Ik bedoelde bij een noodstop op een ijsweg, dan zou hypothetisch gezien de voorwielen worden aangedreven bij gas los en zodoende een langere remweg. Ware het niet dat de aandrijving ontkoppelt wordt bij remmen, dit heeft de dealer zelf gezegd. Bij stilstand zal het vast anders kunnen.EVV schreef:Ik vind het juist ideaal dat de wielen worden aangedreven bij stilstand/gas los, juist ook bij gladheid. Je kunt dan zo gecontroleerd wegrijden door de rem een beetje los te laten, dat lukt je niet als de de bak ineens aankoppelt.chris_zweden schreef:Bij stilstand/gas los wordt de versnelling toch (enigszins)sowieso ontkoppelt? Heb ik me door de dealer laten vertellen omdat ik een vraag had hoe het zat bij een glad wegdek, anders worden de wielen aangedreven.
Traag oppakken D5 geartronic
- chris_zweden
- 3rd Gear member
Volvo S80 D5 Geartronic Summum MY07
security line, audio line, climate line, winter line, professional line, chrome pakket, standkachel, personal car communicator , geventileerd leder+verwarmbare voorstoelen, elektrisch verstelbare passagiersstoel, neerklapbare hoofdsteunen achter, verwarmbare achterbank, classic wood schakelpookknop, blind spot information system (BLIS), audioconsole achter, bluetooth, trekhaak, park assist camera, nivomat, enz.
Rica stage2
security line, audio line, climate line, winter line, professional line, chrome pakket, standkachel, personal car communicator , geventileerd leder+verwarmbare voorstoelen, elektrisch verstelbare passagiersstoel, neerklapbare hoofdsteunen achter, verwarmbare achterbank, classic wood schakelpookknop, blind spot information system (BLIS), audioconsole achter, bluetooth, trekhaak, park assist camera, nivomat, enz.
Rica stage2
-
- 8th Gear member
Natuurlijk niet, de auto remt af op de motor dankzij die aangedreven wielen.
Ontkoppel je die mis je remkracht...Pas bij bijna stilstaan komt er iets van aandrijfkracht op de wielen, maar remmen houden dat echt makkelijk tegen.
Ontkoppel je die mis je remkracht...Pas bij bijna stilstaan komt er iets van aandrijfkracht op de wielen, maar remmen houden dat echt makkelijk tegen.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- EVV
- 5th Gear member
In dat geval heb je toch al zo weinig grip dat een beetje aandrijving er nog wel bij kan, je hebt dan nog zoveel rem capaciteit over omdat je geen grip hebt, dat ga je niet merken.chris_zweden schreef:Ik bedoelde bij een noodstop op een ijsweg, dan zou hypothetisch gezien de voorwielen worden aangedreven bij gas los en zodoende een langere remweg. Ware het niet dat de aandrijving ontkoppelt wordt bij remmen, dit heeft de dealer zelf gezegd. Bij stilstand zal het vast anders kunnen.EVV schreef:Ik vind het juist ideaal dat de wielen worden aangedreven bij stilstand/gas los, juist ook bij gladheid. Je kunt dan zo gecontroleerd wegrijden door de rem een beetje los te laten, dat lukt je niet als de de bak ineens aankoppelt.chris_zweden schreef:Bij stilstand/gas los wordt de versnelling toch (enigszins)sowieso ontkoppelt? Heb ik me door de dealer laten vertellen omdat ik een vraag had hoe het zat bij een glad wegdek, anders worden de wielen aangedreven.