De V70 is overigens nog iedere keer een feest om in te rijden. Een enorm verschil in degelijkheid met de V50. Da's geen slechte auto, maar in een V70 is alles net een tikkie dikker, zwaarder, beter materiaal. Helaas kost een volle tank 100 Euro en rij je daar 450 kilometer op, dus elk voordeel heb een nadeel
De keuze is toch op de X3 gevallen. Op basis van rationele argumenten kon ik geen keuze maken dus heb ik mijn hart laten spreken en daarbij won de X3. Heerlijke 8 traps automaat, AWD op de "zwakkere" diesel en een waanzinnig mooi navigatiesysteem.
De XC60 blijft een topauto met zeker meer opties voor je geld dan de concurrenten.
Gefeliciteerd! De nieuwe X3 is ook een mooie wagen. Waar ik me alleen over verbaas, je hebt nu een diesel genomen. Waarom heb je dan geen XC60 D5 overwogen?
@945i: yup. Met glazen panoramadak, 19 inch wielen, professional radio (vergelijkbaar met premium van Volvo) en nog wat fratsen. En een standkachel van Webasto.
De D5 summum was (bij onze leasemij althans) bijna 100 EU duurder dan de X3 High Executive. En de D3 (die was even duur als de X3) heeft geen AWD, wat de X3 dan weer wel had. Zeer verwarrend allemaal, echt appels met appels vergelijken lukt bijna niet.
Waarschijnlijk zal ik na 4 jaar wel huilend terugkeren bij Volvo omdat ik met de BMW nergens meer voorrang krijg
Gefelicteerd met je keuze. Het is dat mijn vrouw geen BMW wilde, maar anders waren de 5/X3 een geduchte concurrent geweest. Met name de aandrijflijn (motor + bak) van BMW spreekt mij erg aan. En de kwaliteit zal geen probleem mogen zijn. Sterkte met het wachten!
Wij hebben recent onze X3 buitengedaan voor een XC60. Het prijsverschil tussen de nieuwe X3 en de XC60 D3 AWD met de zelfde uitrusting in belgie was 15000 euro in het voordeel van de Volvo.
V50 2.0D kinetic MY05 - Flint grey metallic - 16"; ??
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
besteld thuis: XC60 D3 AWD - Summum - Xenium pakket - Saville Grey - 18"; Merac