Achteruitrijlichten

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Qinx
2nd Gear member

Via de zoek functie kwam ik al op dit topic bij de S60's uit: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=27470

Mijn probleem is niet exact hetzelfde: vaak gaan de achteruirijlichten bij mij wèl gewoon aan. Maar vaak ook niet, of heel laat. Of ze gaan uit als ze aan zijn. De lampjes en de zekering zijn heel. Als ik de auto in zijn achteruit heb staan, en ik schud de pook een beetje heen en weer (zonder em uit de versnelling te duwen), gaat het achteruitrijlicht soms aan, soms uit.

Heeft de V40 zo'n zelfde schakelaartje op ongeveer dezelfde plek als de S60? Hoort het beschreven gedrag bij een verrot schakelaartje, of is er meer aan de hand? De achteruitversnelling werkt verder zonder problemen, maar dat is voor sommige andere weggebruikers dus wel even schrikken...
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Idd zelfde soort schakelaar, maar wat ook erg vaak gebeurt bij de V40 is dat in de achterklep de boel achter het paneeltje zo'n beetje los hangt... zou dat eerst checken.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Qinx
2nd Gear member

Ik zal het checken, maar het schudden van de pook heeft duidelijk invloed, terwijl de klep dan toch helemaal in ruste is.

Afgelopen zomer overigens wel opeens een alarm lichtje op het dashbord dat de remlichten hetniet deden - en toen zat het inderdaad in de kofferklep los... de moeite waard dus om even na te kijken.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”