Hallo allemaal,
Ik heb een vreemde storing.
Als ik rij, dan krijg ik zo af en toe een storingsmelding betreffende de koplampen.
1. Storing dimlicht lampje. Als ik dan ga kijken zie ik niets vreemds.
2. storing dimlicht lampje. Dan is daadwerkelijk een koplamp uit. Als ik de auto dan van contact zet en weer aan is alles weer ok.
3. storing koplampen. De automatische hoogteverstelling staat maximaal naar beneden gericht. Als ik de auto dan van contact zet en weer op, komen de koplampen weer netjes in de juiste stand te staan.
Doorgaans heb ik geen problemen, maar zo af en toe doet hij dit.
Enige weken geleden is een stangetje linksachter vernieuwd voor de automatische hoogteverstelling.
Ik heb reeds de zoekfunctie gebruikt, maar heb nog geen oplossingen kunnen vinden. iemand een idee?
alvast bedankt voor het meedenken.
Diverse storingen originele Xenon
-
- 2nd Gear member
Goeie tip, maar daar zit het hem niet in. Die zijn OK.
Ook voor die storing geldt: van en op contact is weer OK
Ook voor die storing geldt: van en op contact is weer OK
Volvo S60 2004, 2.4D, VDO/RTI navigatie, WiFi onboard, 803 premium sound, achteruitrijcam, Parrot Mki9200.
Saab 93 TiD 2000
Saab 93 2.0 1998
Saab 9000 CD 1998
Saab 93 TiD 2000
Saab 93 2.0 1998
Saab 9000 CD 1998
-
- 5th Gear member
Omdat je aangeeft bij punt 2 dat inderdaad een lamp uit is soms zou je het onderstaande eens kunnen proberen.
Je zou eens je lampjes om kunnen ruilen van kant kijken of dan de storing verplaatst.
Zo ja dan kan het zijn dat je lamp tegen het einde van zijn leven aan zit.
Als dit niet het geval is dan heb je te maken met een andere storing (Ballast/Starter, vocht).
Xenon wil wel eens weigeren te starten, vaak is het uit en inschakelen van het contact voldoende deze weer te laten ontbranden.
Je zou eens je lampjes om kunnen ruilen van kant kijken of dan de storing verplaatst.
Zo ja dan kan het zijn dat je lamp tegen het einde van zijn leven aan zit.
Als dit niet het geval is dan heb je te maken met een andere storing (Ballast/Starter, vocht).
Xenon wil wel eens weigeren te starten, vaak is het uit en inschakelen van het contact voldoende deze weer te laten ontbranden.
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.