog nooit meegemaakt dat de nokkenas van een Volvo Renault diesel stuk is of versleten en geloof me,ik heb er al een paar uit elkaar gehad van die motoren.
Wat er meestal fout gaat is de verveanging van de distributieriem,waarna er na het starten iets behoorlijk mis gaat,maar een nokkenas die versleten is heb ik niet eerder meegemaakt.
Gebruikersavatar
Buurtje
3rd Gear member
Berichten: 399
Lid geworden op: 06.08.2010 - 15:31

Ik geloof je op je woord.
Ben er echter wel van overtuigd dat ze dat ding niet voor niets gaan vervangen, omdat ik er geen cent voor ga betalen (en daar vragen ze ook niet om).
Zolang mijn motor niet beter (en dus normaal) loopt, krijgen ze em toch terug van mij met de opmerking dat het probleem niet verholpen is.

De riem is altijd netjes vervangen geweest en zou ik nu ook laten vervangen (auto heeft 215K gelopen, vorige vervangen bij 120K als ik me niet vergis).

Thnx voor het meedenken.
Volvo V70, 2.4D5, 2003
Mazda 3, 2.0 Sport, 2003
Citroen C3, waardeloos ding
Passat 1.6TDI Connected Series, 2017
Volvo V70, 2.4 D5, 163Pk, 2003, Edition II
Volvo V40, 1.9D, 115Pk, sept. 2002 Economisch total-loss bij 322.000km
Nissan Almera 2.2Di, 110Pk, 2000
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

ben erg benieuwd naar de afloop!
Gebruikersavatar
Buurtje
3rd Gear member
Berichten: 399
Lid geworden op: 06.08.2010 - 15:31

Ik heb voor de kerst (gelukkig wel, kan ik met mijn eigen auto + winterbanden het land doorcrossen met de kerst) mijn auto weer op kunnen halen.

Ze hebben dus de nokkenas vervangen en mij laten zien dat de oude inderdaad slijtage vertoonde (echt minimale slijtage te zien met het blote oog). Ik weet niet of de slijtage aan een nokkenas normaal misschien wel een millimeter of meer moet zijn, maar dit was echt een licht slijtageplekje.
Aangezien de motor na vervanging van de nokkenas nog slechter klonk, zijn ze verder gaan zoeken.
Als ik het goed onthouden heb, was er een klep verkeerd ingesleten. Ze hebben iig de kop laten reviseren en een gereviseerde kop erop gezet. De auto heeft ook gelijk een nieuwe distributieriem gekregen en een kleine beurt.

Mijn auto loopt weer als een zonnetje en ik hoop dat hiermee alle ellende voorbij is. Ik heb alleen de riem en de beurt moeten betalen, de rest viel onder de garantie.
Volvo V70, 2.4D5, 2003
Mazda 3, 2.0 Sport, 2003
Citroen C3, waardeloos ding
Passat 1.6TDI Connected Series, 2017
Volvo V70, 2.4 D5, 163Pk, 2003, Edition II
Volvo V40, 1.9D, 115Pk, sept. 2002 Economisch total-loss bij 322.000km
Nissan Almera 2.2Di, 110Pk, 2000
Gebruikersavatar
devnullT4
2nd Gear member
Berichten: 84
Lid geworden op: 23.11.2009 - 00:01

uitzonderlijk, geluk gehad met je garantie dan!
2011 V70 2.0T R-Design
2007 C30 2.0 SUMMUM
2005 XC90 T6 AWD
MY2001 V70 T5 geartronic "full-options-minus-2"
MY2000 V40 T4 LPi
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Buurtje schreef:Ik heb voor de kerst (gelukkig wel, kan ik met mijn eigen auto + winterbanden het land doorcrossen met de kerst) mijn auto weer op kunnen halen.

Ze hebben dus de nokkenas vervangen en mij laten zien dat de oude inderdaad slijtage vertoonde (echt minimale slijtage te zien met het blote oog). Ik weet niet of de slijtage aan een nokkenas normaal misschien wel een millimeter of meer moet zijn, maar dit was echt een licht slijtageplekje.
Aangezien de motor na vervanging van de nokkenas nog slechter klonk, zijn ze verder gaan zoeken.
Als ik het goed onthouden heb, was er een klep verkeerd ingesleten. Ze hebben iig de kop laten reviseren en een gereviseerde kop erop gezet. De auto heeft ook gelijk een nieuwe distributieriem gekregen en een kleine beurt.

Mijn auto loopt weer als een zonnetje en ik hoop dat hiermee alle ellende voorbij is. Ik heb alleen de riem en de beurt moeten betalen, de rest viel onder de garantie.

Ik weet bijna voor 100% zeker dat er een klep te strak gestaan heeft of meerdere,dat gebeurd namelijk altijd bij die diesels omdat de klepspeling bijna nooit wordt gecontroleerd.
dus ik durf te zeggen dat ze heel veel werk voor niets hebben gedaan,maar het is opgelost,dat is het belangrijkste!
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”