Het electronische gedeelte van het achterklepslot werkt niet meer. Kofferbak kan niet meer dicht, hij gaat niet op het slot!
Via mechanische slot met sleutel zit er wel beweging in slotmechaniek achter binnenbekleding zag ik. Maar van het mechaniek zelf ( die op vanger klikt op achterpaneel) werkt ook niet. waarschijnlijk door elec.gedeelte/schakelaar.
Zekering was heel, of er stroom op elec.schakelaar staat heb ik nog niet gecontroleerd. Ik denk dat de elec.schakelaar in achterklep wel defect is.
Van binnenuit de kom je niet makkelijk bij de bedrading, maar wel bij de stekkers.
Kentekenplaat verwijdert, kunstof beplating op a-klep niet los te krijgen.
Zit deze met clipsen vast ?? Of dient deze met iets harder geweld los getrokken te worden ?? :?:
S60 2001
In bezit :
Volvo S60 2.4 aut. drivers edition II, high performance audio + rti, 18"dezent tx, xenon, imola sportleder.
Suzuki Swift Shogun 17"piano black spaak wheels, pianolak dakspoiler, pianolak a-stylen, sierstuk. ( auto vrouw )
Niet meer in bezit :
Volvo S60 2.4 BSR intro edition, high performance audio, tethys 17"+ Heico Volution X 17".
Volvo V40 1.8 Phase II Dynamic+Spoiler-line. 2002 climate controle, cruise-controle, org.bassbox, HU-655 audio, blokgrille, xenon, roofrail, summer 17"; Bellini multiespaak wheels, Winter: 15' Orbit . ( auto vrouw )
Ik gok op hetzelfde als bij de mijne, dat was een vervuild slot. Kwestie van loshalen, schoonmaken en de spuitbus WD40 en in omgekeerde volgorde monteren. Zaak is alleen dat het slot er "eventjes" uit zal moeten maar hoed dat moet bij een S60.....ikke nie weet nie. Iemand?
Wat gebeurt er als je de kofferbak probeert open te maken met de knop op de afstandsbediening? Springt-ie dan open, of gebeurt er niks?
Kunnen grofweg twee dingen zijn: of het slot zelf of de aansturing zijn niet in orde, of de microschakelaar onder die 'richel' waarmee je de klep normaal open maakt. Dat laatste komt an sich wel vaker voor.
Ik kan zo snel in VADIS niet vinden hoe die microschakelaar vervangen moet worden, maar heb wel twee andere beschrijvingen voor je: het loshalen van het kunststof paneel met kentekenplaat en het loshalen van het mechanische slot. Met een beetje kijken en beredeneren moet je er dan wel uitkomen denk ik.
Succes!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
vandaag even gekeken. Mijn collega denkt evt. aan een relais.( in kofferbak rechts op fusebox) Ik vraag morgen bij de Volvo even een elec.schema zodat we vanuit daar kunnen meten.
Via afst.bed. geen reactie op kofferklep. Stekkers doorgemeten. ( zelf denk ik de elec.schakelaar ).
In bezit :
Volvo S60 2.4 aut. drivers edition II, high performance audio + rti, 18"dezent tx, xenon, imola sportleder.
Suzuki Swift Shogun 17"piano black spaak wheels, pianolak dakspoiler, pianolak a-stylen, sierstuk. ( auto vrouw )
Niet meer in bezit :
Volvo S60 2.4 BSR intro edition, high performance audio, tethys 17"+ Heico Volution X 17".
Volvo V40 1.8 Phase II Dynamic+Spoiler-line. 2002 climate controle, cruise-controle, org.bassbox, HU-655 audio, blokgrille, xenon, roofrail, summer 17"; Bellini multiespaak wheels, Winter: 15' Orbit . ( auto vrouw )
Heb dit probleem ook gehad met mijn S60 ( 2002 ) , op de sloop (RIMA) een vergrendelingsslot gehaald en deze simpel vervangen door de draden door te knippen en daarna deugdelijk weer de verbinding herstellen , met de bekende blauwe geisoleerde doorverbindingsbusjes .Anders moet de kap uit elkaar om het kunststof gedeelte te demonteren , een heel karwij.Voordeel van de sloop , ze maken je gelijk even wegwijs voor de - en montage van de schakelaar.
Groet , en succes Hans
Ik heb laatst ook een slotprobleem gehad. Bleek een kabelbreuk te zijn. Wanneer de koffer dicht zat wilde die niet meer open, maar als de koffer openstond deed het slot het wel. Nieuw stukje kabelboom. Klik je zo in elkaar met stekkertjes en hij deed het weer goed. Kostte wel 80 euro.
Auto uitgelezen bij de Volvo en conclusie: elec.schakeling in mechanisch gedeelte slotmechaniek defect. ( onderaan kofferklep)
Komt als het goed is morgen binnen, monteren en hopelijk klaar.
Ik laat nog weten of het hiermee opgelost is '-)
In bezit :
Volvo S60 2.4 aut. drivers edition II, high performance audio + rti, 18"dezent tx, xenon, imola sportleder.
Suzuki Swift Shogun 17"piano black spaak wheels, pianolak dakspoiler, pianolak a-stylen, sierstuk. ( auto vrouw )
Niet meer in bezit :
Volvo S60 2.4 BSR intro edition, high performance audio, tethys 17"+ Heico Volution X 17".
Volvo V40 1.8 Phase II Dynamic+Spoiler-line. 2002 climate controle, cruise-controle, org.bassbox, HU-655 audio, blokgrille, xenon, roofrail, summer 17"; Bellini multiespaak wheels, Winter: 15' Orbit . ( auto vrouw )
Patrick, het slot zal echt open moeten. Om bij het slot te kunnen, moet namelijk het deurpaneel worden verwijderd. En met een gesloten portier is dat nogal lastig.
Werkt het van de ene op de andere dag niet meer? Klikt hij ook niet als je op openen of sluiten drukt? Zowel de afstandsbediening geprobeerd als beide knoppen op de voorste portieren? Ook al geprobeerd te openen terwijl je de portiersgreep binnen of buiten tegelijkertijd bediend?
Nou het vreemde is, s ochtends functioneerde alles. auto naar de volvo dealer gebracht voor een beurt. krijg hem terug en de achterdeur gaat niet meer open. ze konden me niet helpen. kosten € 263 om het te maken..........
- knopje gaat omhoog en naar beneden
- binnen en buiten vasthouden/tegelijkertijd geen resultaat
- combi afstandsbediening binnenkant "open" trekken voel ik wel iets in de hendel maar deur blijft dicht.
dus vanalles geprobeerd zonder een open deur als resultaat..... (help )
Dat is opmerkelijk! Slot kost nieuw zo'n € 200,00. Heb net via demontagebedrijven opgevraagd wat een gebruikt slot moet kosten. Is natuurlijk wel een risico, want garantie krijg je meestal niet dus het is maar de vraag of die wel lang en goed functioneert.