Tuning in Belgie
- diesel01
- Geartronic member
Het is u bekend dat als u in Dld een aanrijding heeft met snelheden boven de adviessnelheid van 130 km/h, het nog een heel getouwtrek kan worden met verzekeraars mbt schuldvraag.wtr_s60 schreef:Ik krijg pijn aan mijn ogen van al die dt fouten.
Maar goed; blijkbaar ben je weer zo'n type die enkel leest wat 'ie wilt lezen. Speciaal voor jou nog even herhalen: in Nederland zijn ze nóg VEEL lakser dan in BE op 't gebied van de conformiteit van wagens, behalve de APK is er in Nederland volgens mij zo goed als geen enkele controle op de auto's, als ik jouw woorden gebruik, diesel01, dan is dat "beschamend".
Verder ga ik hier echt strijk van 't lachen. Ik wil ook niet generaliseren, maar als er nu 's slechte chauffeurs zijn dan zijn 't toch helaas vaak wel Nederlanders.
En nee, in België zijn 't zeker ook allemaal geen heiligen en worden er veel fouten gemaakt, ze staan zeker ook niet in de top qua "goede chauffeurs". Maar als je op de Duitse autobahn aan een stevige snelheid aan 't rijden bent dan is 't wel 2 van de 3 keren voor een Nederlander dat ik vol in de ankers mag gaan omdat 'ie uitwijkt naar 't linkervak ofwel zonder te pinken, ofwel op 't moment dat ik nog op 20 meter van hem zit.
Zoals Fulaks zegt, hoe meer je naar 't Oosten van Europa gaat hoe "relaxter" het rijden is.
Verder zal het mij jeuken wat er in Belgié gebeurt, ik wordt er nooit meer naar toe gestuurd(eigen bedrijf en zo) en zelfs op doorreis naar Zuid-Frankrijk ga ik tegenwoordig richting Koblenz-Luxembourg.
Om zodoende het gezellige Wallonie te omzeilen en de altijd zoekende politieagenten. man man wat een armoe
Edit dit http://www.nu.nl/algemeen/195067/testri ... geval.html gebeurde met een testrijder van Mercedes Benz, hij kon wel hard, jammer dat hij een moeder van 27 en haar dochter van 2 daarin betrok.
Denk er maar eens aan als je weer met 200+ over de autobahn gaat.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 6th Gear member
Verontrustend, zo'n verzekeringsmakelaars. :roll:Pritchard schreef:Wat betreft tunen: volgens mijn verzekeringsmakelaar mag het wel, maar dan moet de wagen opnieuw ingeschreven worden en moet de verzekering aangepast worden...
Denk je die een nieuw PVG afgeleverd kan krijgen bij de constructeur, voor één enkele auto?.
Écht niet.
Met aangepaste verzekering, bedoeld hij vast zijn commissie op jouw polis?.
- wtr_s60
- 4th Gear member
Hou nu toch alsjeblieft 's op met je moeder theresa gelul man.diesel01 schreef: Edit dit http://www.nu.nl/algemeen/195067/testri ... geval.html gebeurde met een testrijder van Mercedes Benz, hij kon wel hard, jammer dat hij een moeder van 27 en haar dochter van 2 daarin betrok.
Denk er maar eens aan als je weer met 200+ over de autobahn gaat.
Wat heeft dit er nu mee te maken, maar goed begin het nu wel stilletjes aan gewend te worden dat je constant met uit-de-context-gerukte onzin afkomt.

Ten eerste: er zijn niet genoeg details bekend over hoe het ongeval in die link nu precies is veroorzaakt, je moet weten wanneer je "kan"/mag aan dergelijke snelheden rijden, dat wist deze CL600 bestuurder duidelijk niet.
Ten tweede: de kunst van snel/vlot te rijden is ALTIJD op tijd te kunnen remmen en constant anticiperen op medeweggebruikers, zodat je bvb. de onoplettende Hollander niet van de weg hoeft te maaien.
Met een enorm snelheidsverschil iemand inhalen als die in 't vak net naast mij rijdt ga ik zelf bvb. niet doen, dan ga ik op tijd al van 't gas af en sta ik klaar om te remmen indien nodig.
Groetjes
- gsx750r
- 6th Gear member
- Contacteer:
Omdat in de 'wedstrijd Nederland - België' de scheidsrechter al met de gedachte speelt om alle spelers van het veld te sturen zal opa de verlossende woorden spreken.
Hard rijden is veilig !
Ik zal dat ook maar even uitleggen. Kijk je leest geregeld in de krant of je ziet het op het journaal: Op de A28 zijn 7 auto's op elkaar geknald. 2 doden (waarvan één ernstig), 3 zwaar gewonden (overgewicht is een slechte zaak) en 2 licht gewonden.
Ik reed op die dag óók op de A28 maar .............. omdat ik aan 200km/u reed was ik op het moment van dat ongeval die locatie allang en breed gepasseerd en daardoor niet bij het ongeval betrokken !
Conclusie: Hard rijden is veilig.
Elke overeenkomst met een waar gebeurd ongeval berust op puur toeval.
Rob
Hard rijden is veilig !
Ik zal dat ook maar even uitleggen. Kijk je leest geregeld in de krant of je ziet het op het journaal: Op de A28 zijn 7 auto's op elkaar geknald. 2 doden (waarvan één ernstig), 3 zwaar gewonden (overgewicht is een slechte zaak) en 2 licht gewonden.
Ik reed op die dag óók op de A28 maar .............. omdat ik aan 200km/u reed was ik op het moment van dat ongeval die locatie allang en breed gepasseerd en daardoor niet bij het ongeval betrokken !
Conclusie: Hard rijden is veilig.
Elke overeenkomst met een waar gebeurd ongeval berust op puur toeval.
Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.