hey mensen,
ik heb een paar maanden geleden een tweedehands s40 gekocht van 1997.
de vorige eigenaar was klaarblijkelijk een man die zich niet zoveel aantrok van de properheid van zijn wagen. De pook, heel het dashboard zat dus onder zo een soort van ophoping van vuiligheid doorheen de jaren.
nu heb ik dit alles al gereinigd.Enkel de draaiknoppen voor bijvoorbeeld de temperatuursregeling krijg ik echt niet proper. Nu vraag ik mij af of ik deze misschien kan demonteren en er nieuwe voor kan kopen?
heeft iemand al een soortgelijk kleine dingen gekocht? zoja waar en is dit makkelijk te doen?
mvg Yente
auto interieur wat opknappen
volgens mij trek je die knoppen er zo af.
Daarna zou ik proberen ze even in een sopje te zetten.
Ander alternatief: ultrasoon reinigen.
Mocht dit niet lukken, dan is vernieuwen altijd nog een optie.
Daarna zou ik proberen ze even in een sopje te zetten.
Ander alternatief: ultrasoon reinigen.
Mocht dit niet lukken, dan is vernieuwen altijd nog een optie.
-
- 1st Gear member
Hallo,
Ik heb geen ervaring met nieuwe onderdelen kopen maar wel met schoonmaken
Ik zou het eerst eens proberen met APC (=all purpose cleaner) allesreiniger voor in de auto. Het spul is heel krachtig en als je het puur koopt kun je het naar de behoefte verdunnen (denk als 1:4 tot 1:10 voor zware vervuiling. Neem een borsteltje en maak het schoon.
Het spul is ook uitstekend te gebruiken voor het complete interieur en stoffering.
Verder zou je eens kunnen zoeken op montagehandleidingen.
Ik heb geen ervaring met nieuwe onderdelen kopen maar wel met schoonmaken

Ik zou het eerst eens proberen met APC (=all purpose cleaner) allesreiniger voor in de auto. Het spul is heel krachtig en als je het puur koopt kun je het naar de behoefte verdunnen (denk als 1:4 tot 1:10 voor zware vervuiling. Neem een borsteltje en maak het schoon.
Het spul is ook uitstekend te gebruiken voor het complete interieur en stoffering.
Verder zou je eens kunnen zoeken op montagehandleidingen.
- Renkel
- 5th Gear member
- Contacteer:
Yente, die verwarmingsknoppen bezitten een soort van beschermlaagje, die na verloop van tijd los laat, deze knoppen heb ik met een waterpomptang met daartussen een katoenen lap losgetrokken, reinigen met warmwater en zeep en schuurspons, de coating is er dan wel af maar geeft een beter uiterlijk. Er zijn meer knoppen die deze coating bezitten, zoals lichtschakelaar.
S40 2.0 ltr. '98, Luxury line
Nissan Sunny 1.4LX
Nissan Sunny 1.4LX
-
- 1st Gear member
zijn ze makkelijk terug monteerbaar of moet ik echt wel goed opletten?Renkel schreef:Yente, die verwarmingsknoppen bezitten een soort van beschermlaagje, die na verloop van tijd los laat, deze knoppen heb ik met een waterpomptang met daartussen een katoenen lap losgetrokken, reinigen met warmwater en zeep en schuurspons, de coating is er dan wel af maar geeft een beter uiterlijk. Er zijn meer knoppen die deze coating bezitten, zoals lichtschakelaar.
alvast bedankt!
eerste wagen: Volvo s40 1800cc Benzine ( bwj 1997)
- Renkel
- 5th Gear member
- Contacteer:
Terug zetten kan volgens mij maar op 1 manier, zit een vlakke kant op je asje.
S40 2.0 ltr. '98, Luxury line
Nissan Sunny 1.4LX
Nissan Sunny 1.4LX
- Nald
- 2nd Gear member
je krijgt de knoppen er uit, door ze er gewoon er uit te trekken (kan met de hand) erinzetten is een beetje opletten hoe je schakelaar draait omdat je ze er volgens mij op 2 manieren kan opzetten (goed en tegenovergesteld)
is vrij makkelijk. succes
is vrij makkelijk. succes

- tjaarts
- 2nd Gear member
Zelf gewoon in bakje met lauw water.
Na uurtje met houtje (knijper) alles er prima afgekrabd en prima resultaat. Dat maakt ook geen krassen zoals je op de foto ziet.
Dan is ook dat plakkerige (bij vochtig weer) af.
Na uurtje met houtje (knijper) alles er prima afgekrabd en prima resultaat. Dat maakt ook geen krassen zoals je op de foto ziet.
Dan is ook dat plakkerige (bij vochtig weer) af.
Volvo V40 1.8, 1997
Volvo V40 2.0, 2002
Volvo V40 2.0, 2002
- Pantagorian
- 2nd Gear member
Zie hierboven, Thinner is idd de beste manier om alles weer splinternieuw te krijgen, zelfs als iemand zwaar heeft gerookt in de auto kan de gelige troep ervan af.
Nu: Volvo S40 1.8i 16v 1996, ca 188.000.
Vorige: Volvo 440 1.6i 1996, 110.000.
Vorige: Volvo 440 1.6i 1996, 110.000.