Er is flink met geld gesmeten maar mijn 245 heeft weer apk.
Voor de APK heb ik de achterste motorkeerring, en ingaande as en uitgaande as keerring van de 4 traps laten vervangen. Zo ook cardanas rubber en lager, bakfilter en carter pakking van de automaat. Deze klus is eigenlijk ontstaan omdat mijn startmotor het grote tandwiel (je spreekt bij een auto met automaat niet over vliegwiel) dermate beschadigt had dat de 245 niet goed startte maar wel een gierend geluid maakte (niet altijd). Niet goed voor je startmotor en tandwiel.
Dus diverse bedrijven gevraagd wat het ging kosten en bij de estate service was ik het goedkoopste uit.
Toen de 245 klaar was heb ik ook gelijk maar een blowermotor en regelweerstand, bougies en kabels gehaald. rotor en kap waren net nieuw alleen hebben ze nieuwe puntjes erin gezet.
Van de bak lekkage zijn we af hoop ik want daar had ook behoorlijk last van.
Twee weken later een afspraak met van West in Uitgeest voor de APK. Ik wist dat ie afgekeurd zou worden op de linker en de rechter stuurkogel maar hij werd ook afgekeurd op een slepende voorrem klauw. Ik heb geljk alles laten maken. Stuurkogels zijn dus vervangen voor nieuwe en de klauwen waren zo vies dat enkel na het verwijderen van alle troep en remstof alles weer gangbaar was.
verder was alles in orde, ik dacht eerst dat ie op de stadslichten zou worden afgekeurd want dit zijn witte kapjes ook de knippers maar in de stadslicht gedeelte zitten oranje bolletjes. Maar omdat mijne een originele amerikaan is heeft men dit zo geaccepteerd denk ik.
Verder loopt de motor als ie goed warm is niet mooi rond en hikt af en toe. Alles is al nagelopen ontsteking staat goed, contactpunten vervangen, rotor en verdelerkap nieuw. Enekel nog even de bougies kabels vervangen ik heb originele volvo en de originele volvo bougies dus als dit geen verbetering geeft dan gaat de injectie eraf en wordt alles nagekeken op vacuume lekkage. Oja kleppen zijn gesteld en compressie is ook goed. Hij heeft het dus op gas en benzine. Ik gok op een vacuum probleem maar ik ga eerst maar het makkelijste doen.
Maar eerst de 145 van mijn schoonpa afmonteren en dan een dag sleutelen aan de fiat 850 van mijn vader en dan is mijn werkplaats weer mijn domein en gaat de injectie eraan geloven.
Spannend want dit wordt mijn eerste keer dat ik sleutel aan een injectie
ik heb weer apk op mijn witte 245 B21 injectie op gas
De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”
Ga naar
- Over Volvo Forum
- ↳ FAQ over de werking van het forum
- ↳ Berichten van en over Volvo-forum.nl
- ↳ Volvo en Forum hebbedingen
- Alleen voor leden
- ↳ Alleen voor leden
- ↳ Even Voorstellen
- ↳ Het fotoalbum
- ↳ Foto van mijn Volvo
- ↳ De Volvo Forum Trofee
- ↳ De projecten
- ↳ Persoonlijke weblogs
- ↳ Entertainment
- ↳ Familieberichten
- ↳ Banenbeurs
- ↳ Evenementen
- ↳ Volvo-Forum reizen
- ↳ Voorbije evenementen
- ↳ Evenementen zonder datum
- ↳ Volvo verzamelingen
- ↳ De miniaturen - Volvo modelauto's
- ↳ Publicaties
- ↳ Volvomobilia
- ↳ Volvo Club Nederland
- ↳ VCN nieuwsberichten
- ↳ VCN Evenementen
- ↳ VOLVO-Forum marktplaats
- ↳ Gevraagd
- ↳ Volvo (auto) te koop - met foto en prijs!
- ↳ Volvo onderdelen te koop - met foto en prijs!
- ↳ Volvo documentatie te koop - met foto en prijs!
- ↳ Volvomobilia te koop - met foto en prijs!
- ↳ Off Topic
- ↳ Links
- ↳ Off Topic rubrieken
- ↳ Off Topic Auto
- ↳ Polestar
- ↳ Lynk & Co
- ↳ Off Topic Algemeen
- ↳ De film van Ome Willem
- ↳ Off Topic IT
- ↳ Naar Scandinavië
- ↳ On(t)roerend goed
- ↳ Toeristische tips
- Algemeen Volvo
- ↳ Volvo algemeen (niet technisch)
- ↳ Zou mijn oude Volvo nog rijden?
- ↳ Volvo fraudemeldingen
- ↳ Volvo Nieuws
- ↳ Volvo Racing Nieuws
- ↳ Volvo Ocean Race
- ↳ De avonturen van Peth©oni
- ↳ Polestar Cyan racing
- ↳ Volvo Drive Magazine
- ↳ Volvo SPY
- De Modellen
- ↳ De Klassiekers
- ↳ De Katterug en Duett
- ↳ De Amazon
- ↳ AWD maar geen XC
- ↳ 1800 serie
- ↳ De oldtimers
- ↳ De 'Bakstenen'
- ↳ De 140 - 240 - 160 - 260 series
- ↳ De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90
- ↳ De Nederlandse Volvo's
- ↳ De 66 - 340 - 360 series
- ↳ De Volvo 440 - 460 series algemeen
- ↳ Volvo 400 evenementen
- ↳ Volvo 400 techniek
- ↳ Volvo 400 foto's
- ↳ Volvo 400 projekten
- ↳ De 480
- ↳ S40 - V40 Classic
- ↳ De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004
- ↳ S40 - V50 series
- ↳ C30
- ↳ V40
- ↳ XC40
- ↳ De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic
- ↳ De 60 - 70 - 80 en 90 series
- ↳ S60 my 2000 t/m 2009
- ↳ S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018
- ↳ V60/S60 vanaf MY 2019
- ↳ V70 MY2000 t/m MY2008
- ↳ XC60 t/m MY2017
- ↳ XC60 vanaf MY 2018
- ↳ C70 vanaf MY2006
- ↳ XC70 t/m MY2007
- ↳ V70/XC70 vanaf MY2008
- ↳ S80
- ↳ S90 / V90 vanaf MY 2016
- ↳ XC90 Classic t/m MY 2014
- ↳ XC90 vanaf MY2015
- ↳ Elektrische Volvo's
- ↳ Plug In Hybrid Volvo's
- ↳ Elektriciteit voor Volvo Electric Vehicles
- ↳ EX30
- ↳ EC40
- ↳ EX40
- ↳ EX60
- ↳ EX90
- ↳ ES90
- ↳ Volvo Polestar tuning
- ↳ De werkpaarden van Volvo
- ↳ Foto's van Volvo Trucks en Bussen
- ↳ Foto's van Volvo Graafmachines
- ↳ Informatie over Volvo op het werk
- Volvo Techniek Algemeen
- ↳ Techniek overig
- ↳ Over alle vloeistoffen
- ↳ Turbo
- ↳ Handleidingen + gereedschapstips
- ↳ Banden en velgen
- ↳ Tuning (niet optisch)
- ↳ Bifuel
- ↳ Techniek niet modelgebonden
- ↳ Verzorging
- ↳ Canbus
- ↳ Software voor Volvo's
- ↳ Audio - Video - Navigatie - Communicatie
- ↳ Algemeen A-V-N
- ↳ Telefoon in de auto
- ↳ Navigatie van Volvo
- ↳ Navigatie 'niet Volvo'
- ↳ Communicatie
- ↳ Volvo On Call
- ↳ Televisie in de auto
- ↳ iMIV-adapter - V50-S60/V70/XC70 tot MY07
- Berichten van Sponsors
- ↳ De Forumsponsors
- ↳ Berichten van Sponsors