Hallo forum leden,
Ik heb een ,hoop ik , klein probleem met mijn 460. Nu met dit winterse weer als ik de 460 start,en meteen wil weg rijden gaan de eerste paar meter goed dan houd hij in,ik moet hem dan aan de praat houden door met het gas pendaal te spelen.na een 15 sec. is het goed en dan rijdt hij ook weer normaal. Laat ik hem eerst een tijdje warm lopen ,dan heb ik geen probleem. Ook is het mij opgevallen dat hij wat meer benzine lust dan normaal.Was 1:10 is nu 1:8. Het is een b18u motor, bj 1995,120000 km gelopen. Wie weet wat hier aan de hand(motor) is? groetjes Jef
koude start 460
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 28.01.2006 - 18:19
- Locatie: landgraaf
- Contacteer:
- leip11
- 5th Gear member
- Berichten: 1308
- Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
- Locatie: hoogvliet
- Contacteer:
dit komt gewoon door de kou. ik heb daar ook last van.
punt is dat je meer verbruikt omdat je motor nog niet warm is en je ontbranding niet goed is. als hij eenmaal warm is loopt hij een stuk beter.
ik maak me er in ieder geval geen zorgen over
punt is dat je meer verbruikt omdat je motor nog niet warm is en je ontbranding niet goed is. als hij eenmaal warm is loopt hij een stuk beter.
ik maak me er in ieder geval geen zorgen over
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
- kip88
- 3rd Gear member
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 31.03.2009 - 17:52
- Locatie: Zwijndrecht
Een hoger verbruik is inderdaad normaal bij deze kou.
Maar slecht stationair lopen en stilvallen zal wel aan de stappenmotor liggen.
Maar slecht stationair lopen en stilvallen zal wel aan de stappenmotor liggen.
Volvo 440 Turbo 1992 170.000
Volvo 740 GLE Turbodiesel 1985 380.000
Volvo 740 GLE Turbodiesel 1985 380.000
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 28.01.2006 - 18:19
- Locatie: landgraaf
- Contacteer:
de volvo loopt stationair bij een koude start goed,alleen als ik bij een koude start meteen weg rij dan doet hij zoals hier boven beschreven.
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Kan zijn dat de koudstart sensor niet lekker meer is. Deze zit onder de meest rechtse bougie. De verdeler, bougies, kabels, rotor en luchtfilter zijn nog wel redelijk vers? Anders zou ik die eerst eens vervangen en daarna de koudstartsensor doormeten.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 28.01.2006 - 18:19
- Locatie: landgraaf
- Contacteer:
ja alles is vers onder de motorkap ,,zal eens naar de koud start sensor kijken,heb je daar nog een tip over?
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 28.01.2006 - 18:19
- Locatie: landgraaf
- Contacteer:
Het probleem heeft zich vanzelf opgelost,nu we weer normale temperaturen hebben,heb ik er geen last meer van.Hij houd niet meer in.Dus zal toch wel iets met de koude startcensor te maken hebben. Is ong. 1000 t/pm stationair normaal of is dat te hoog?
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Hier kan je het brandstofmanual van je B18U motor downloaden. Daarin staat oa beschreven hoe je de zwarte diagnose box op de linker schokbreker toren kan uitlezen voor motorstoringen. Je kan er ook de weerstandwaardes van de koudstartsensor terug vinden. Dan kan je die doormeten met een multimeter, hij hoeft daarvoor niet gedemonteerd te worden. Eigenlijk is 1000rpm te hoog, hoort rond de 850rpm te zitten. Maar dat kan je ook vinden in het manual.