Wie is er wel tevreden over zijn Volvo dealer?
- Paul
- Geartronic member
Dat hebben wij bij Hooftman op zaterdag aan de leestafel. Erg gezellig altijd!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 7th Gear member
Is ook een van de weinige dealers met zeer veel Volvo ervaring,de meeste werknemers werken er al meer dan 30 jaar.BarBaar schreef:Zelfde geld in principe wel voor Verkerk in Utrecht Overvecht. Een persoonlijke behandeling zoals jij die omschrijft krijg ik niet (ik rij lease, wat ook invloed kan hebben). Maar de garage is correct en doet haar best. En de auto word 9 van de 10 keer gewassen na onderhoud (was ik niet gewend!).Silver_R schreef:Verkerk Leidsche Rijn,
Prima garage. Professioneel en kundig.
Vriendelijke receptionist.
Ik mag altijd meelopen in de garage als mijn auto er is.
Werkplaats chef is altijd enthousiast en vol lof over mijn auto. Net als de rest van de monteurs.
Magazijn chef is behulpzaam en denkt mee.
De filiaal manager/ verkoper weet wie hij aan de telefoon heeft als ik bel. En ik bel niet heel vaak.
Mijn vorige auto is er een keer 3 dagen geweest voor een rammel. Niets te vinden. Geen factuur gekregen want ze hadden niets gevonden. Rammel was daarna wel weg.
Er zitten bij mij in de buurt ook een aantal Volvo dealers maar ga altijd naar Verkerk. Moet dan wel 45min rijden om bij de garage te komen maar heb het er graag voor over. Top!
Alleen in de vorige zomer geen C70 meegekregen toen mijn auto voor onderhoud kwam. Maar dat was vooral omdat ze die niet hadden (tenminste, dat werdt mij verteld)
Topmonteurs en zeer veel technische kennis.
Hoe weet ik dat zou je zeggen.

-
- 2nd Gear member
Geen idee, maar als je toch inside kennis hebt..Ramon&Ramon schreef: Is ook een van de weinige dealers met zeer veel Volvo ervaring,de meeste werknemers werken er al meer dan 30 jaar.
Hoe weet ik dat zou je zeggen.:)
Beetje offtopic, maar wat is een beetje de normale duur van een proefrit in een V60 bij Verkerk?
Wil wel een V60 voor een dagje meehebben, terwijl mijn C30 in onderhoud is.. (intresse in de V60 is wel serieus overigens, over +/- 3 maanden mag ik weer kiezen)
Had: Volvo C30 2.0D Momentum MY08, Cosmic White met een koffie kleurtje
. 17";, verlaging, Spoilerset, High Performance audio, sportpedalen, sportstuur.
Heeft:Volvo S60 2.0T Momentum 2005, Lunar Gold, beige leer, HU850, GROM, 17"; Orestes/16"; imitatie in de winter, sunroof!

Heeft:Volvo S60 2.0T Momentum 2005, Lunar Gold, beige leer, HU850, GROM, 17"; Orestes/16"; imitatie in de winter, sunroof!
- gnd
- 3rd Gear member
Hmm, geen reclame voor jezelf makenRamon&Ramon schreef: Is ook een van de weinige dealers met zeer veel Volvo ervaring,de meeste werknemers werken er al meer dan 30 jaar.
Hoe weet ik dat zou je zeggen.:)

off-topic.
BTW, toch wel jammer dat men aan de Hudsondreef ondanks de jaaaaren lange ervaring pas na 3 keer er achter komt dat de ruitensproeier tank lekte.... :oops:
Ondanks mijn herhaalde melding dat die na anderhalve dag al leeg was.
Gewoon bijvullen was niet de oplossing........
Een verbeterpuntje zullen we maar zeggen.
Back to on-topic
Cheers,
GND
Zakelijk V50 2.0d en 1.8, V70 2.4i Geartronic, S60 2.4 D, een S60 2.0T PWS, een S60 T4 en V60 T3 PWS.
Privé Volvo 440 1.8i Fleet (2001-2009), Volvo S40 1.8i Nordic (2009-2015) Volvo S40 2.0 (2015-heden)
Privé Volvo 440 1.8i Fleet (2001-2009), Volvo S40 1.8i Nordic (2009-2015) Volvo S40 2.0 (2015-heden)
-
- 7th Gear member
Heeft niets met reclame van doen,het is simpelweg een goeie dealer,niets meer en niets minder.
Als we het gaan hebben over wat er wel is mis kan gaan of er wordt iets over het hoofd gezien,dan is dit forum te klein denk ik.
Daar kan ik namelijk wel een paar boeken over schrijven..
Als we het gaan hebben over wat er wel is mis kan gaan of er wordt iets over het hoofd gezien,dan is dit forum te klein denk ik.
Daar kan ik namelijk wel een paar boeken over schrijven..
- Mrlten
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Ik ben aardig positief over Verkerk Bilthoven, zowel telefonisch als in de zaak word ik netjes behandeld. Het werk voeren ze goed uit en de auto is even schoon als achter gelaten. Bij een Volvo dealer in Zwolle heb ik eens mijn auto met een oliebevlekte A-stijl en stuur terug gekregen...
Kleine kanttekening; bij Verkerk heb ik eens een communicatieprobleem gehad. Mij werd telefonisch verteld dat een onderdeel van 2,50 euro werd vervangen en bij ophalen bleek het iets anders van 126 euro ex btw te zijn.
Kleine kanttekening; bij Verkerk heb ik eens een communicatieprobleem gehad. Mij werd telefonisch verteld dat een onderdeel van 2,50 euro werd vervangen en bij ophalen bleek het iets anders van 126 euro ex btw te zijn.
-
- 3rd Gear member
Over postiaux in Schoten (B) wel, fijn familie bedrijf waar service in een hoog vaandel staat , over bleukens in Breda (NL) absoluut niet, opdringerige verkopens en kom je voor een aankoop van een paar tientjes (ruitewisserbladen bijv.) dan zien ze je niet staan!!!
Woon in Breda en ga voor service graag even de grens over, dit aangezien bleukens :pukeright: de enige volvo dealer in Breda is.
Woon in Breda en ga voor service graag even de grens over, dit aangezien bleukens :pukeright: de enige volvo dealer in Breda is.
Volvo XC90 D5 2017 inscription
-
- 3rd Gear member
Bezit sinds februari een C70 (2007 T5 summum geartronic Celestial Blue Pearl) met 18 inch Mirzam, ingevoerd vanuit Duitsland.
Heb inmiddels bij Harrie Arendsen in Doetinchem een afneembare trekhaak laten plaatsen, rubber matten aangeschaft en onlangs een set winterbanden met velg uit de Volvo winteraktie aangeschaft.
In september heeft de C een beurt gehad.
Mocht in de tussentijd op verzoek een S60 automaat meenemen.
Ben zeer tevreden over het bedrijf.
Het kent een gemoedelijke, rustige sfeer en er wordt aandachtig naar je geluisterd (receptionist Peter).
Ze denken ook mee: in de auto zat nog een ouder telefoonsysteem, geen bluetooth maar een waarvoor een 2e simkaart nodig is. Mijn huidige provider levert geen 2e simkaart. Verkoper Jeroen kwam met het idee om een prepaid kaart in de auto te plaatsen en de mobiel door te schakelen zodat tijdens het rijden toch gebruik gemaakt kon worden van het auto-telefoonsysteem zonder dat een bluetooth adapter aangeschaft hoefde te worden.
Heb inmiddels bij Harrie Arendsen in Doetinchem een afneembare trekhaak laten plaatsen, rubber matten aangeschaft en onlangs een set winterbanden met velg uit de Volvo winteraktie aangeschaft.
In september heeft de C een beurt gehad.
Mocht in de tussentijd op verzoek een S60 automaat meenemen.
Ben zeer tevreden over het bedrijf.
Het kent een gemoedelijke, rustige sfeer en er wordt aandachtig naar je geluisterd (receptionist Peter).
Ze denken ook mee: in de auto zat nog een ouder telefoonsysteem, geen bluetooth maar een waarvoor een 2e simkaart nodig is. Mijn huidige provider levert geen 2e simkaart. Verkoper Jeroen kwam met het idee om een prepaid kaart in de auto te plaatsen en de mobiel door te schakelen zodat tijdens het rijden toch gebruik gemaakt kon worden van het auto-telefoonsysteem zonder dat een bluetooth adapter aangeschaft hoefde te worden.
- Bart
- 8th Gear member
Een paar kleine aanvullingen op mijn post van 2008.Bart schreef:Henk Scholten B.V. in Arnhem
Ben er nu sinds bijna 2 jaar kind aan huis, mijn V50 daar besteld en sindsdien zijn ze "huisleverancier" voor mijn collega's. Qua onderhoud niets aan te merken, opmerkingen over kleine dingetjes worden serieus genomen, garantiezaken zonder morren opgelost. Al met al dik tevreden.
Over het algemeen nog steeds zeer tevreden over Henk Scholten. Sinds 2008 nog een flink aantal familieleden/collega's/forumleden door Henk Scholten van een mooie Volvo laten voorzien (inmiddels 25 in totaal). Simpelweg door mijn enthousiasme over de dealer en de beste overall deal.
En toch jeukt het af en toe een beetje (en dat heb ik ook te kennen gegeven, dus ik hoop dat men er iets mee doet):
- E-mails aan bv. het algemene dealer e-mailadres worden (bijna) niet beantwoord. Ook de verkopers zijn af en toe blijkbaar dusdanig druk (en dat is alleen maar positief voor hen) dat antwoorden af en toe lang duurt.
- Kleine dingetjes bij afleveringen: missend instructieboekje bij C30 van mijn broer, missende 2e sleutel bij V70 van mijn zwager, geen tijd gehad om 2 deukjes in mijn XC weg te werken. Op zich logisch als je een auto een dag na aankoop op wil halen, maar deze afleveringen zijn allemaal minimaal een week van te voren (in het geval van mijn XC70 bijna een maand) afgesproken. Sowieso vind ik dat een auto eigenlijk 100% in order moet zijn bij aflevering, maar bij een "vaste" klant zoals ik mezelf voor het gemak maar even noem zou dat 200% moeten zijn. Ik haal niet voor niets mensen van heinde en ver naar Arnhem om ze daar hun (soms eerste) Volvo te laten kopen, ik gun het de dealer van harte. Maar ik verwacht dan net dat stapje extra, en niet alleen qua deal.
Dit wordt gelukkig gecompenseerd door het positieve gevoel dat ik nog altijd heb bij deze dealer:
- Veel kleine dingetjes worden kostenloos opgelost of geleverd (software update Geartronic, die kleine maar oh zo dure lampjes in de schakelaars van bv. de 850, witte kentekenplaat voor de fietsendrager en ga zo maar door).
- Onderhoud/garantiezaken zonder enig gemor opgelost, een dikke pluim hiervoor!
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
-
- Starter
Zelf ben ik niet echt tevreden oven een Volvo dealer-garage in Waalwijk waar ik met mijn volvo was voor een happende koppeling wat achteraf bleek door mijn verkeerd gebruik te zijn ontstaan.
Mijn vraag was of misschien de motorsteunen vervangen moesten worden, dit werd met een volmondig en eenduidig ja beantwoord. Nadat ik de koppeling anders ben gaan gebruiken vanaf stilstand heb ik nooit meer een probleem ondervonden van een hinderlijk schuddende motor. Nooit meer terug geweest bij deze garage.
Mijn vraag was of misschien de motorsteunen vervangen moesten worden, dit werd met een volmondig en eenduidig ja beantwoord. Nadat ik de koppeling anders ben gaan gebruiken vanaf stilstand heb ik nooit meer een probleem ondervonden van een hinderlijk schuddende motor. Nooit meer terug geweest bij deze garage.
- Oceanracer
- Geartronic member
Ik ook! De nu bijna twee jaar geleden bij Hooftman aangeschafte ruitenwissers doen het zelfs nu nog prima!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Maus-met-Volvo
- 4th Gear member
Wat doet Hooftman met die ruitenwissers dan? zijn toch gewoon van Bosch of SWF of zo?Ik ook! De nu bijna twee jaar geleden bij Hooftman aangeschafte ruitenwissers doen het zelfs nu nog prima!
Trouwens, hoe ziet een V70 uit het jaar 1000 eruit (typefoutje in je onderschrift, red)
- Oceanracer
- Geartronic member
Met mijn onderschrift is niks mis, hoor. Daar staat 1999. En ik werd er door Walter op geattendeerd dat ze niet van april maar van september 2009 zijn. Dus net 1,5 jaar ipv bijna 2 jaar oud. Maar goed, ze doen het nog prima.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
- Arjan67
- 2nd Gear member
Frank Klijn Heerlen.
In tegenstelling tot mede forummers ben ik wel tevreden over Klijn in Heerlen. Tijdens de nog steeds lopende bovag-garantie is mijn S80 uit 1999 terug gegaan voor een vastzittende achterremlichtschakelaar, vastzittende rechter zijruit en een hoog olieverbruik. Alles binnen 1 dag verholpen en een perfecte service en uitleg.
Morgen gaat hij er weer heen in verband met de melding "emissies service vereist". Ik heb in de topic "S80 T6 2000, foutcodes" al een en ander gelezen dus ben benieuwd war ze gaan doen.
In tegenstelling tot mede forummers ben ik wel tevreden over Klijn in Heerlen. Tijdens de nog steeds lopende bovag-garantie is mijn S80 uit 1999 terug gegaan voor een vastzittende achterremlichtschakelaar, vastzittende rechter zijruit en een hoog olieverbruik. Alles binnen 1 dag verholpen en een perfecte service en uitleg.
Morgen gaat hij er weer heen in verband met de melding "emissies service vereist". Ik heb in de topic "S80 T6 2000, foutcodes" al een en ander gelezen dus ben benieuwd war ze gaan doen.
- cees klumper
- 4th Gear member
Als we dan toch over de grens kijken, vanmiddag mijn S80 opgehaald na een 140 duizend km beurt bij de Volvo dealer hier in Geneve. Dit is de tweede keer dat ik daar service laat doen (een jaar geleden voor de C70). Wat me opviel:
- uitermate vriendelijke behandeling, telefoontjes met duidelijke uitleg wat er extra moest gebeuren; op tijd de auto weer klaar
- de onderhousbeurt was gratis ... we hebben die auto afgelopen mei gekocht van een handelaar en kennelijk zat er nog twee jaar gratis onderhoud op. Dat wist ik niet maar de dealer wel, dus de beurt (normaal ca 400 euro) was gratis. Dat is nog eens een positieve verassing.
- de auto was grondig gewassen en ook van binnen schoner dan ooit
- alles verder pico bello gedaan
In het algemeen heb ik bij deze Volvo dealer dezelfde beleving als bij de twee dealers waar ik in Nederland tevreden over was. Het lijkt erop dat Volvo er nog steeds in slaagt om in elk geval bij een aantal dealers dezelfde kwaliteit te bewerkstelligen. In elk geval heb ik er het volste vertrouwen in dat deze dealer de auto in de staat kan houden zoals bedoeld, en tegen alleszins redelijke kosten.
- uitermate vriendelijke behandeling, telefoontjes met duidelijke uitleg wat er extra moest gebeuren; op tijd de auto weer klaar
- de onderhousbeurt was gratis ... we hebben die auto afgelopen mei gekocht van een handelaar en kennelijk zat er nog twee jaar gratis onderhoud op. Dat wist ik niet maar de dealer wel, dus de beurt (normaal ca 400 euro) was gratis. Dat is nog eens een positieve verassing.
- de auto was grondig gewassen en ook van binnen schoner dan ooit
- alles verder pico bello gedaan
In het algemeen heb ik bij deze Volvo dealer dezelfde beleving als bij de twee dealers waar ik in Nederland tevreden over was. Het lijkt erop dat Volvo er nog steeds in slaagt om in elk geval bij een aantal dealers dezelfde kwaliteit te bewerkstelligen. In elk geval heb ik er het volste vertrouwen in dat deze dealer de auto in de staat kan houden zoals bedoeld, en tegen alleszins redelijke kosten.
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
- Maus-met-Volvo
- 4th Gear member
-
- 3rd Gear member
Gisteren mijn S60 voor een 30.000 km beurt naar de garage. Werd ik gebeld door de receptioniste of ik toestemming gaf voor het vervangen van de remvloeistof, immers dat was gebruikelijk bij die km-stand. Nou vraag ik je, is dat niet een beetje overdone??? Uiteraard direct opdracht gegeven!! Prima garage, prima service al die jaren dat ik zaken met ze doe. De Jong (Mobilitycars) Barendrecht!
- abbabak1
- 4th Gear member
O, de Jong in Bdrecht is voor mij nieuw. Behalve onderdelenaanschaf geen dealer ervaring omdat ik altijd alles zelf deed.
Met de XC positieve ervaring bij Volvo Biermans Maarstricht en de Volvo Kaltenbach Lüdenscheid...
Maar ja, ik doe dan nog steeds veel zelf en voor dat wat ik niet kan (injectors verwijderen/testen) moet ik naar Bosch...
Met de XC positieve ervaring bij Volvo Biermans Maarstricht en de Volvo Kaltenbach Lüdenscheid...
Maar ja, ik doe dan nog steeds veel zelf en voor dat wat ik niet kan (injectors verwijderen/testen) moet ik naar Bosch...
soon: Scheafler Bio Hybrid
KTM Macina Sport 9
Smart cabrio 451 ed, 2012 battery owned
V60 d6, 2015, summum, glasdak, trekhaak
BMW F800GS te koop
https://photos.app.goo.gl/KWgEiAxusqSjd3zG9
KTM Macina Sport 9
Smart cabrio 451 ed, 2012 battery owned
V60 d6, 2015, summum, glasdak, trekhaak
BMW F800GS te koop
https://photos.app.goo.gl/KWgEiAxusqSjd3zG9