Trek dan je portemonnee maar open..B-lennium schreef:Denk er om dat mijn blok een b30f is, lagere compressie als een europese b30e dus. De ideale turbonokkenas heb ik nog niet gevonden, misschien iets uit zweden? (Kgtrimming)
Volvo 164
- Boele
- 4th Gear member
Groeten, Boele
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
- Boele
- 4th Gear member
Oh dat is te doen..
Zal ook weer ns op die site kijken. ervaringen met die club?
Zal ook weer ns op die site kijken. ervaringen met die club?
Groeten, Boele
-
- 4th Gear member
De ego control werkt eigenlijk best aardig, maar pas als de de fuel goed getuned hebt. Er zijn altijd kleine verschillen die ego dan mooi wegpoetst.
De computer weet hoeveel cilinders je hebt, dat je wastedspark gebruikt en er is afgesproken welke uitgang spark A B en C zijn. Bij mij de 3 leds (d14 d15 en d16)
Bij de kdfi heb je de volgende uitgangen beschikbaar voor onsteking:
A1 IGN Ignition output cylinder 1
A2 IGN Ignition output parallel to cylinder 1 (wasted spark)
B1 IGN Ignition output cylinder 2
B2 IGN Ignition output parallel to cylinder 2 (wasted spark)
C1 IGN Ignition output cylinder 3
C2 IGN Ignition output parallel to cylinder 3 (wasted spark)
D1 IGN Ignition output cylinder 4
D2 IGN Ignition output parallel to cylinder 4 (wasted spark)
ik denk dat Jij A1 B1 en C1 gebruikt, op je bobine zit de 2e uitgang naar de neven cilinder. aansluiten aan de negatieve zijde. de + schakelen met een relay via het brandstof relay.
De onstekings volgorde is 1 - 5 - 3 - 6 - 2 - 4
cilinder 1 en 6 aan 1e bobine
cilinder 4 en 2 aan 2e bobine
cilinder 5 en 3 aan 3e bobine.
Mag ik vragen waarom je 3 losse bobines gebruikt en niet 6 in een?
Weet zo niet de functie van pulse skip uit mn hoofd. Lees de megamanual even door omtrent onstekings instellingen www.msextra.com
Edit Skip Pulses (no_skip_pulses) is the number of ignition pulses at startup that MegaSquirt-II (or MicroSquirt) uses to calculate the rpm before sending calculated advance signals.
De computer weet hoeveel cilinders je hebt, dat je wastedspark gebruikt en er is afgesproken welke uitgang spark A B en C zijn. Bij mij de 3 leds (d14 d15 en d16)
Bij de kdfi heb je de volgende uitgangen beschikbaar voor onsteking:
A1 IGN Ignition output cylinder 1
A2 IGN Ignition output parallel to cylinder 1 (wasted spark)
B1 IGN Ignition output cylinder 2
B2 IGN Ignition output parallel to cylinder 2 (wasted spark)
C1 IGN Ignition output cylinder 3
C2 IGN Ignition output parallel to cylinder 3 (wasted spark)
D1 IGN Ignition output cylinder 4
D2 IGN Ignition output parallel to cylinder 4 (wasted spark)
ik denk dat Jij A1 B1 en C1 gebruikt, op je bobine zit de 2e uitgang naar de neven cilinder. aansluiten aan de negatieve zijde. de + schakelen met een relay via het brandstof relay.
De onstekings volgorde is 1 - 5 - 3 - 6 - 2 - 4
cilinder 1 en 6 aan 1e bobine
cilinder 4 en 2 aan 2e bobine
cilinder 5 en 3 aan 3e bobine.
Mag ik vragen waarom je 3 losse bobines gebruikt en niet 6 in een?
Weet zo niet de functie van pulse skip uit mn hoofd. Lees de megamanual even door omtrent onstekings instellingen www.msextra.com
Edit Skip Pulses (no_skip_pulses) is the number of ignition pulses at startup that MegaSquirt-II (or MicroSquirt) uses to calculate the rpm before sending calculated advance signals.
- ferdy
- 4th Gear member
Ik heb inderdaad de uitgangen, A1, B1 en C1 gepakt. De K100 bobines waren relatief goedkoop en ik kon ze wat makkelijker vinden op marktplaats. De hardware heb ik goed aangesloten, alleen kan ik stom genoeg niet vinden waar de afgesproken uitgangen geconfigureerd worden??
-
- 4th Gear member
dat is de grap juist. dat kun je niet configureren De afspraak is A B C (de software noemt ze dus D14 D15 D16) vrij simpel eigenlijk. je kunt nog wel configureren welke de eerste moet zijn D14 of JS10. JS10 gebruik je als je vanuit de megasquirt 1 bobine aanstuurd samen met een verdeler.
Let wel op je dwell, te lang en je bobine brand door!
starten dus?
Voor extra educatie verwijs is je door naar de msextra website Ignition manual
p.s. zit er bij de kdfi geen handleiding? Die er op internet te vinden is is wat klein.
Let wel op je dwell, te lang en je bobine brand door!
starten dus?
Voor extra educatie verwijs is je door naar de msextra website Ignition manual
p.s. zit er bij de kdfi geen handleiding? Die er op internet te vinden is is wat klein.
-
- 4th Gear member
- ferdy
- 4th Gear member
Het waren inderdaad de jumpers, alhoewel de IGB's standaard aanwezig waren op de ECU de jumpers niet doorgesoldeerd.

ze vonken prima
(output interval 25 ms met 3 ms dwell)

bobines zijn wel een beetje lomp, bmw kwaliteit ??

ze vonken prima

(output interval 25 ms met 3 ms dwell)

bobines zijn wel een beetje lomp, bmw kwaliteit ??