In juni ga ik naar Göteborg, en nu las ik op de site dat men daar ook een democentre heeft.
Leuk, als ik daar dan ben, zou ik het verschil tussen beide motoriseringen daar kunnen ervaren - dacht ik.
Geprobeerd om dit via de dealer te regelen. Fabrieksbezoek en bezoek aan safetycentre zijn gratis, echter het democentre zijn kosten aan verbonden (althans voor de dealer). Ik vind dit krom, en wil uit principe de dealer hier niet voor lastig vallen.
Ik ben op bezoek in Zweden, en zou dit toch als geste van Volvo Zweden (of Volvo NL) aangeboden kunnen krijgen. Uiteindelijk gaat het om verkooppromotie.
Let wel, ik rij 25 jaar Volvo, en heb momenteel 3 Volvo's, en droeg daarnaast het merk altijd een warm hart toe.
Toch ook maar even geprobeerd bij Volvo Zweden. Heel koel e-mailtje terug dat ze daar niet aan begonnen. Telefoongesprek even koel.
Telefoontje naar Beesd. Zo mogelijk nog koelere benadering. Overweegt u dan een Mercedes, Audi of BMW? - prima toch meneer. Probeert u het daar toch?
De genoemde merken komen nu zonder meer in overweging, niets ten nadele van mijn dealer, waar ik een uitstekende relatie mee heb, maar uit principe vind ik dat het niet bij hun thuishoort, maar in Zweden of Beesd.
Daar wil men echter van niets weten. Dit resulteert dus in een patstelling, wat dus voor Zweden en Beesd even ongunstig gaat uitpakken als voor de dealer (maar dit schijnt men niet te begrijpen).
Ongelofelijk welk een koelte je over je heen krijgt als jarenlange klant.
Wat dat betreft zou wat meer Chinese invloed gewenst zijn.
Kijk maar eens naar een ober in een Chinees restaurant - die buigt als een knipmes als je binnenkomt