Dat je er een hele tijd rijplezier aan mag beleven.
de 740GL van opa
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16550
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Fijn voor je Leandres......ga je hem nu dan eindelijk wél verkopen?
Dat je er een hele tijd rijplezier aan mag beleven.
Dat je er een hele tijd rijplezier aan mag beleven.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
FRED740
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 24.06.2007 - 19:27
Leandres,
Zelf een 740 Sedan van 1986 ook met een b230k met pierburg carberateur
Verhaal van Opa''s 740 gelezen.
Heb bijna het zelfde verhaal , alleen dan niet van een opa maar gewoon van een particulier gekocht .
Vooral het laaste stukje bij Carlo in Gemert sprak mij wel zeer aan.
Zie daar dat jouw spruitstuk + carberateur verwisseld is voor die van een 240
Wat gaat zoiets ongeveer kosten , dan hoef ik op dit moment ook niet verder te gaan zoeken en kan Carlo het misschien ook zo oplossen
Fred
Zelf een 740 Sedan van 1986 ook met een b230k met pierburg carberateur
Verhaal van Opa''s 740 gelezen.
Heb bijna het zelfde verhaal , alleen dan niet van een opa maar gewoon van een particulier gekocht .
Vooral het laaste stukje bij Carlo in Gemert sprak mij wel zeer aan.
Zie daar dat jouw spruitstuk + carberateur verwisseld is voor die van een 240
Wat gaat zoiets ongeveer kosten , dan hoef ik op dit moment ook niet verder te gaan zoeken en kan Carlo het misschien ook zo oplossen
Fred
- v700r
- 5th Gear member
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: 23.10.2006 - 09:48
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Wel een beetje raar om naar Carlo Schmidt te rijden voor zoiets simpels maar dat is mijn mening omdat ik, en daarin ben ik zéker niet de enige, geen hoge pet op heb van dat bedrijf en dan gaat het vooral over z'n prijzen en afleveren van auto's. Maar goed jij bent blij Leandres en daar gaat het om tenslotte!!
Groeten van Frans.
- Morgenstond
- 5th Gear member
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
- Locatie: Den Haag
Fijn dat de auto weer gerepareerd is. Zou toch zonde geweest zijn als je deze auto zou hebben weggedaan. Veel plezier ermee! 
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
-
Leandres
- 2nd Gear member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 08.09.2010 - 14:18
- Locatie: Groningen
Nee, ga hem niet verkopenV70/2.4D/2003 schreef:Fijn voor je Leandres......ga je hem nu dan eindelijk wél verkopen?![]()
Dat je er een hele tijd rijplezier aan mag beleven.
Ik hoop dat ik er nog veel KM's mee mag rijden. De stoelen zijn wel wat uitgezakt, ik ben voornemens om er stoelen van een S60 in de plaatsen, enig idee of dit wil?
Ik heb voor de carburateur 100 euro betaald en voor het inlaatspruitstuk 50 euro. Verder is er op mijn verzoek een nieuwe naald en sproeierbus in geplaatst, tezamen 50 euro.FRED740 schreef:Leandres,
Zelf een 740 Sedan van 1986 ook met een b230k met pierburg carberateur
Verhaal van Opa''s 740 gelezen.
Heb bijna het zelfde verhaal , alleen dan niet van een opa maar gewoon van een particulier gekocht .
Vooral het laaste stukje bij Carlo in Gemert sprak mij wel zeer aan.
Zie daar dat jouw spruitstuk + carberateur verwisseld is voor die van een 240
Wat gaat zoiets ongeveer kosten , dan hoef ik op dit moment ook niet verder te gaan zoeken en kan Carlo het misschien ook zo oplossen
Fred
Dan zit er een kleine 3,5 uur werkloon in voor het in-/ombouwen en afstellen van de motor.
Waarom is dat raar? Voor mij is dit zeker geen simpele operatie omdat ik gezien heb wat de orginele Volvo garage aan het stuntelen is geweest met het carburateur systeem. Wanneer je telkens naar een, naar eigen zeggen, professionele garage gaat en die krijgen dat niet voor elkaar word je wel sceptisch van 'vakmensen' die zeggen dat ze het wel 'ff' oplossen.v700r schreef:Wel een beetje raar om naar Carlo Schmidt te rijden voor zoiets simpels maar dat is mijn mening omdat ik, en daarin ben ik zéker niet de enige, geen hoge pet op heb van dat bedrijf en dan gaat het vooral over z'n prijzen en afleveren van auto's. Maar goed jij bent blij Leandres en daar gaat het om tenslotte!!
Gelukkig heb ik een hele goede ervaring met Schimdt en ben van mening dat deze lui serieus weten waar ze mee bezig zijn. Okay hun uurloon is wellicht aan de hoge kant, het zij zo. Ze hebben mijn 740 wel weer perfect aan de loop gekregen.
Volvo 740GL - Sedan - 2.3L - 03/1985 - B230K - LPG


- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16550
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Die laatste zin....daar gaat het om, en dat mag betaald worden.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 22379
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Schmidt uit Gemert is een van de beter autobedrijven. Al jaren.
Neus maar eens op de site van de 700-vereniging en roep iets lelijks over Schmidt: je wordt meteen gekielhaald.
Neus maar eens op de site van de 700-vereniging en roep iets lelijks over Schmidt: je wordt meteen gekielhaald.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- admiral
- 5th Gear member
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49
Daarom kun je het ook niet maken om een bedrijf aan de schanpaal te nagelen op basis van jou ervaringen. Daar is niemand bij gebaat want wel leven met onze volvo's in een relatief kleine wereld, dus ons kent ons en dat kan behoorlijk in je nadeel gaan werken.
Recent ben ik bij de estate service geweest om mijn 245 daar te laten maken, ik had ook naar mijn vaste volvo oldtimer garage kunnen gaan die op een paar km van mijn huis zit. Op basis van de prijs heb ik voor estate service gekozen maar die zit 35 km verder, en dit was mijn eerste kennismaking en ook niet de laatste in de positieve zin natuurlijk. Maar de garage bij mij in de buurt is ook een blijvertje alleen voor sommige zaken is het wel is beter om verder te kijken.
Recent ben ik bij de estate service geweest om mijn 245 daar te laten maken, ik had ook naar mijn vaste volvo oldtimer garage kunnen gaan die op een paar km van mijn huis zit. Op basis van de prijs heb ik voor estate service gekozen maar die zit 35 km verder, en dit was mijn eerste kennismaking en ook niet de laatste in de positieve zin natuurlijk. Maar de garage bij mij in de buurt is ook een blijvertje alleen voor sommige zaken is het wel is beter om verder te kijken.
-
Leandres
- 2nd Gear member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 08.09.2010 - 14:18
- Locatie: Groningen
Het is toch de bedoeling de auto op korte termijn op gas te zetten. De huidige benzine prijzen zijn niet mooi meer!
Ik heb een offerte liggen van 1295 EUR. Dit heb ik kort besproken met Schmidt, deze antwoorden hierop dat deze prijs veel te hoog is en dat het met 800 EUR ook zeer goed betaald is.
Iemand tips voor een goede gas inbouwer welke ook nog eens normale prijzen hanteert?
Ik heb een offerte liggen van 1295 EUR. Dit heb ik kort besproken met Schmidt, deze antwoorden hierop dat deze prijs veel te hoog is en dat het met 800 EUR ook zeer goed betaald is.
Iemand tips voor een goede gas inbouwer welke ook nog eens normale prijzen hanteert?
Volvo 740GL - Sedan - 2.3L - 03/1985 - B230K - LPG


- admiral
- 5th Gear member
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49
Zelf doen, en bij een gasinbouwer laten controleren en keuren / af laten melden.Leandres schreef:Het is toch de bedoeling de auto op korte termijn op gas te zetten. De huidige benzine prijzen zijn niet mooi meer!
Ik heb een offerte liggen van 1295 EUR. Dit heb ik kort besproken met Schmidt, deze antwoorden hierop dat deze prijs veel te hoog is en dat het met 800 EUR ook zeer goed betaald is.
Iemand tips voor een goede gas inbouwer welke ook nog eens normale prijzen hanteert?
-
Leandres
- 2nd Gear member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 08.09.2010 - 14:18
- Locatie: Groningen
Hebben jullie enig idee welke olie ik het beste kan gebruiken, ook in verband met het straks op LPG rijden van de auto.
Ik kan mij zo voorstellen dat er met rijden op LPG hogere/andere eisen aan de olie worden gesteld??
Ik kan mij zo voorstellen dat er met rijden op LPG hogere/andere eisen aan de olie worden gesteld??
Volvo 740GL - Sedan - 2.3L - 03/1985 - B230K - LPG


- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16550
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Vroeger had je Holst in Kantens, de LPG autoriteit van NL maar ja, aan alles komt een einde, zo ook aan Bé Holst. Aldus hebben we nog Bazuin in Winschoten en Olyve in Assen en de diverse lokale garagebedrijven.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
Leandres
- 2nd Gear member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 08.09.2010 - 14:18
- Locatie: Groningen
Kan iemand de inhoud van de brandstoftank bevestigen?? Zojuist heb ik getankt omdat de tankmeter tussen een kwart en het rooie gedeelte stond en toch ging er, slechts, 41 liter in. Volgens verschillende informatie lees ik dat de inhoud 54L zou moeten zijn??
Dat betekent dat er nog 13 liter in de tank zou moeten zitten? Gezien de meter zou die verhouding niet kloppen, of de inhoud van de tank is minder dan 54 liter.
Dat betekent dat er nog 13 liter in de tank zou moeten zitten? Gezien de meter zou die verhouding niet kloppen, of de inhoud van de tank is minder dan 54 liter.
Volvo 740GL - Sedan - 2.3L - 03/1985 - B230K - LPG


-
v0lv0freak
- 4th Gear member
- Berichten: 607
- Lid geworden op: 17.04.2009 - 09:44
- Locatie: Zuid-Limburg
vorige week de 760 getankt en daar ging 70 liter (98!) in :shock:
maar ik heb dan ook een extra tank in de kofferbak...
maar ik heb dan ook een extra tank in de kofferbak...
Volvo C70 t-5 1998 saffron
Volvo 850 t-5r cream yellow (auto van de vrouw)
Volvo 360GLE 1987 blauw
Volvo 760TURBO intercooler 1986 flamenco red
Volvo 850 t-5r cream yellow (auto van de vrouw)
Volvo 360GLE 1987 blauw
Volvo 760TURBO intercooler 1986 flamenco red
- admiral
- 5th Gear member
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49
41/54x100%=75,9 % komt dus dicht in de buurt van 80% vulling. Kan dus niet 100% gevuld heeft te maken met veiligheids overwegingen (valt onder de stoomwet)Leandres schreef:Kan iemand de inhoud van de brandstoftank bevestigen?? Zojuist heb ik getankt omdat de tankmeter tussen een kwart en het rooie gedeelte stond en toch ging er, slechts, 41 liter in. Volgens verschillende informatie lees ik dat de inhoud 54L zou moeten zijn??
Dat betekent dat er nog 13 liter in de tank zou moeten zitten? Gezien de meter zou die verhouding niet kloppen, of de inhoud van de tank is minder dan 54 liter.















