Hallo
Ik heb de indruk dat mijn verwarming het niet optimaal meer doet, minder dan 10 jaar geleden. Dus ik ga deze schoonmaken.
1) waterzijdig: slangen los en doorspoelen, linksom en rechtsom. makkelijk zat
2) luchtzijdig: Hoe kan ik controleren of er bijvoorbeeld bladeren op de radiator liggen waardoor je eigenlijk veel te weinig effectief verwarm oppervlak over houdt, en dat zonder de radiator uit te bouwen? Kan dat wel? Of moet ik alles uitbouwen. Als ik voor de inspectie ook een spiegeltje of zo met gebruiken is niet erg, enkel een controle OF er bladeren op liggen is al voldoende in eerste instantie.
Iemand een idee of dit kan?
Binnenkachel schoonmaken, hoe doe je dat?
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
- leip11
- 5th Gear member
- Berichten: 1308
- Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
- Locatie: hoogvliet
- Contacteer:
geloof dat je bij de radiator zo bij kan. motorkap open en dan zit hij aan de bijrijderskants. effe het plastic weghalen tussen de raam en het schot. dan kan je hem zo zien zitten.
het moet ook mogelijk zijn om via de binnnekant van de auto het systeem schoon te kunnen maken. ik heb alleen nooit die roosters los kunnen halen.
het moet ook mogelijk zijn om via de binnnekant van de auto het systeem schoon te kunnen maken. ik heb alleen nooit die roosters los kunnen halen.
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Bij mij was het probleem van weinig warmte opgelost door de kachelradiateur schoon te spoelen. Ik heb de twee kachelslangen losgehaald van de motorzijde en omstebeurt de tuinslang erin gehangen. Paar minuten elke slang doorgespoeld, nwe antivries erin en klaar. Kan de kachel nu weer opstoken tot sauna temperaturen. Dat zou ik eerst proberen, uitbouwen van de radiateur is veel meer werk.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
Volgens mij zit daar de ventilator, daar haal ik altijd de herfstblaadjes weg......leip11 schreef:geloof dat je bij de radiator zo bij kan. motorkap open en dan zit hij aan de bijrijderskants. effe het plastic weghalen tussen de raam en het schot. dan kan je hem zo zien zitten.
@IROLL:
Ik ga eerst eens goed doorspoelen zaterdag, heb ik een jaar of 5 geleden ook gedaan maar toen ging alles goed erdoor, volle stroming. Kan nu wat voor zitten wellicht. 2 kanten op doorspoelen dus.
Ik heb al vaker de thermostaat vervangen maar dat heeft niets uitgehaald, motor komt ook netjes op temperatuur (na een kilometer of 8 schat ik), koelvloeistof "voel" je eerder in de temperatuur van de kachel, maar dat blijft het laatste jaar wat achter heb ik het idee....
Als ik maar eens zou kunnen kijken of voelen of de radiator helemaal vrij is van opstakels. Want ik kan me voorstellen dat ook hier bladeren terecht komen. Er komen bij mij wel eens blaadjes door de binnenroosters naar mij toe waaien......dus ze zijn er wel afhankelijk van de stand van de luchtklep komen ze rechtstreeks de kanalen in of landen op de radiator.
Of kan dit niet??? Gaat de lucht van onder naar boven door de binnenradiator........... iemand?
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40982
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
Vanavond kijk ik wel eens op de skydrive
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
NOU, zojuist weer alles dicht gemaakt.
Vanuit middenconsole radiator laten zakken, bladeren verwijdert, Waren er overigens niet zoveel.
Vanuit motorruimte doorgespoelt, andersom dan "normaal", veel druk erop en goed laten lopen.
De verwarming werkt weer erg goed.
Ik zag tevens een olielekje aan de rechterzijde, zal wel keerring van nokkenas zijn. Even in de gaten houden en dan fixen.
Vanuit middenconsole radiator laten zakken, bladeren verwijdert, Waren er overigens niet zoveel.
Vanuit motorruimte doorgespoelt, andersom dan "normaal", veel druk erop en goed laten lopen.
De verwarming werkt weer erg goed.
Ik zag tevens een olielekje aan de rechterzijde, zal wel keerring van nokkenas zijn. Even in de gaten houden en dan fixen.
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Mooi man! Misschien handig om een stuk horrengaas of een oude panty over het gat van de luchtinlaat te spannen, dan kan er geen troep meer inkomen.
Let op als de oliekeerring van de nokkenas lekt, kan de ontsteking last van krijgen. Die is vrij makkelijk te vervangen. Of bedoel je die aan de distributie zijde?
Let op als de oliekeerring van de nokkenas lekt, kan de ontsteking last van krijgen. Die is vrij makkelijk te vervangen. Of bedoel je die aan de distributie zijde?
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
Distributie zijde.
Eerste analyse na schoonspuiten: pakking van benzinepomp (carb model opvoerpomp zit daar). Dat zou in ieder geval een eitje zijn. Als ik via distributie kap kijk zie ik de keerring in ieder geval kurk droog, die is het niet. Olie komt ook van boven af zo te zien.
Even een paar dagen monitoren, dan nieuwe pakking snijen
gr Wim
Eerste analyse na schoonspuiten: pakking van benzinepomp (carb model opvoerpomp zit daar). Dat zou in ieder geval een eitje zijn. Als ik via distributie kap kijk zie ik de keerring in ieder geval kurk droog, die is het niet. Olie komt ook van boven af zo te zien.
Even een paar dagen monitoren, dan nieuwe pakking snijen
gr Wim
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.