Ervaring met Park assist voor en Park assist camera?

De eerste generatie XC60
Plaats reactie
bewiro
Starter

Ik zoek naar XC60 rijders die ervaring hebben met parkeer sensoren aan de voorkant en de park assist camera. Ik rijdt nu enkele maanden met veel plezier in mijn nieuwe XC60, maar vindt bij nader inzien de overzichtelijkheid van de voorzijde erg slecht en zicht naar achter bij parkeren houdt ook niet over.
Heb wel de sensoren achter, maar mijn dealer heeft bij aankoop afgeraden ook de sensoren voor te nemen omdat deze bij lage snelheden continue afgaan met als gevolg dat je ze afzet en vervolgens bij inparkeren vergeet weer aan te zetten. Mijn vorige auto schakelde ze enkel in na achteruit rijden of handmatig inschakelen. Was er erg tevreden over. Je kon ermee tot op 10 cm inparkeren. Wie kan mij adviseren?
Daarnaast zou ik ook graag ervaringen krijgen over de parkeer assist camera. Is dat de investering waard?
casper
5th Gear member

bewiro schreef:Ik zoek naar XC60 rijders die ervaring hebben met parkeer sensoren aan de voorkant en de park assist camera. Ik rijdt nu enkele maanden met veel plezier in mijn nieuwe XC60, maar vindt bij nader inzien de overzichtelijkheid van de voorzijde erg slecht en zicht naar achter bij parkeren houdt ook niet over.
Heb wel de sensoren achter, maar mijn dealer heeft bij aankoop afgeraden ook de sensoren voor te nemen omdat deze bij lage snelheden continue afgaan met als gevolg dat je ze afzet en vervolgens bij inparkeren vergeet weer aan te zetten. Mijn vorige auto schakelde ze enkel in na achteruit rijden of handmatig inschakelen. Was er erg tevreden over. Je kon ermee tot op 10 cm inparkeren. Wie kan mij adviseren?
Daarnaast zou ik ook graag ervaringen krijgen over de parkeer assist camera. Is dat de investering waard?
Ik heb sensoren voor en achter en ook de camera.
De sensoren vooraan gaan helemaal niet constant af, waar haalt jouw dealer dat vandaan dat ze slecht zouden werken? Ze werken perfect.
Ook de camera is een onmisbaar hulpmiddel geworden. Het is als optie een absolute aanrader. Het is heel makkelijk, duidelijk, maar ook heel veilig. Wel tijdig de lens schoonmaken in vuilweerperiodes.
isla
2nd Gear member

Ik heb sensoren voor en achter in mijn XC60. Het is onzin dat deze steeds aangaan bij het inparkeren, dan moet je, zeker aan de voorzijde, de andere auto redelijk dicht genaderd zijn voor dat het gepiep begint. Hiermee is best behoorlijk nauwkeurig in te parkeren, of dat 10 cm is, heb ik nog niet getest.
XC60 D3 summum geartronic, flamenco red, sandstone beige interieur/ driver support line/professional line/ security line.

Peugeot 1007 1.6 16v autom Sporty

Bestuurslid Vereniging Elk Merk Waardig
trimitie
4th Gear member

ook ik heb sensoren vooraan, had ik in mijn XC90 ook.
ze werken perfect !!! enkel bij stilstaan in regenweer en er kruist mij een wagen, dan kunnen ze eens afgaan door opspattende regen, maar dat is enkel seconden maar. en door trillingen van een grote vrachtwagen of moto die voor je staat kan dat wel eens....
maar wat het parkeren betreft, k zou ze niet kunnen missen...
rare dealer die dit zo maar afbreekt....
NU: XC60 D3 163pk R-design fwd Geartonic 2010

XC90 2.4 D 225pk 2006
S40 2.0D 136pk 2004
S40 1.8i 1996
SexieLexie
2nd Gear member

Neem dan een front view camera erbij. Da's een van de beste opties op mijn auto en ik gebruik hem veel met het inparkeren. Je hebt overigens gelijk dat het moeilijk is de afmetingen in te schatten.
XC60 T5 MY12 (Seashell Metallic - Soft Beige/Espresso - Zephyrus 18";) Summum, Driver support line,, Security line, Summum plus line, Donker getint glas achterportieren en bagageruimte, Servotronic, standverwarming met Volvo on Call, front view camera, verlichte instaplijsten, verwarmbare achterbank, audio-systeem achterbank.
C70 T5 Tourer MY12 (Black Saphirre Metallic - Sovereign Hide Off Black / Calcite - Morpheus 18";) Luxury Line.
kmser
4th Gear member

Heel tevreden over de sensoren en de camera. Werken goed en geven geen loze waarschuwingen hier. De camera is ook best wel handig.
V50 2.0D kinetic MY05 - Flint grey metallic - 16"; ??
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
besteld thuis: XC60 D3 AWD - Summum - Xenium pakket - Saville Grey - 18"; Merac
XC30
4th Gear member
Contacteer:

Kun je met zo'n camera ook de trekhaak zien? Lijkt me wel handig bij aankoppelen van aanhangwagens.
Jaguar I-Pace my18
Range Rover Evoque PHEV my21
boere1
1st Gear member

De camera is echt super. Je kunt bij het aankoppelen precies de trekhaak zien zitten en derhalve perfect aankoppelen. Ook de hulplijnen werken prima bij het inparkeren. Als je je stuur draait geven de lijnen al aan waar je uit gaat komen. Echt een aanrader. De voorsensoren werken ook prima en gaan zeker niet zomaar piepen als je dicht op de voorganger stopt voor een stoplicht (dan moet je er echt dicht op gaan staan). :P
Jeroen
5th Gear member
Contacteer:

Ik had eerst alleen de piepers achter.
In mijn vorige auto een achteruit camera en die miste ik dus erop laten zetten.
Niet goedkoop maar wel super.
Enigste nadeel, wordt snel vuil.

Voor geen piepers, mis ze daar ook niet.
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription > op naar een nieuw auto avontuur...

Fototopic - Website fotografie - Facebook
anwo
2nd Gear member

Ik kan dat verhaal van de dealer deels wel onderschrijven. In de file of als je stil staat bij een verkeerslicht gaan de sensors nog wel eens onnodig af.
V60 MY 14 D4 summum, geartronic, power blue, business pack connect, driver support line, scandinavian line, luxury line

XC60 MY 12 D5 summum plus, geartronic, black sapphire, zephyrs 18 inch
V70 MY 08 2.4 D summum, geartronic, oyster grey, mobility line, security line, Volvo on call, BLIS, collision warning, driver alert
XC90 MY 06 D5 summum, geartronic, nautic blue, mobility line, security line
S40, edition II, mobility line my 2006
V70 edition II my 2004
peducan
Starter

Ook ik kan het verhaal van de dealer beamen. Heb nu ca 3 maanden een XC60 en zeker bij lage snelheden gaat de pieper voor regelmatig af. Schoonmaken lijkt dan een optie maar helpt niet.
Bij inparkeren wel een handig hulpmiddel.
Oplossing is niet te langzaam rijden.
XC60 zwart, 2009, d5 automaat 205pk
casper
5th Gear member

anwo schreef:Ik kan dat verhaal van de dealer deels wel onderschrijven. In de file of als je stil staat bij een verkeerslicht gaan de sensors nog wel eens onnodig af.
Het is natuurlijk te zien wat je verstaat onder onnodig afgaan.
Die sensor doet gewoon zijn werk. Als jij te kort op iemand komt of vice versa dan noem jij dat misschien onnodig afgaan maar ik vind dat maar niet meer dan normaal. Als hij dan niet afgaat dan zal hij wanneer het echt moet ook zijn werk niet doen.
V70 D5 Ed. II Geartronic
3rd Gear member

Ik heb ooit een leenauto gehad waar het op zat. Het vervelendste in de file is dat ook het geluid van de radio dempt als de piepjes afgaan.
Leo XC60
Starter

Ik heb zowel voor als achter de piepers en weinig tot geen last dat deze zomaar afgaan. Natuurlijk als je staat te wachten om een weg op te rijden en een wagen komt echt te dicht bij kan deze weleens afgaan. Voor mij geen probleem.
Ook heb ik de achteruitrijd camara, ideaal, je ziet het gewoon perfect. Even aan moten wennen hoe deze de omgeving weergeeft. Ik maak hem met slecht weer gewoon dagelijks schoon en heb dan weinig probleem met het zicht.
Als er veel strooizout op de weg ligt is het wat lastiger, maarja je achterraam wordt dan ook veel viezer.
Een echte aanrader vindt ik. Zonder camara is het zicht naar achter echt slecht.
Ruvol
1st Gear member

Als ik in de stad stilsta in een 'file' wil de parkassist-voor nog wel eens afgaan als er in de baan of strook naast me een bus of vrachtwagen langs rijdt, ook als deze op een meter afstand rijdt.
2010 XC60
2003 XC70
2002 V70 XC Ocean Race
1997 850 T5 Estate
1994 850
1992 740
1986 245
Plaats reactie

Terug naar “XC60 t/m MY2017”