Hoog stationair toerental 940 2.3 uit 1997 op gas en benzine

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gbrkrsnm
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 25.06.2010 - 23:06
Locatie: Amsterdam

Ik heb een goed onderhouden volvo 940 uit 1997 sinds een jaar. Gekocht van 1e eigenaar op 224.000km, nu ca 250.000 km.
ca. driekwart jaar geleden Landi G3 LPG installatie laten inbouwen. Sindsdien nog niet heel probleemloos gereden (afslaan, stotteren, inhouden, hoog toerental). Na opnieuw afstellen, vervangen bougiekabels, gasklephuis schoonmaken en kleppen stellen rijd de auto veel beter. Een probleem blijft: na de koude start, bij het eerste stoplicht loopt stationair toerental op 2.500 toeren, ook tussen het schakelen. Hij doet zowel op gas als benzine. In de derde versnelling rijd ik 50 zonder gas te geven. Da's irritant en gevaarlijk. Gekke is dat na een rit op de snelweg of bij een tweede ritje (dus met een warmere motor) er niks aan de hand is. De thuisreis verloopt doorgaans dus wel comfortabel. Omdat de LPG man niet echt met een oplossing kwam ben ik naar de volvo dealer gegaan. Die heeft wat contacten van de 'integrator' versteld. Ook suggereerde hij dat mogelijk de kabel van de cruise control blijft hangen. Dat laatste kan gecheckt worden door de cruise tijdelijk los te koppelen en te kijken of het probleem zich dan ook voordoet. Ik heb nog garantie op de LPG installatie. Heeft iemand goede tips?
Marco
RVL
4th Gear member
Berichten: 575
Lid geworden op: 31.03.2009 - 15:14
Locatie: Prinsenbeek

Ik verdenk de LMM. Het verhaal van een hangende kabel van de CC lijkt me echt onzin.
Ries van Lomwel
945 LPT estate MY1998 olive green metallic
945 LPT estate MY1998 silver metallic
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Temperatuurzender in het blok stuk,er zitten er twee in,eentje voor de regeleenheid en eentje voor de tempmeter..
degeen van de regeleenheid regelt het toerental doormiddel van de stappenmotor..
Gebruikersavatar
gbrkrsnm
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 25.06.2010 - 23:06
Locatie: Amsterdam

Dank voor jullie reacties. Ries je bedoelt de luchtmassameter?
RVL
4th Gear member
Berichten: 575
Lid geworden op: 31.03.2009 - 15:14
Locatie: Prinsenbeek

Ja de Lucht Massa Meter, of zoals Ramon zegt de temperatuurzender voor de regeleenheid die het toerental via de stappenmotor regelt kan ook de dader zijn.
Succes!
Ries van Lomwel
945 LPT estate MY1998 olive green metallic
945 LPT estate MY1998 silver metallic
Gebruikersavatar
gbrkrsnm
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 25.06.2010 - 23:06
Locatie: Amsterdam

O.k. dank! Ik ga terug naar de garage en laat het weten.
Gebruikersavatar
gbrkrsnm
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 25.06.2010 - 23:06
Locatie: Amsterdam

Ik heb de LMM vervangen en de temperatuurzender is doorgemeten. Maar probleem blijft hetzelfde.
piet22
2nd Gear member
Berichten: 225
Lid geworden op: 01.11.2005 - 17:01

Hier is veel over geschreven op www.volvo700vereniging.nl.
Oorzaken kunnen o.m. zijn een vuile CIS-klep of een vuile BDP-sensor.
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”