't is misschien geen slecht spul hoor !
en 't (niet meer los te krijgen probleem) kan misschien verminderd worden door ze pak weg eens in de 3-4 weken 'n keer los te draaien ?
Wielsloten
- black smoke
- 3rd Gear member
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 17.10.2010 - 20:35
- Locatie: oost-brabant
V70 D5 in black.. MY '04... MT.... 270dkm
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27497
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
En dan een adapter die uiteindelijk niet meer goed past door het vele gebruik, ook daar is de kwaliteit vaak slecht van
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1947
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
Ik denk dat je de kans op ellende alleen maar groter maakt als je ze steeds maar los en vastdraait.
Heb de V50 sinds 2004 zelf gewisseld (daarbij alleen in de zomer gereden met wielsloten) en tussendoor af en toe een keer voor een lekke band, of wat remonderhoud, kortom, enige jaren ervaring heb ik wel met de volvo slotbouten en tot nu (afkloppen) geen probleem. Zoals elders al eens gemeld: aandraaien alleen met momentsleutel en niet tot 130Nm. Bouten en moeren altijd voorzien van koperslib tegen vreten en roesten.
Waar ik altijd heel goed op let: de dop nooit scheef belasten, dus goed aandrukken en rechthouden. Verder smeer ik na montage een likje vaseline in de groeven tegen roesten, en voor het lossen de dop er eerst stevig indrukken en daarna even het vet afnemen: groeven zijn nog steeds brandschoon en roestvrij. Zelfde handelingen nu ook weer bij de XC, al blijven ze daar nu ook in de winter gewoon zitten op de Sargas velgen.
Heb ik dan gewoon geluk gehad tot nu toe...?
Heb de V50 sinds 2004 zelf gewisseld (daarbij alleen in de zomer gereden met wielsloten) en tussendoor af en toe een keer voor een lekke band, of wat remonderhoud, kortom, enige jaren ervaring heb ik wel met de volvo slotbouten en tot nu (afkloppen) geen probleem. Zoals elders al eens gemeld: aandraaien alleen met momentsleutel en niet tot 130Nm. Bouten en moeren altijd voorzien van koperslib tegen vreten en roesten.
Waar ik altijd heel goed op let: de dop nooit scheef belasten, dus goed aandrukken en rechthouden. Verder smeer ik na montage een likje vaseline in de groeven tegen roesten, en voor het lossen de dop er eerst stevig indrukken en daarna even het vet afnemen: groeven zijn nog steeds brandschoon en roestvrij. Zelfde handelingen nu ook weer bij de XC, al blijven ze daar nu ook in de winter gewoon zitten op de Sargas velgen.
Heb ik dan gewoon geluk gehad tot nu toe...?
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
- black smoke
- 3rd Gear member
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 17.10.2010 - 20:35
- Locatie: oost-brabant
fredhead schreef:En dan een adapter die uiteindelijk niet meer goed past door het vele gebruik, ook daar is de kwaliteit vaak slecht van
okee, okee, okee 't was maar 'n suggestie ! wist niet dat je kwaad werd

maar, je zult wel gelijk hebben ! ik hoef er sowieso geen meer...
V70 D5 in black.. MY '04... MT.... 270dkm
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27497
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Kwaad ben ik niet hoor 
Bij mijn Volvo slotmoeren was het eerst de adapter die niet meer te gebruiken was ondanks dat ik de slotmoeren met max 90 NM aandraaide en bij de dealer kwamen de moeren zelf ook met de grootste moeite los met een andere passende adapter

Bij mijn Volvo slotmoeren was het eerst de adapter die niet meer te gebruiken was ondanks dat ik de slotmoeren met max 90 NM aandraaide en bij de dealer kwamen de moeren zelf ook met de grootste moeite los met een andere passende adapter
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Eddy S60
- 6th Gear member
- Berichten: 3806
- Lid geworden op: 23.03.2008 - 16:15
- Locatie: Katwijk aan Zee
Ik heb ook de wielsloten van Volvo, en gebruik ze ook al vier jaar en wissel ook steeds van winter naar zomervelgen maar nog geen problemen gehad.
Volvo S60 1.6 turbo R-Design 2014-
Volvo V40 1.6- Turbo intro line 2012-2014
Volvo S40 2.0 sport professional line 2010-2012
Volvo C30 2.0 momentum season line 2007-2010
Volvo V40 1.6- Turbo intro line 2012-2014
Volvo S40 2.0 sport professional line 2010-2012
Volvo C30 2.0 momentum season line 2007-2010
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27497
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Hmm zullen ze tussentijds van merk zijn veranderd?
Als de oudere het wel goed blijven doen zou je dit haast verwachten
Als de oudere het wel goed blijven doen zou je dit haast verwachten
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D