Het is een 850GLT 2.5 20V uit 1992. Helaas ben ik nog niet in de gelegenheid geweest om fatsoenlijke foto's te maken, en het weer is er ook niet naar.
Vandaag de radio erin gezet en het geluid valt een beetje tegen... Mis de Volvoboxxen op de hoedenplank van de 460 toch wel. Gelukkkig heb ik ze eruit gehaald en kan ik ze binnenkort in de 850 leggen.
Vandaag ook maar meteen de lampen in de koplampen vervangen voor Philips Nightguide lampen http://www.lighting.philips.com/nl_nl/c ... ng&lang=nl
Volgende puntje op de lijst is toch de aanjager. Rijdt niet zo comfortabel wanneer dat ding op vol vermogen staat te blazen...
Slecht nieuws... of toch niet!!!
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41128
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Zal ik dit topic dan maar naar de 850 rubriek verplaatsten.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Dan is je kachelweerstand ermee genokt! Dat hoeft volgens mij niet zoveel te kosten.De aanjager/ventilator werkt alleen in de hoogste stand
Veel plezier met je auto!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- cees klumper
- 4th Gear member
- Berichten: 536
- Lid geworden op: 17.10.2006 - 23:29
- Locatie: San Diego, California
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst.
Wel even een opmerking: je moet onderhoudskosten niet 1-op-1 vergelijken met dagwaarde. Maw als het 2000 kost om een auto weer door de APK te krijgen, en de dagwaarde is 1000, dan kan het nog steeds helemaal verantwoord zijn om die 2000 toch uit te geven. Je koopt nl geen auto, je koopt toekomstige, veilige kilometers. Want de 'nieuwe' auto die je in plaats van 2000 uit te geven aan 'de oude' ook kunt kopen voor diezelfde 2000 (of meestal iets meer) kan volgend jaar, of al eerder, zomaar dezelfde problemen hebben - zoals je al twee keer hebt gemerkt: de oude had na een jaar al deze kosten en de nieuwe heeft ineens ook al wat onverwachte probleempjes.
Desondanks natuurlijk heel veel plezier en (hopelijk goedkopere) kilometers gewenst!
Wel even een opmerking: je moet onderhoudskosten niet 1-op-1 vergelijken met dagwaarde. Maw als het 2000 kost om een auto weer door de APK te krijgen, en de dagwaarde is 1000, dan kan het nog steeds helemaal verantwoord zijn om die 2000 toch uit te geven. Je koopt nl geen auto, je koopt toekomstige, veilige kilometers. Want de 'nieuwe' auto die je in plaats van 2000 uit te geven aan 'de oude' ook kunt kopen voor diezelfde 2000 (of meestal iets meer) kan volgend jaar, of al eerder, zomaar dezelfde problemen hebben - zoals je al twee keer hebt gemerkt: de oude had na een jaar al deze kosten en de nieuwe heeft ineens ook al wat onverwachte probleempjes.
Desondanks natuurlijk heel veel plezier en (hopelijk goedkopere) kilometers gewenst!
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Ach, er zit weer een nieuwe APK op, dus het komende jaar moet hij wel weer door kunnen komen. In 2012 maar weer eens kijken hoe de zaak er voor staat...
Maar ik zie dat de zon is gaan schijnen. Lijkt mij een goed moment om eens wat foto's te schieten.
Maar ik zie dat de zon is gaan schijnen. Lijkt mij een goed moment om eens wat foto's te schieten.

Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad

Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 12.05.2010 - 10:07
- Locatie: Oss
Dat de kachelweerstand er mee is gestopt heb ik ook op het volvo850 forum gevonden. Komende week maar eens een nieuwe op de kop tikken en mijn dashboardkastje verwijderen...
En wat betrfet de foto's, vanmiddag gaat de 850 gewassen worden, dus jullie hoeven niet lang meer te wachten.
En wat betrfet de foto's, vanmiddag gaat de 850 gewassen worden, dus jullie hoeven niet lang meer te wachten.
Volvo 460 GLT 2.0 1994
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Volvo V40 2.0 Basic 1996
Volvo V40 t4 1999
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Volvo V40 2.0 Basic 1996
Volvo V40 t4 1999
- Ventus
- 2nd Gear member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 16.01.2011 - 19:19
Herkenbaar verhaal, bij mij is de oude 460 ook niet door de APK heen gekomen begin januari.
De lijst met afkeurpunten was zo groot dat reparatie geen zin meer had, dus op zoek naar een nieuwe auto.
Uiteindelijk uitgekomen bij een mooie S70, alles er op en er aan, met hopelijk nog een hoop plezierige kilometers voor de boeg!

Dit was overigens nog voor de wasbeurt van gisteren, en vandaag zijn ook onderstaande stickers er op gekomen:

Binnenkort nog wat kleine klusjes uitvoeren, moet een nieuw interieurfilter in, want de aanjager krijgt bijna geen lucht, en er moet een nieuw knopje voor een van de electrische ruiten in (werkt wel, alleen het kapje is kwijt, dus je kijkt naar zwart plastic en een ledje).
De lijst met afkeurpunten was zo groot dat reparatie geen zin meer had, dus op zoek naar een nieuwe auto.
Uiteindelijk uitgekomen bij een mooie S70, alles er op en er aan, met hopelijk nog een hoop plezierige kilometers voor de boeg!

Dit was overigens nog voor de wasbeurt van gisteren, en vandaag zijn ook onderstaande stickers er op gekomen:

Binnenkort nog wat kleine klusjes uitvoeren, moet een nieuw interieurfilter in, want de aanjager krijgt bijna geen lucht, en er moet een nieuw knopje voor een van de electrische ruiten in (werkt wel, alleen het kapje is kwijt, dus je kijkt naar zwart plastic en een ledje).
Volvo 460 1.8i 1996 203.000km
Volvo S70 2.5 20V 1997 289.000km
Volvo S70 2.5 20V 1997 289.000km
- volvo-jan
- 4th Gear member
- Berichten: 832
- Lid geworden op: 15.01.2008 - 21:43
- Locatie: Drenthe
ik ben van een S40 naar een 850 gegaan 
inderdaad het geluid is zeer verslavend \:D/ (al klinkt een 10V mooier)
ik heb dan een automaat, vooral op snelwegen op de snelheid letten want je hebt namelijk meestal niet door dat je 140-150 rijd :oops:

inderdaad het geluid is zeer verslavend \:D/ (al klinkt een 10V mooier)
ik heb dan een automaat, vooral op snelwegen op de snelheid letten want je hebt namelijk meestal niet door dat je 140-150 rijd :oops:
V70 2.4T Ocean Race my02 250000km -- V70R AWD 99 AUT 240000km en zelf: -- S70 2.5T Exclusiveline 97 AUT 204000km -- restauratie 854 T-5R AUT
[bcolor=#FF0000]
weblog[/bcolor]
[bcolor=#FF0000]
weblog[/bcolor]
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 12.05.2010 - 10:07
- Locatie: Oss
Vandaag een nieuw sierstuk gekocht voor de uitlaat. Wat een werk was dat zeg! De oude zat helemaal vast (muurvast)!
Uiteindelijk maar doormidden gezaagd....

Excuus voor de slechte foto's....
Uiteindelijk maar doormidden gezaagd....


Excuus voor de slechte foto's....
Volvo 460 GLT 2.0 1994
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Volvo V40 2.0 Basic 1996
Volvo V40 t4 1999
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Volvo V40 2.0 Basic 1996
Volvo V40 t4 1999
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
:?: :?: :?:Infinitus schreef:En wat betrfet de foto's, vanmiddag gaat de 850 gewassen worden, dus jullie hoeven niet lang meer te wachten.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 12.05.2010 - 10:07
- Locatie: Oss
Excuus, ik weet het....
De auto is inmiddels al voor de 2x gewassen, maar ik ben te veel bezig met werken en rijden.
Hij wordt trouwens erg snel weer vies....
Maar ik ben jullie niet vergeten hoor!
De auto is inmiddels al voor de 2x gewassen, maar ik ben te veel bezig met werken en rijden.
Hij wordt trouwens erg snel weer vies....
Maar ik ben jullie niet vergeten hoor!
Volvo 460 GLT 2.0 1994
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Volvo V40 2.0 Basic 1996
Volvo V40 t4 1999
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Volvo V40 2.0 Basic 1996
Volvo V40 t4 1999
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Dan wachten we geduldig af...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 12.05.2010 - 10:07
- Locatie: Oss
Verdomme, gisteren de auto gewassen, staan ze vandaag trottoirbanden te zagen... Zit hij helemaal vol met witte/grijze spatjes!
Goede nieuws, er zit een nieuwe kachelweerstand in! Kan ik standje 1,2 en 3 ook weer gebruiken!
Goede nieuws, er zit een nieuwe kachelweerstand in! Kan ik standje 1,2 en 3 ook weer gebruiken!
Volvo 460 GLT 2.0 1994
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Volvo V40 2.0 Basic 1996
Volvo V40 t4 1999
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Volvo V40 2.0 Basic 1996
Volvo V40 t4 1999
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
DAn zou ik maar heel snel de auto af gaan spoelen, betonslijpsel is echt ruk om te verwijderen... :evil:Infinitus schreef:Verdomme, gisteren de auto gewassen, staan ze vandaag trottoirbanden te zagen... Zit hij helemaal vol met witte/grijze spatjes!
Goede nieuws, er zit een nieuwe kachelweerstand in! Kan ik standje 1,2 en 3 ook weer gebruiken!
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Zal het er niet afstromen met de huidige hoeveelheid regen?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race