heb al een week of wat vocht in de koplampen zitten. heb xenon verlichting.
in de garantie periode is bij broekhuis auto's een service reparatie gedaan, ondanks dat ik daar geen voorstander van was. nu 8 maand later weer hetzelfde probleem. en zoals verwacht willen ze nu nergens van weten. voel me ergens wel beetgenomen.
meer mensen hier last van?
en hoe krijg ik dat vocht uit m'n koplampen?
vocht in de koplampen
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 13.04.2009 - 11:46
- Locatie: twente
- Contacteer:
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 15.11.2006 - 16:43
geen scheurtjes in de behuizing? in de afdichtingsdop kun je een paar kleine gaatjes maken, waar waterdamp uit kan verdampen. Of je kunt eens kijken naar de afdichtingsrubbers tussen het glas en de behuizing. nieuw rubber en montage ongeveer 50 euro.
S80, 2.5 TDI (1999), Xenon 4300K, chiptuning
S80, D5 summum (2005) chiptuning
S80, D5 summum (2005) chiptuning
- VolvoRob
- 5th Gear member
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 15.08.2006 - 11:18
- Locatie: Omgeving Utrecht
@batsie: heb exact hetzelfde meegemaakt, waarbij ook de hoogspanningsmodule kapot ging en vervangen moest worden (en dat wil je niet......).
Ik heb de afsluitdop gemarkeerd, zodat ik na loshalen kon zien welke kant boven zit. Daarna met een 3 mm boortje een gaatje van boven binnen naar beneden buiten boren, waardoor voortaan vocht dat verdampt ook werkelijk uit het huis kan ontsnappen. Anders verdampt het en slaat weer neer etc. Sinds deze aanpassing geen last meer!
Ik heb de afsluitdop gemarkeerd, zodat ik na loshalen kon zien welke kant boven zit. Daarna met een 3 mm boortje een gaatje van boven binnen naar beneden buiten boren, waardoor voortaan vocht dat verdampt ook werkelijk uit het huis kan ontsnappen. Anders verdampt het en slaat weer neer etc. Sinds deze aanpassing geen last meer!
S80 D3 Momentum met Professional line - 2012
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
- black smoke
- 3rd Gear member
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 17.10.2010 - 20:35
- Locatie: oost-brabant
auto toevallig afgelopen tijd met hogedruk afgespoten ?
of koplamp-glazen eruit gehad ?
als je de mogelijkheid hebt, haal de koplampglazen er ff uit,
maak ze goed droog, en leg ze 'n 1-2 uurtjes op de verwarming
vervolgens goed terug plaatsen !
goede mogelijkheid, dat 't weg blijft
of koplamp-glazen eruit gehad ?
als je de mogelijkheid hebt, haal de koplampglazen er ff uit,
maak ze goed droog, en leg ze 'n 1-2 uurtjes op de verwarming
vervolgens goed terug plaatsen !
goede mogelijkheid, dat 't weg blijft
V70 D5 in black.. MY '04... MT.... 270dkm
- Hans Beekman
- 1st Gear member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 24.02.2006 - 22:54
Bij mijn S80 is er naderhand een modificatie geweest, Rubberen membramen zijn in de dop geplaatst om vocht te kunnen afvoeren. Werkt prima. Je boort een gaatje in de dop waarna je de membramen kunt plaatsen. Bij de dealer wel bekend....
Pas trouwens wel op bij het eventueel reinigen van de glazen, Deze zijn voorzien van coating. Bij schoonmaken met middeltjes wordt alles dof en kun je ze vervangen....
Suc6
Pas trouwens wel op bij het eventueel reinigen van de glazen, Deze zijn voorzien van coating. Bij schoonmaken met middeltjes wordt alles dof en kun je ze vervangen....
Suc6
740 GL '87, 940 polar '97, V70 2,4 '02,
NU:
S80 2,5D exclusive/mobility line '99
S80 2,5T tuned summum '06
NU:
S80 2,5D exclusive/mobility line '99
S80 2,5T tuned summum '06
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 02.01.2006 - 22:45
- Locatie: vroomshoop
het gekke van alles is dat hij in april naar Broekhuis in harderwijk is geweest voor een reparatie. nieuwe rubbers zijn er tussen gezet. dat was de beste oplossing het was een nieuwe techniek werd me gezegd en ze waren er 3.5 uur mee bezig. nou mooi dat het niet werkt.
zal eens proberen om die gaatjes te gaan boren.
knap lullig van broekhuis trouwens dat ze zelfs in de garantie periode hun verantwoordelijkheid ontlopen. tijd rekken met zo'n lullige reparatie.
en ja ik was hem wel eens met hoge druk, maar dat moet toch kunnen?
zal eens proberen om die gaatjes te gaan boren.
knap lullig van broekhuis trouwens dat ze zelfs in de garantie periode hun verantwoordelijkheid ontlopen. tijd rekken met zo'n lullige reparatie.
en ja ik was hem wel eens met hoge druk, maar dat moet toch kunnen?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 15.11.2006 - 16:43
bij mij hebben ze ook de rubbers tussen de behuizing en het glas vervangen, half uurtje werk (per lamp)...de rubbers waren versleten en kapot.
later toch nog vochtproblemen gehad.. maar dat lag aan het feit dat de klemmetjes op de behuizing niet goed vast zaten, waardoor toch nog minimale ruimte aanwezig was. Dus kijk ook even naar de klemmetjes.
later toch nog vochtproblemen gehad.. maar dat lag aan het feit dat de klemmetjes op de behuizing niet goed vast zaten, waardoor toch nog minimale ruimte aanwezig was. Dus kijk ook even naar de klemmetjes.
S80, 2.5 TDI (1999), Xenon 4300K, chiptuning
S80, D5 summum (2005) chiptuning
S80, D5 summum (2005) chiptuning
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
http://www.hella.com/produktion/HellaBE ... rdicht.jsp
lees dit artikel is over koplampen,daar zijn zoveel misverstanden over,een beetje vocht is niet erg en moeilijk te bestrijden,het is ook vrij normaal dat er af en toe vocht in de koplampen zit.
lees dit artikel is over koplampen,daar zijn zoveel misverstanden over,een beetje vocht is niet erg en moeilijk te bestrijden,het is ook vrij normaal dat er af en toe vocht in de koplampen zit.
- Morgenstond
- 5th Gear member
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
- Locatie: Den Haag
Dank voor de link naar dit artikel. Wist dat helemaal niet. Zal me voortaan niet meer druk maken om het kleine beetje condens. 

2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
- black smoke
- 3rd Gear member
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 17.10.2010 - 20:35
- Locatie: oost-brabant
Ramon&Ramon schreef:http://www.hella.com/produktion/HellaBE ... rdicht.jsp
lees dit artikel is over koplampen,daar zijn zoveel misverstanden over,een beetje vocht is niet erg en moeilijk te bestrijden,het is ook vrij normaal dat er af en toe vocht in de koplampen zit.
duidelijk verhaal ! maar.... bij TS, is 't probleem dus al weken aanwezig ! 't vocht/condens verdwijnt dus niet !
dus ander probleem..
mis alleen in 't lampen-verhaal van "Hella" waarom de een er wel last van heeft.... en de ander niet.....
m,n wagen, af fabriek geleverd met xenon verlichting nog geen
druppeltje water in de koplampen gezien ! en toch al genoeg temps-verschillen, vochtig/droog/ gehad dacht ik
of missen al de gevallen waar 't zich wel voor doet 't zogenaamde "slurfje" ? denk 't niet !
maar goed, weet 't fijne er ook niet van !
't is maar wat in me op kwam...... 8-[
V70 D5 in black.. MY '04... MT.... 270dkm
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
je moet er voor zorgen dat het vocht ook weer weg kan,er zitten van die rubbertjes in de koplamphuizen die wel is dicht gaan zitten..
Als je ze echt helemaal potdicht maakt,krijg je alleen maar meer vocht erin.
Als je ze echt helemaal potdicht maakt,krijg je alleen maar meer vocht erin.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 931
- Lid geworden op: 31.08.2010 - 15:41
Ik heb erg veel last van candens in mijn rechter voorlamp. Geld het remdie wat hier wordt genoemd ook voor de S60?
Als ik het goed heb begrepen, kan ik dus een gaatje (3mm) boren in de afdichtingsdop van m'n koplamp? Zou ie dan met de tijd z'n condens kwijt raken of moet je toch nog de lamp loshalen en droog fohnen?
Alle advies is welkom
!
Als ik het goed heb begrepen, kan ik dus een gaatje (3mm) boren in de afdichtingsdop van m'n koplamp? Zou ie dan met de tijd z'n condens kwijt raken of moet je toch nog de lamp loshalen en droog fohnen?
Alle advies is welkom

Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
- Hans Beekman
- 1st Gear member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 24.02.2006 - 22:54
Als je de rubbereb membramen koopt bij de dealer zit er een beschrijving bij waar je de gaatjes moet boren. Kan volgens mij in elke dop....
Ik had er gisteren ook water in door de hogedruk spuit. Ik haal de dop er dan een dagje af. Als de lampen aan zijn is alles zo droog en hoef je niet te gaan fohnen. Daarna dop met membraam erop klaar...Suc6!
Ik had er gisteren ook water in door de hogedruk spuit. Ik haal de dop er dan een dagje af. Als de lampen aan zijn is alles zo droog en hoef je niet te gaan fohnen. Daarna dop met membraam erop klaar...Suc6!
740 GL '87, 940 polar '97, V70 2,4 '02,
NU:
S80 2,5D exclusive/mobility line '99
S80 2,5T tuned summum '06
NU:
S80 2,5D exclusive/mobility line '99
S80 2,5T tuned summum '06
- denkweb
- 4th Gear member
- Berichten: 810
- Lid geworden op: 04.08.2007 - 10:27
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Wat Hans Beekman stelt kan ik beamen; dagje zonder de doppen en klaar. Ik heb helaas maar 1 dop met membraam en mag ze dus af en toe even omwisselen...
Peugeot 305 rood | NH-57-KV | verkocht en inmiddels vernietigd
Volvo 360 2.0 wit | RV-10-BB | 360-cup donor geworden
Volvo 440 1.8 rood | YJ-75-JP | verkocht en inmiddels vernietigd
Ford Fiesta rood | FR-BF-72 | verkocht en week later total loss na ongeval
Volvo 850 GLT groen | FS-GZ-98 | total loss na ongeval
Volvo 850 TDI Blauw | PL-LB-65 | verkocht
Volkswagen Polo 1.6 rood | SL-JL-94 | verkocht
Volvo S80 2.4 170pk wit | 34-DX-RS | actueel
Volvo 360 2.0 wit | RV-10-BB | 360-cup donor geworden
Volvo 440 1.8 rood | YJ-75-JP | verkocht en inmiddels vernietigd
Ford Fiesta rood | FR-BF-72 | verkocht en week later total loss na ongeval
Volvo 850 GLT groen | FS-GZ-98 | total loss na ongeval
Volvo 850 TDI Blauw | PL-LB-65 | verkocht
Volkswagen Polo 1.6 rood | SL-JL-94 | verkocht
Volvo S80 2.4 170pk wit | 34-DX-RS | actueel
- MrBacardi
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 25.11.2010 - 13:46
- Locatie: Nederland
Volgens mijn Dealer is het een bekend probleem\euvel, de beste oplossing is die van hkl073. Boor bovenin en onderin een gaatje van 3mm. Ik heb het in alle vier de doppen gedaan maar je kan ook eerst die 2 zonder membraam doen. Je hebt dan beslist geen last meer.
Veel succes
Veel succes
Volvo For life, there is no life without a Volvo
- blastaway
- 5th Gear member
- Berichten: 2348
- Lid geworden op: 31.05.2007 - 08:06
- Locatie: Maastricht
Mijn dealer heeft het bij mij ook netjes opgelost.
Volvo 940 2.3i Polar 2-1994 , t-5r cream yellow, c70 en v60 t4 2020
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D