Ervaringen met telefoon in de XC90?

Plaats reactie
MarcelvanB
Starter

Beste forum leden,

ik heb geprobeerd mijn vraag te zoeken, maar kom niet tot een goed antwoord.

Ik ben op dit moment een xc90 momentum uit dld aan het importeren, modeljaar 2008.

In deze auto zit in ieder geval een vaste telefoon, waarbij je een simcard in het dashboard moet plaatsen.

Ik bel zeer veel handsfree in de auto (iphone), dus ik wil graag een goede oplossing hiervoor. Mij is aangeraden om een Parrot Mki9200 te laten installeren. Voordeel zou zijn, dat het geluid over de boxen gaat, er een muziekkoppeling voor de ipod/iphone is en de telefoon opgeladen wordt. Nadeel is dat de volvo interface kennelijk niet gebruikt kan worden en er dus een extra schermpje geinstalleerd moet worden.

concreet heb ik twee vragen:
1. Zit er naast de vaste telefoon ook altijd een handsfree mogelijkheid op?
2. Wie heeft eraring met een parrot oplossing en wat kan ik dan het beste doen?

Alvast veel dank voor jullie reacties!

Marcel
Thijs
7th Gear member

Waarom een parrot installeren als er een hele goede telefoon vast in de auto is ingebouwd? Ik heb hem ook en het werkt uitstekend. Sonde om als je een telefoon aan boord hebt nog een apart schermpje ala parrot aan je dashbord te hangen. De Iphone kan je alsnog voor de muziek met de radio koppelen met een aparte interface als de IMIV.

De ingebouwde telefoon is handsfree. Er zit als extra een hoorn bij.
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

iMIV in een XC90 gaat niet werken (XC90 is mostbus en geen melbus auto).

De telefoon is inderdaad echter vaak erg goed in een XC90.
Zou eerst eens kijken naar een duo card oplossing.
Zeker in combinatie met een iPhone (1 knopje drukken en je bent gewisseld tussen de simkaartjes) werkt dit byzonder goed.

De parrot is een goede carkit, maar voor het audio gedeelte van iPhone/USB etc. zou ik 'm niet nemen als het niet strikt noodzakelijk (lees : geen andere oplossing mogelijk) is.
Daarnaast heeft die parrot een scherm.
Nou leert de ervaring met mijn klanten dat ze liever geen scherm hebben als ze een iPhone gebruiken, want die willen ze nl bedienen en niet dat schermpje!
Ofwel, liever een parrot CK3000 evolution oid kopen, veel goedkoper, geen schermpje en de knopjes in je dashboard wegwerken.
(alleen gebruikt voor pairen en basis volume regelen) als je je iPhone zelf verder bedient.

Er zijn prachtige oplossingen om je iPhone te laden en gelijk te "docken", in zicht, maar wel netjes.
Kijk hiertoe eens op www.brodit.com
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
t5power
5th Gear member

Ik heb ook ingebouwde telefoon in mijn V70, bevalt uitstekend! Kan me niet voorstellen dat een parrot dat gemak kan overtreffen.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
aart90
Starter

Ik heb een tijdje getelefoneerd met een duo kaart. Destijds gaf dat veel ongemak als je 1 telefoon niet uitzet. Door storingen ben je dan soms op beide telefoons niet bereikbaar. Niet altijd even erg.
Wat mij betreft vindt ik hands free systeem van volvo het best. Je bent beter verstaanbaar als met een parrot (heb ik ook een tijdje gehad in mijn xc 90).
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Handsfree systeem van Volvo?
Je bedoelt zo'n set met glimmende knop?
www.volvotech.eu

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
MarcelvanB
Starter

Beste allen,

Dank voor de antwoorden.
Het wordt me steeds helderder ;-)

Ik geloof inderdaad dat ik niet zo zit te wachten op een extra schermpje en bel ik het liefst vanuit mijn iphone (een dual sim card synchroniseert toch alleen de contacten op de sim card? door zakelijk gebruik wisselen die nog wel eens bij mij).

Beste volvotech, uit nieuwsgierigheid, wat bedoel je met 1 knopje drukken en je bent gewisseld? Heb je dan geen problemen zoals aart90 die beschrijft?

Denk dus dat een parrot 3000 in combinatie met een mounting device de beste oplossing is. En dat ik ik alleen nog even moet bedenken hoe ik een losse ipod op de beste manier aansluit.

gr

Marcel
MarcelvanB
Starter

Toch nog een vraagje: een vriend wees me op het originele systeem http://vccs.volvocars.se/accessoriesLeg ... 408959.htm
kun je zoiets achteraf in laten bouwen bij Modeljaar 2008?

Nogmaals dank voor het helpen bij deze speurtocht!
rickjoo
Starter

Ik gebruik al weer een half jaar een duo kaart van vodafone en dat werkt voor mij perfect! De handsfree kwaliteit van de Volvo installatie is perfect; daar kan geen parrot of nokia installatie tegen op (ik had altijd echo).
Bij Vodafone werkt de duokaart zo dat het laatste toestel wat contact heeft gehad met de zender ook het toestel is wat door vodafone gebeld wordt.
Daarom heb ik aangeleerd dat als ik uit de auto stap ik de voicemail even check, dan weet ik zeker dat mijn mobieltje de inkomende gesprekken weer gaat krijgen.
Het enige lastige is dat de Volvo installatie ook SMS-jes aanneemt, die je dan niet meer op je mobieltje beschikbaar hebt zodat ik soms naar de auto moet om het nummer in een bericht over te schrijven...
Hilbert
2nd Gear member

Ik heb gewoon een simonly kaartje van simyo in de auto, kan je alles via internet instellen, mijn mobiel schakelt bij niet opnemen door naar de auto. Geen abbo kosten.

Duo-sim van KPN werkte bij mijn niet, ik wist nooit waar de telefoontjes terecht kwamen. Voor de volledigheid dat is wel 5 jaar geleden dat ik het geprobeert heb... De kwaliteit van de ingebouwde telefoon is prima.
XC90 summum 2007 (my2008)
aart90
Starter

De hands free set van volvo kan je zo laten inbouwen. Deze heb ik ook en zoals ik al zei bevalt deze goed. Verder denk ik dat het ook van belang is hoe veel je in de auto zit en belt en gebeld wordt. Het makkelijkste is dat je telkens kan in- en uitstappen zonder zaken te activeren zodat je juiste telefoon het weer doet.
Je i-pod kan je beste aan je radio hangen met de ice link van volvo. Zo gebeurt en zit dan in je tussen opbergvakje. Zorg wel dat ze je snoer wat langer houden zodat je de ipod wat makkelijker kan bedienen als je rijdt. Met een te kort snoertje moet je hem zowat in het bakje zelf bedienen....
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Ice link om aan te koppelen? Liever niet...
Wat voor auto en radio heb je Aart?
www.volvotech.eu

aart90
Starter

Ik heb nu een xc 90 d5 exe met de premium sound. Hiervoor een xc 90 met high performance. Hierop had ik een ice link van Dension gezet omdat hier toen nog geen ipod op aan te sturen was. Ik vind de kwaliteit goed. Goed geluid en geen gewissel meer met cd's.
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”