naar 1 carburateur
- biadman
- 4th Gear member
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
- Locatie: hilversum
heb je problemen met je su's? (ik gok su's)
het makkelijkst is een stromberg, die zijn er genoeg. maar als je ook op gas rijd zou ik ivm naald slijtage ed eens kijken voor een valstroom vervangings carb van weber. (mist budget het toelaat uiteraard)
het makkelijkst is een stromberg, die zijn er genoeg. maar als je ook op gas rijd zou ik ivm naald slijtage ed eens kijken voor een valstroom vervangings carb van weber. (mist budget het toelaat uiteraard)
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
- biadman
- 4th Gear member
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
- Locatie: hilversum
mmkay, dubbel stromberg. zijn het 175 cd 2's? ki vermoed dat je een kleinere variant hebt.
dan zal je een andere carb moeten kopen ivm capaciteit.
maar wat is het probleem met de dubbele?
wil je anders ruilen van dubbel naar enkel met mij
dan zal je een andere carb moeten kopen ivm capaciteit.
maar wat is het probleem met de dubbele?
wil je anders ruilen van dubbel naar enkel met mij

Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
-
- 1st Gear member
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 27.12.2010 - 18:34
- Locatie: Tiel
Ik heb uit een boekje van olyslager voor een B 20 A 1969-1971
Zenith-stromberg 175CD-2SE. B20 A 1970 SU HS6. B20B 1969-1971 2 x Zenith-Stromberg 175CD-2SE. B 20 B 1969-1970 2 x SU HS6. B 20 B 1971 2 x SU HIF6. Wat ik hier uit opmaak is dat ik 1 van de 2 carbs kan gebruiken op een ander spruitstuk. Is dat zo?
Zenith-stromberg 175CD-2SE. B20 A 1970 SU HS6. B20B 1969-1971 2 x Zenith-Stromberg 175CD-2SE. B 20 B 1969-1970 2 x SU HS6. B 20 B 1971 2 x SU HIF6. Wat ik hier uit opmaak is dat ik 1 van de 2 carbs kan gebruiken op een ander spruitstuk. Is dat zo?
145 S de luxe 1969,
- biadman
- 4th Gear member
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
- Locatie: hilversum
hmmm ik heb nog nooit 2 strombergs op een b20 gezien...
maar waarom wil je nou van de dubbele af? funktioneert het niet?
maar waarom wil je nou van de dubbele af? funktioneert het niet?
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
- biadman
- 4th Gear member
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
- Locatie: hilversum
hmmm dus ruilen is een optie? incl gasmengstukken ed...
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
- mr.borrie
- 2nd Gear member
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 23.12.2009 - 14:49
- Locatie: Haarlem
reken wel dat het nokkenas dan ook gewisseld moet worden. Zover ik weet zijn de single en dual nokkenassen verschillend.
CURRENT:764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 85'|Volvo 360 86 Cup|Volvo 144 70'|
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
De nokkenas opent en sluit de kleppen om of brandstof toe te laten in de verbrandingskamer (inlaat) of om de uitlaatgassen te laten ontsnappen (uitlaat)v700r schreef:Vergeef mij m'n onwetendheid maar wat heeft de nokkenas met een carb. te maken?
Een enkele ZS carb heeft een mindere opbrengst dus wordt het profiel van de n.as daarop ontworpen. Bij de enkele carb hoort eigenlijk een A n.as, ontworpen op koppel laag in de toeren, eigenlijk ideaal voor in de stad.
Wil je het maximale uit de enkele carb halen qua vermogen en verbruik dan moet je die A as monteren.
En vergeet de bediening van de carb niet, die zal aangepast moeten worden.