Hallo,
Ik heb sinds een paar weken het SRS lampje spontaan gekregen.
Met elm 327 geprobeerd te resetten maar elm 327 is alleen voor
obd 2. Nu heb ik een kkl inteface en vol-fcr. Ik krijg contact met het
SRS systeem van mijn volvo. hij geeft geen fout codes. Het lampje
SRS blijft wel aan.
Wat kan ik nog doen ?
Het laten uitlezen en herstellen uitgaande van een globale schating
is bij de volvo dealer toch vrij dicht aan de 1000 euries.
Je wordt zo wel een gelukige volvo rijder.
hopelijk kan iemand mij helpen. Zelf denk ik dat het een kleinigheidje is.
SRS lampjevolvo v40 2.0 bouwj 2000
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Hoi,
Ik zou toch even laten uitlezen bij je dealer.
Dan weet je in ieder geval wat er echt aan de hand is.
Kun je altijd nog kiezen om het lampje uit te laten zetten ergens ipv reparatie....
Ik zou toch even laten uitlezen bij je dealer.
Dan weet je in ieder geval wat er echt aan de hand is.
Kun je altijd nog kiezen om het lampje uit te laten zetten ergens ipv reparatie....
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
-
- 2nd Gear member
Eeey Tamme tekkel, welkom op dit forum,
Ik heb er ook een tijdje last van gehad. Twee keer laten resetten bij de dealer (€32,50), maar toch kwam het weer terug.
Na het vastzetten van alle kabels onder de voorstoelen met Ti-raps ( 6x woordwaarde) heb ik er geen last meer van gehad.
Waarschijnlijk heeft het het dus aan de kabels gelegen die tijdens het verschuiven van de stoel over de grond "sleepten".
Dus als je de voorstoelen veel verschuift zou dit een oplossing kunnen zijn.
Grt Ed.
Ik heb er ook een tijdje last van gehad. Twee keer laten resetten bij de dealer (€32,50), maar toch kwam het weer terug.
Na het vastzetten van alle kabels onder de voorstoelen met Ti-raps ( 6x woordwaarde) heb ik er geen last meer van gehad.
Waarschijnlijk heeft het het dus aan de kabels gelegen die tijdens het verschuiven van de stoel over de grond "sleepten".
Dus als je de voorstoelen veel verschuift zou dit een oplossing kunnen zijn.
Grt Ed.
-
- 2nd Gear member
Als het lampje eenmaal brand gaat ie alleen nog uit door een reset, de airbags werken ook niet meer als het lampje brand.HMG schreef:Ging het lampje vanzelf uit na het vastzetten of heb je hem toen nog moeten laten resetten?
- Marsupilami
- 2nd Gear member
Ik heb hetzelfde probleem met mijn auto. Het lampje is nu al 3 keer gereset, maar wanneer ik de stoel een keer naar voren of achteren schuif begint het weer te branden. Volgens de dealer is er een verhhogde weerstand en moet de Sipsbag vervangen worden in de rechterstoel. Een geintje van € 563,-.
Overigens is mij door de dealer verteld dat de airbags, ondanks een brandend lampje, wel kunnen werken tijdens een ongeval.....
Overigens is mij door de dealer verteld dat de airbags, ondanks een brandend lampje, wel kunnen werken tijdens een ongeval.....
Volvo V40 2.0 Europa Sports 2002 Black Saphire
- Marsupilami
- 2nd Gear member
Een losse sipsbag kost rond de €235, maar met inbouw € 563. Schijnbaar moet de hele stoel er voor uit elkaar.
Het weerstandsprobleem zat bij de stekkerverbindingen. Het is nu opgelost door de stekkers er tussen uit te ghalen en de kabels aan elkaar te solderen. Bij de dealer vervangen zeblijkbaar liever onderdelen dan er ouderwets handwerk in te steken......
Ik ben nu minder dan 1/10e kwijt dan dat het bij de dealer zou kosten.
Het weerstandsprobleem zat bij de stekkerverbindingen. Het is nu opgelost door de stekkers er tussen uit te ghalen en de kabels aan elkaar te solderen. Bij de dealer vervangen zeblijkbaar liever onderdelen dan er ouderwets handwerk in te steken......
Ik ben nu minder dan 1/10e kwijt dan dat het bij de dealer zou kosten.
Volvo V40 2.0 Europa Sports 2002 Black Saphire
- Blade
- 5th Gear member
- Contacteer:
:shock: Aan Airbag bekabeling mag niet gerommeld worden, en al helemaal níét aan gesoldeert worden.
- hadico
- 5th Gear member
Solderen????? tegenwoordig weer wel er zijn zelfs reparatiestekkers met een stukje kabel,moet je dus wel solderen.
In ieder geval wel voor de c30 v50 s40 oudere mod weet ik zo niet dus doorsolderen van een rotte stekker is zeker geen probleem.
In ieder geval wel voor de c30 v50 s40 oudere mod weet ik zo niet dus doorsolderen van een rotte stekker is zeker geen probleem.
-
- 1st Gear member
uiteindelijk heb ik het uit laten lezen. de fout code was srs-0085.Marsupilami schreef:Ik heb hetzelfde probleem met mijn auto. Het lampje is nu al 3 keer gereset, maar wanneer ik de stoel een keer naar voren of achteren schuif begint het weer te branden. Volgens de dealer is er een verhhogde weerstand en moet de Sipsbag vervangen worden in de rechterstoel. Een geintje van € 563,-.
(deze melding wordt opgeslagen na 3,5-5,5 sec.als de weerstand in de bedradingsstroomkring te hoog is)
systeem geeft oplossing:
breuk in bedradingsschema
defecte sips-airbag
contact weerstand of oxidatie
Een paar tyreps en tot nu toe nog geen fout gehad. Ik hoop dat het hier bij blijft.
-
- 1st Gear member
De man waar ik mijn volvo heb laten uitlezen zei voor het uitlezen dat het bijna 100% aan de bekabeling ligt. Dit is vreemd dat volvo hier niets aan doet.eouwehand schreef:Precies...die Ty-reps zijn bij mij ook de oplossing geweest. Rij nu toch al een half jaar storingsvrij rond.
Het probleem zijn toch echt de airdag-kabels die bij het verstellen van de stoel over de grond schuiven.
-
- 3rd Gear member
idd vreemd maar de oplossing ligt dus nu voor iedereen binnen handbereik. Kabels onder de stoel met Ti-rips bij elkaar knopen zodat ze niet meer over de grond schuren bij het verstellen v/d stoel. En ff je computertje laten resetten.
gr.
gr.
-
- 1st Gear member
Heeft iemand een foto van de kabels toevallig, of wijst dat zichzelf? Wij hebben namelijk hetzelfde probleem
-
- 7th Gear member
Poika schreef::shock: Aan Airbag bekabeling mag niet gerommeld worden, en al helemaal níét aan gesoldeert worden.
Dat staat dus nergens beschreven,maar ok.Wij rommelen niet,maar repareren netjes.
De oplossing is inderdaad de stekkers er tussen uit knippen en de draadjes netjes solderen,met de nadruk op netjes,wel voor de zekerheid de accupool even loshalen.
Zo doen de meeste dealers het namelijk ook weet ik uit ervaring.

Wel de goeie draadjes aan elkaar solderen natuurlijk..