Hebben jullie dit ook;
Vooral met een koude motor, als je snel witl in- of uitsturen gaat het heel zwaar, dan een stuk bekrachtigd, dan weer heel zwaar (onbekrachtigd). Vergelijk het met de stuurbekrachtiging die aan / uit springt tijdens het sturen.
Zwaar sturen
- Morgenstond
- 5th Gear member
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
- Locatie: Den Haag
Komt mij niet bekend voor, maar ik zal van de week eens kijken als ik ermee ga rijden.
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
- MDA
- 5th Gear member
- Berichten: 1068
- Lid geworden op: 22.03.2006 - 15:09
- Locatie: Leiden
Mij ook niet. klinkt toch een beetje als een mankement met de stuurbekrachtiging... genoeg vloeistof? pomp niet deffect? geen bellen in de vloeistof?
V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26
Pomp zit voldoende sap in... Hij zingt ook een beetje dan ding ...
- Pantagorian
- 2nd Gear member
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 22.01.2011 - 23:18
- Locatie: Apeldoorn
Ik neem aan dat je dit hebt als het gevroren heeft?!
Dan kan je stuurbekrachtigings vloeistof bevroren zijn? Dit kan normaal niet, maar het wil ook niet zeggen dat er ook officiele vloeistof in zit?
Overigens is het niet te zien of het bevroren is bij het reservoir. zoiets is teveel om te bevriezen, het kunnen ook de leidingen zijn?
Dan kan je stuurbekrachtigings vloeistof bevroren zijn? Dit kan normaal niet, maar het wil ook niet zeggen dat er ook officiele vloeistof in zit?
Overigens is het niet te zien of het bevroren is bij het reservoir. zoiets is teveel om te bevriezen, het kunnen ook de leidingen zijn?
Nu: Volvo S40 1.8i 16v 1996, ca 188.000.
Vorige: Volvo 440 1.6i 1996, 110.000.
Vorige: Volvo 440 1.6i 1996, 110.000.
- Pantagorian
- 2nd Gear member
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 22.01.2011 - 23:18
- Locatie: Apeldoorn
trouwens dit heeft geen betrekking tot specifiek s40. Heb het wel eens meegemaakt van een BMW. Het lijkt dan met sturen alsof de SB uitstaat, en op een moment dat zo'n ijsbrokje loskomt weer in een keer SB hebt.
Nu: Volvo S40 1.8i 16v 1996, ca 188.000.
Vorige: Volvo 440 1.6i 1996, 110.000.
Vorige: Volvo 440 1.6i 1996, 110.000.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 08.08.2006 - 22:11
Dan mag er wel heel veel water bij inzitten als het spul bevriest.
Mij lijkt het erop dat de olie veel te dik is. De pomp heeft dan te weinig opbrengst om de snelle bewegingen van de cilinder bij te benen dit resulteert dan in onbekrachtigd sturen.
Misschien heeft de vorige eigenaar er wel gewoon motorolie o.i.d. ingegooid je weet het niet.
Vervang het sapje eerst is kan sowieso geen kwaad.
Mij lijkt het erop dat de olie veel te dik is. De pomp heeft dan te weinig opbrengst om de snelle bewegingen van de cilinder bij te benen dit resulteert dan in onbekrachtigd sturen.
Misschien heeft de vorige eigenaar er wel gewoon motorolie o.i.d. ingegooid je weet het niet.
Vervang het sapje eerst is kan sowieso geen kwaad.
V40 1.9 D 1999
- black smoke
- 3rd Gear member
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 17.10.2010 - 20:35
- Locatie: oost-brabant
denk ook, dat 't met 'n verkeerd goedje is (bij)gevuld !
ik zou 't iig om te beginnen is vervangen voor goeie stuur-olie !
is kijken wat tie dan doet !
ik zou 't iig om te beginnen is vervangen voor goeie stuur-olie !
is kijken wat tie dan doet !
V70 D5 in black.. MY '04... MT.... 270dkm
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26
Goed idee inderdaad. Dat laat ik eerst eens doen ja!
Wat ik ook constateer is wanneer ik lekker door een bocht rijdt (lees pittige snelheid op zon mega verkeersplein) en ik wil me koers aanpassen, gaat het sturen vrij, euh... Laat ik zeggen; niet vloeiend!
Maar die olie; goed idee! Ga ik laten doen (geen zin in die vettigheid
)
Wat ik ook constateer is wanneer ik lekker door een bocht rijdt (lees pittige snelheid op zon mega verkeersplein) en ik wil me koers aanpassen, gaat het sturen vrij, euh... Laat ik zeggen; niet vloeiend!
Maar die olie; goed idee! Ga ik laten doen (geen zin in die vettigheid

-
- 1st Gear member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 08.08.2006 - 22:11
Herken ik ook wat in.
Bij de mijne is dat verdwenen tezamen met een bonk en een kraak bij scherp sturen nadat ik de veerpootlagers goed had ingevet.
Die lagers draaien zwaar en niet lekker mee als ze droog staan.
Kun je gemakkelijk van bovenaf invetten met een kwastje o.i.d. nadat je de dopjes hebt verwijderd.
Bij de mijne is dat verdwenen tezamen met een bonk en een kraak bij scherp sturen nadat ik de veerpootlagers goed had ingevet.
Die lagers draaien zwaar en niet lekker mee als ze droog staan.
Kun je gemakkelijk van bovenaf invetten met een kwastje o.i.d. nadat je de dopjes hebt verwijderd.
V40 1.9 D 1999