Beste Volvoliefhebbers,
Na drie jaar in een 460 met veel plezier te hebben gereden ben ik op zoek naar een volvo 480. Nu ben ik bij een executieverkoop er een tegengekomen 480 turbo belgische komaf zonder kenteken of papieren. Heeft er iemand ervaring en tips hoe deze auto alsnog ingevoerd mag/kan worden?
Alvast bedankt voor jullie support!
Casper
Volvo 480 turbo uit belgie invoeren zonder papieren?!?
-
- 1st Gear member
- Max
- 7th Gear member
Hoi Casper,
ik kan je niet helpen, maar zag dat je dit topic dubbel hebt opgevoerd.
Dat is niet de bedoeling, wil je er eentje verwijderen?
ik kan je niet helpen, maar zag dat je dit topic dubbel hebt opgevoerd.
Dat is niet de bedoeling, wil je er eentje verwijderen?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
-
- 1st Gear member
Max, Beste max,
Ik wil dit bericht verwijderen maar zie hier geen 'button'voor. Weet je hoe ik dit wel kan doen. Alvast bedankt,
Casper
Ik wil dit bericht verwijderen maar zie hier geen 'button'voor. Weet je hoe ik dit wel kan doen. Alvast bedankt,
Casper
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
On topic dan eventjes:
Je moet de herkomst ( E.G. of 3e landen) van de auto aan kunnen tonen als je hem hier wilt gaan berijden. Dat kan met een kentekenbewijs en/of aankoopfactuur. Daarna volgt de cyclus van de RDW en Douane.
Je moet de herkomst ( E.G. of 3e landen) van de auto aan kunnen tonen als je hem hier wilt gaan berijden. Dat kan met een kentekenbewijs en/of aankoopfactuur. Daarna volgt de cyclus van de RDW en Douane.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
geen papieren uit het land van herkomst is tegenwoordig geen kenteken meer
Volvo for life
- Iroll
- 6th Gear member
Er is inmiddels een versoepeling voor de import van wagens uit EU landen. Er is een mogelijkheid opengelaten om toch een NL kenteken te krijgen zonder kenteken papieren aldus het RDW:
Particulier > Versoepeling verplichting Kentekendeel I bij invoerkeuring
Regel het onlineVersoepeling verplichting Kentekendeel I bij invoerkeuring per 1 januari 2011
Vanaf 16 augustus 2010 kentekent de RDW enkel voertuigen, die eerder geregistreerd zijn geweest in een andere EU-lidstaat, als deel I van het buitenlands kentekenbewijs bij het voertuig aanwezig is.
Dit is overeenkomstig artikel 25b lid 1 van het Kentekenreglement, dat als gevolg van de inhoud van Richtlijn 1999/37/EG tot stand is gekomen. Het strikt naleven van het artikel heeft tot bezwaren geleid.
Naar aanleiding van deze bezwaren heeft de RDW in overleg met het Ministerie van Infrastructuur & Milieu bij een aantal andere Europese registratieautoriteiten geïnformeerd naar de door hen gehanteerde werkwijze over de inhoud van de richtlijn. Hieruit is gebleken dat er binnen Europa voldoende draagvlak is voor het doen van een verzoek tot aanpassing van deze richtlijn.
Dit verzoek wordt momenteel door het ministerie voorbereid. Het ministerie gaat er van uit dat dit verzoek ertoe zal leiden dat de richtlijn wordt aangepast.
In afwachting van Europese besluitvorming hierover heeft de RDW per 1 januari 2011 de interne procedure aangepast. In beginsel is de aanvrager verplicht om het buitenlands kentekenbewijs te overleggen. Echter, als sprake is van een incompleet kentekenbewijs, is herregistratie in uitzonderlijke gevallen mogelijk.
Het niet overleggen van het deel I van het buitenlands kentekenbewijs kan in dat geval alleen worden ondervangen doordat de RDW langs schriftelijke of elektronische weg de bevestiging heeft verkregen dat de aanvrager het recht heeft om het voertuig in Nederland in te schrijven. Deze bevestiging is afkomstig van de bevoegde autoriteiten van de lidstaat waar het voertuig voordien was ingeschreven. Deze procedure neemt tijd in beslag en er zijn kosten aan verbonden.
Particulier > Versoepeling verplichting Kentekendeel I bij invoerkeuring
Regel het onlineVersoepeling verplichting Kentekendeel I bij invoerkeuring per 1 januari 2011
Vanaf 16 augustus 2010 kentekent de RDW enkel voertuigen, die eerder geregistreerd zijn geweest in een andere EU-lidstaat, als deel I van het buitenlands kentekenbewijs bij het voertuig aanwezig is.
Dit is overeenkomstig artikel 25b lid 1 van het Kentekenreglement, dat als gevolg van de inhoud van Richtlijn 1999/37/EG tot stand is gekomen. Het strikt naleven van het artikel heeft tot bezwaren geleid.
Naar aanleiding van deze bezwaren heeft de RDW in overleg met het Ministerie van Infrastructuur & Milieu bij een aantal andere Europese registratieautoriteiten geïnformeerd naar de door hen gehanteerde werkwijze over de inhoud van de richtlijn. Hieruit is gebleken dat er binnen Europa voldoende draagvlak is voor het doen van een verzoek tot aanpassing van deze richtlijn.
Dit verzoek wordt momenteel door het ministerie voorbereid. Het ministerie gaat er van uit dat dit verzoek ertoe zal leiden dat de richtlijn wordt aangepast.
In afwachting van Europese besluitvorming hierover heeft de RDW per 1 januari 2011 de interne procedure aangepast. In beginsel is de aanvrager verplicht om het buitenlands kentekenbewijs te overleggen. Echter, als sprake is van een incompleet kentekenbewijs, is herregistratie in uitzonderlijke gevallen mogelijk.
Het niet overleggen van het deel I van het buitenlands kentekenbewijs kan in dat geval alleen worden ondervangen doordat de RDW langs schriftelijke of elektronische weg de bevestiging heeft verkregen dat de aanvrager het recht heeft om het voertuig in Nederland in te schrijven. Deze bevestiging is afkomstig van de bevoegde autoriteiten van de lidstaat waar het voertuig voordien was ingeschreven. Deze procedure neemt tijd in beslag en er zijn kosten aan verbonden.
-
- 7th Gear member
Als er echt helemaal geen papieren bij zijn,kun je het simpel vergeten,je kunt hem alleen slopen de auto..
- Iroll
- 6th Gear member
Ik moet het helaas niet met je eens zijn Ramon. Zie dit stuk van de Fehac maar eens. Of het makkelijk wordt is een andere vraag, je bent afhankelijk van de medewerking van Belgische ambtenaren. Die zijn nog een graadje erger als onze NL vrienden! Maar er zijn wel degelijk mogelijkheden tot invoer
De door de FEHAC ondernomen actie en de samenwerking tussen de FEHAC en de RDW hebben er nu toe geleid, dat de RDW en het Ministerie van Infrastructuur en Milieu een verzoek bij de Europese Commissie gaan indienen om de betreffende Richtlijn 1999/37 aan te passen. De RDW zal vooruitlopend op en in afwachting van besluitvorming van de EC op dit verzoek, met ingang van 1 januari 2011 het weer mogelijk maken om voertuigen zonder documenten als Deel I en II (incomplete kentekendocumenten) in ons land in te voeren en op kenteken te zetten. Voorwaarde is wel dat kan worden voldaan aan de volgende eisen: positieve identiteitsonderzoek, positieve uitslag op onderzoek naar crimineel verleden van het voertuig en verklaring van geen bezwaar van de eerder registrerende lidstaat.
De door de FEHAC ondernomen actie en de samenwerking tussen de FEHAC en de RDW hebben er nu toe geleid, dat de RDW en het Ministerie van Infrastructuur en Milieu een verzoek bij de Europese Commissie gaan indienen om de betreffende Richtlijn 1999/37 aan te passen. De RDW zal vooruitlopend op en in afwachting van besluitvorming van de EC op dit verzoek, met ingang van 1 januari 2011 het weer mogelijk maken om voertuigen zonder documenten als Deel I en II (incomplete kentekendocumenten) in ons land in te voeren en op kenteken te zetten. Voorwaarde is wel dat kan worden voldaan aan de volgende eisen: positieve identiteitsonderzoek, positieve uitslag op onderzoek naar crimineel verleden van het voertuig en verklaring van geen bezwaar van de eerder registrerende lidstaat.
-
- 1st Gear member
voor 2 weken terug een 440 2.0 i automaat gekocht zonder kenteken of aankoopnota - kon alleen een kopie van een marktplaats advertentie laten zien bij de RDW -heb tevoren wel even RDW gebeld en het chassisnr doorgegeven en gaven toen aan dat op basis daarvan mijn kenteken kon krijgen mits hij niet voor sloop was aangemeld .
intussen heb ik mijn kenteken en vandaag zonder aanmerkingen de APK.
(je kunt hier tevoren de RDW dus voor bellen voor de (on)mogelijkheden en je word uiters welwillend te woord gestaan en geadviseerd is mijn ervaring)
intussen heb ik mijn kenteken en vandaag zonder aanmerkingen de APK.
(je kunt hier tevoren de RDW dus voor bellen voor de (on)mogelijkheden en je word uiters welwillend te woord gestaan en geadviseerd is mijn ervaring)
voor elke oplossing is er wel een probleem
al 2 x 460 1.8 i cvt `95
2 x 850 2.5 20 v `91 en `93
1 x 440 1.7 automaat `91
nu 440 2.0 automaat `96
al 2 x 460 1.8 i cvt `95
2 x 850 2.5 20 v `91 en `93
1 x 440 1.7 automaat `91
nu 440 2.0 automaat `96
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
dat kan dus dan ook gewoon een in een buitenland gestolen auto zijn die je zo legaliseert, het aanscherpen van de reeds bestaande regels had o.a. tot doel dit uit uit te bannen.
Volvo for life
- Iroll
- 6th Gear member
Je moet dus wel een bewijs van het land van herkomst kunnen overleggen dat hij niet als gestolen staat geregistreerd of dat er andere illigale praktijken mee zijn uitgehaald. Zomaar een gestolen wagen hier legaal registreren gaat niet op.Voorwaarde is wel dat kan worden voldaan aan de volgende eisen: positieve identiteitsonderzoek, positieve uitslag op onderzoek naar crimineel verleden van het voertuig en verklaring van geen bezwaar van de eerder registrerende lidstaat.