Xenon inbouwen in C30 MY 2011

De opvolger van P1800 en 480
Martinvh
2nd Gear member

Iroll schreef:
Maar aftermarkte Xenon zou ik niet snel doen. Heb daar slechte ervaringen mee (lampen die na 1-2 jaar al kapot gaan).....
Eigenlijk de verkeerde reden om geen aftermarket ruknon intebouwen, zou moeten zijn mijn medeweggebruikers hebben er last van. Zo zie je maar weer de eigen portemonnee is weer eens belangrijker dan de overlast voor anderen. Maar goed, aan de andere kant blijft het eindresultaat hetzelfde, dat dan weer wel!
Ik moet er wel om lachen. Koplampen moeten altijd goed afgesteld staan, of dat nou xenon of halogeen is. Een omhoog schijnende halogeenlamp is praktisch net zo hinderlijk.

We doen nu net alsof iedereen met aftermarket xenon, verkeerd afgestelde koplampen heeft. Dat is natuurlijk niet zo.

Omdat de wetgeving hieromtrent nu ook is aangepast, heb ik legaal, voor 200euro dezelfde koplampen en licht als iemand die hier 1500-2000 extra voor heeft betaald (en daarover bij privegebruik van zakelijke auto ook bijtelt). Dit zijn volgens mij dan ook vooral de mensen die zeuren over het 'hinderlijke effect van aftermarket xenon'.
945i
8th Gear member

Martinvh schreef: heb ik legaal, voor 200euro dezelfde koplampen en licht als iemand die hier 1500-2000 extra voor heeft betaald
Dit is feitelijk onjuist.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Iroll
6th Gear member

Ik moet er wel om lachen.
Zegt genoeg over je instelling dat jij moet lachen om de overlast die het veroorzaakt en dat dan ook nog eens afdoet als gezeur. Als er zoveel mensen last van hebben zou dat je aan het denken moeten zetten.
Met name tijdens regen zijn die aftermarket lampen een ware ramp. Goed afstellen kan niet met die dingen, dat is juist het probleem. Stationair lijkt het lichtbeeld prima, totdat je er mee gaat rijden. Niet voor niets zijn ze in de landen om ons heen gewoonweg 100% verboden zonder automatische hoogteverstelling en hoge druk reinigers. En daar zit het prijsverschil in.
Rutger
4th Gear member
Contacteer:

En hopla, de hele Xenon discussie zet zich hier voort...
Volvo V50 |Business Pack| S&S | 2010
|Volvo C30 NL & Be op Facebook |
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

En waar de discussie ook loopt men mist overal de essentie
Volvo for life
Fredhead
Geartronic member

Ze kunnen verlichting maar beter helemaal verbieden, dan wordt er tenslotte ook niemand verblind...

Ik blijf van mening dat zolang de verlichting maar goed af staat gesteld er weinig/niets aan de hand is.
Een halogeenlamp is net zo verblindend, zo niet erger dan een slecht afgestelde xenonlamp.

Maare... veel succes met discussiëren, uiteindelijk blijven mensen hun eigen mening houden hoeveel woorden/pagina's je er ook aan gaat verspillen
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Ik heb paar weken geleden de Osram Nightbreaker Plus gekocht. Zie hier het resultaat. Laatste foto is HDR. Geeft een stuk meer licht!

Afbeelding

Afbeelding
Carlsson 900

fredhead schreef: [...] Een halogeenlamp is net zo verblindend, zo niet erger dan een slecht afgestelde xenonlamp.[...]
bart simpson schreef:En waar de discussie ook loopt men mist overal de essentie
Ik ben het helemaal met je eens.
945i
8th Gear member

Ja, daarom heeft een xenonlamp minstens 4300K, omdat ze net zoveel licht geven als een halogeenlamp...
En is hoogteregeling verplicht bij xenon, omdat ze minder verblinden dan halogeen..

Dream on......
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

fredhead schreef:Ik blijf van mening dat zolang de verlichting maar goed af staat gesteld er weinig/niets aan de hand is.
Een halogeenlamp is net zo verblindend, zo niet erger dan een slecht afgestelde xenonlamp.
wat precies begrijp je niet van de werking en de functie van automatische hoogteverstelling?
Volvo for life
Thamar
4th Gear member
Contacteer:

945i, die K-waardes zeggen niks over de sterkte. Dat is graden Kelvin of de kleur.

Lichtsterkte wordt uitgedrukt in Lumen.
Een xenon-lamp heeft 2 tot 3x hogere lumen-opbrengst.

En 'k zal nog wat zeggen, het is goed voor de CO2-uitstoot. Verbruik van xenon-lamp is 35w tov 55 voor halogeen.
Met andere woorden, de reden dat we achteraf xenon inbouwen is dus omdat we voor een beter milieu gaan. Wie zei hier iets van egoïsme :D
945i
8th Gear member

Dank Thamar, voor de aanvulling, verduidelijking en bevestiging van mijn punt.

Dat minder verbruik ga je niet merken trouwens.. :wink:
Fredhead
Geartronic member

bart simpson schreef:
fredhead schreef:Ik blijf van mening dat zolang de verlichting maar goed af staat gesteld er weinig/niets aan de hand is.
wat precies begrijp je niet van de werking en de functie van automatische hoogteverstelling?
Genoeg om te weten dat ook die lang niet altijd geweldig is.
Zijn aardig wat merken waarbij ook die te hoog staat...

Oh ja, mocht je er blijer van worden, ik rijd zelf ook met halogeenlampen rond.
In beide auto's, alleen al omdat ik me er voorlopig niet aan wil wagen om het in te gaan/laten bouwen.

Vind discussies zoals deze alleen nogal zinloos.
Je blijft altijd voor en tegenstanders houden en dat ga je niet kunnen veranderen hoeveel woorden je er ook aan vuil maakt.

Zo ondertussen is de mening van verschillende tegenstanders hier nogal duidelijk en vind het ook een beetje overdreven dat we met z'n allen maar door blijven hameren op onze mening.

De topicstarter wilde tenslotte alleen maar weten welke sets goed werken en vroeg niet om de zoveelste discussie
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Het correcte antwoord is dat er vrijwel geen een echt goed werkt, de argumenten tegen zouden iemand die ze nog niet kent in alle redelijkheid kunnen overtuigen.
Volvo for life
Fredhead
Geartronic member

Kijk, had dat antwoord gelijk gegeven en de topicstarter had wellicht gelijk gekeken naar betere halogeenlampen.
De tegenargumenten staan op nogal wat verschillende plaatsen op het forum en wellicht is het een idee om eens een topic te maken met argumenten waarom juist wel of niet voor xenonlampen te gaan.

Dan wijs je iemand met een vraag zoals dit gewoon naar dat topic en voorkom je het om wederom een hele discussie te starten

drowel
5th Gear member

Ben het eens met de mensen die zeggen dat xenon prettiger is... heb het dan ook achteraf laten inbouwen op mijn V50. Ik had het op de C70 en vond het verschil dusdanig dat ik eigenlijk niet meer zonder kon/wilde!
tjompe

fredhead schreef:
bart simpson schreef:
Genoeg om te weten dat ook die lang niet altijd geweldig is.
Zijn aardig wat merken waarbij ook die te hoog staat...

Oh ja, mocht je er blijer van worden, ik rijd zelf ook met halogeenlampen rond.
In beide auto's, alleen al omdat ik me er voorlopig niet aan wil wagen om het in te gaan/laten bouwen.

Vind discussies zoals deze alleen nogal zinloos.
Je blijft altijd voor en tegenstanders houden en dat ga je niet kunnen veranderen hoeveel woorden je er ook aan vuil maakt.

Zo ondertussen is de mening van verschillende tegenstanders hier nogal duidelijk en vind het ook een beetje overdreven dat we met z'n allen maar door blijven hameren op onze mening.

De topicstarter wilde tenslotte alleen maar weten welke sets goed werken en vroeg niet om de zoveelste discussie
=D> =D>
kawaman
5th Gear member

Er staat me iets van bij dat de Nightbreakers te warm werden in lenskoplampen, pas hier dus mee op. Hier is een tijd geleden een topic over geweest, en Osram heeft later ook toegegeven dat deze lampen niet geschikt waren voor de koplampen van de c30/s40/v50 reeks.
misschien dat ze ondertussen aangepast zijn.

FF gezocht dit is het topic wat ik bedoelde: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... ghtbreaker
Erik

S60 T5 R-design
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

fredhead schreef:Ik blijf van De topicstarter wilde tenslotte alleen maar weten welke sets goed werken en vroeg niet om de zoveelste discussie
bart simpson schreef:het is wettelijk verboden
dit is een feitelijke constatering zonder verder waardeoordeel
Martinvh schreef:Dat het verboden is, zal me een zorg zijn. Zeker omdat dat gebaseerd is op de leeftijd van de auto. Nu is hij van 2010 met lenslampen en mag het niet. Al was het een oud gebakje met van die doffe grote vergeelde koplampen van vóór 2007, dan had het wel gemogen (met strooilicht alle kanten op, ook omhoog).
wie start hier nu een discussie?
Volvo for life
Martinvh
2nd Gear member

Martinvh schreef:
Nu is mijn vraag:

Is het gewoon mogelijk om (storing-loos) een Pilot Slim line setje (speciaal voor canbus) in te bouwen?

Met storing-loos bedoel ik: geen flikkerende lampen, geen foutmeldingen, geen op hol geslagen ruitenwisser en geen bromgeluid uit de speakers (ik heb alle xenon-topics gelezen).

Ik ben namelijk als de dood voor doorgebrande bekabeling of hoofd-units.
Ik heb mijn vraag even herhaald hierboven.

Dat was het enige waarop ik een antwoord wilde hebben.

Dus:
1. Nee, het levert . . . . Problemen op na montage.
2. Ja, het werkt feilloos in de C30.

Het antwoord 'ja, het werkt feilloos' heb ik zelf maar moeten ontdekken omdat iedereen hier alleen maar ouwehoert over wetgeving en verblinden.

Ik zal ook even twee topics openen met 'verblind ik met aftermarket xenon?' en 'ik ben stout, want heb geen automatische hoogteregeling'.
Plaats reactie

Terug naar “C30”