Aanschaf Volvo 440/460

Alles over de 440 / 460
Tonkey
2nd Gear member

De derde is ook mijn favoriet ;) De kleur vind ik veel beter dan de eerste, en inderdaad is particulier wel een voordeel. Ik zou eigenlijk vanmorgen al gaan kijken maar gezien de auto maandag apk krijgt leek het me handig even te wachten.

Zeker omdat alles erbij zit lijkt het me geen slechte auto. Volgende week eens bellen of er iets uit de keuring is gekomen. Ik kan inderdaad eens vragen naar de vervanging van de distributieriem en evt. koppeling.

Mocht de koppeling nog origineel zijn, is dat dan juist een risico?
Iroll
6th Gear member

Kijk of vraag even wat voor kleur de oliepeilstok van de motor heeft. Als het goed is zit er net een groene peilstok in. Die blokken gebruiken geen/weinig olie, mocht er nog een rode peilstok inzitten dan kan zo'n blok erg veel olie gebruiken. Verder is het een goed blok maar zo'n olieboot zit je ook niet op te wachten. Qua modeljaar is het een '94er en zou er net een groene peilstok in moeten zitten, hangt op een maandje. Dit verhaal gaat alleen maar op voor de 2.0i (B20F) blokken. En ik denk dat er met die kmstand al wel een keer een nwe koppeling ingekomen is.
Shockwave
5th Gear member

Ik zou inderdaad voor de derde gaan. Ik lees dat de volledige onderhoudshistorie aanwezig is, dus check voor dat je tot de koop overgaat wel even de onderhoudsintervallen van de dingen die hierboven al genoemd zijn zoals D-riem, ontstekingssysteem e.d.

De pluspunten van deze laatste zijn volgens mij:
-volledige onderhoudshistorie
-2.0 motor, verschil met 1.8 merk je goed, en voor het verbruik maakt het niets uit.
-Persoonlijk vind ik de kleur mooier
-Minder (zichtbare) roest aan de wielkasten. Bekijk de 3e foto van de zilveren 440 maar is. Roest heel duidelijk zichtbaar. Bij de rode toch een stuk minder.
-De prijs uiteraard, 300 euro goedkoper.
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Guidooo
3rd Gear member

En verder, dit is geen metallic lak toch? Want die rode volvo's met metallic lak begint de blanke lak allemaal af te bladderen, vooral op het dak. Lees ik erg vaak op marktplaats.

Denk dat het zo wel duidelijk is! Oja, de bandjes, kosten ook veel als die nieuw moeten he ;) Maargoed, jaar APK erop en als de onderhoudshistorie bekend is + zo'n luxe uitvoering heb je een leuke auto voor weinig geld! ((mits die echt goed is natuurlijk)
Tonkey
2nd Gear member

De roest bij de zilvere was me niet eens opgevallen...

Ik ga de punten inderdaad eens na in de boeken als ik ga kijken :) Benieuwd wat uit de keuring gaat komen nog..
Tonkey
2nd Gear member

Nog een gevonden, maar dat is een automaat.

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=l3cpnbxr1viq

Ziet er niet verkeerd uit, niet heel veel kilometers (168000) maar wel een tikkie duurder, 1100 euro. Wel alle boekjes erbij en dealer onderhouden wat weer voordelen zijn.
Ramon&Ramon
7th Gear member

Is een CVT ding,lekker laten staan is mijn advies...
Te duur en snel stuk!
Tonkey
2nd Gear member

Kijk, weet ik dat :) Bedankt!

Nu hopen dat de 440 2.0 vandaag niet teveel mankementen gaat vertonen in de apk ;)
Iroll
6th Gear member

Had ik je al eerder voor gewaarschuwd, blijf af van de 1.8i met automaat. De 2.0i met automaat is een echte 4 traps automaat en een stuk betrouwbaarder.
Tonkey
2nd Gear member

Klopt, je hebt het gezegd ;)

Toch nog moeilijker om er een te vinden dan verwacht :P
Tonkey
2nd Gear member

Jammer, die auto gaat waarschijnlijk niet door. Blijkt inmiddels verkocht te zijn, fijn is zoiets... Denk je een auto gereserveerd te hebben staan.

Verder zoeken geeft me veel van dezelfde kleur, wel een aantal met lekker weinig km's.

http://www.autowereld.nl/volvo/440/1.8i ... tails.html
Deze heeft 125k op de teller en komt uit 91, al wat ouder dus. Boekjes erbij, verder geen opvallende dingen.
Afbeelding

http://www.autodealers.nl/Volvo/440-1.7 ... spx#opties
Een 1.7 uit 92 met 206k op de teller.
Afbeelding

http://link.marktplaats.nl/412675695
1.8i uit 92, 114k op de teller. Volgens de advertentie goed onderhouden en recent nog nieuwe banden en accu, dat scheelt weer.

http://link.marktplaats.nl/385333328
Deze bevalt me ook wel, kleur is ook mooier (naar mijn mening). Uit 93, wat luxer met airco en lederen bekleding. Met 175 duizend op de teller is het ook niet heel veel, wel 1000 euro en niet al te veel info bij de advertentie.

(Van marktplaats mag je geen afbeelding kopiëren, die dus helaas zonder foto)
Nog iemand tips/aanmerkingen? :)

Nu eens gaan hopen dat het lukt, al de 2e auto in ongeveer een week tijd die voor mijn neus weggekaapt is...
Tonkey
2nd Gear member

Inmiddels wat gevonden :)

Bij de derde geweest, was niks (distributieriem moest vervangen, wat rubbers, nieuwe spiegel etc..) en dan te weinig van de prijs af kunnen krijgen.

Uiteindelijk de eerste gekocht, nog klein onderhoud nodig maar rijdt verder goed :) Voor een zacht prijsje kunnen krijgen
Guidooo
3rd Gear member

Oke gefeliciteerd! Gewoon een bak met niks erop en eraan, supersimpel!
En als je nog aardig wat van die prijs hebt kunnen afpraten, ding heeft weinig km's en alle boekjes erbij heb je een goedkope auto denk ik!
Tonkey
2nd Gear member

Vind hem eigenlijk vrij luxe :P
Centrale deurvergrendeling, lichting die automatisch aangaan, in hoogte verstelbare stoel etc.. Prijs was inderdaad erg leuk ;)
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”