hoi allemaal,
ik zit sinds een aantal dagen met een erg rokende auto als hij een tijdje uit is geweest..het lijkt mij geen condens omdat het pas iets van de laatste dagen is..daarvoor rookte ie het ook wel een beetje..maar bij lange na niet zoveel, en ook niet als ie maar 2min uit had gestaan..het is overigens erg witte rook en als je een stukje gereden hebt lijkt het weg te zijn..daarbij viel het ook op dat hij als je op bepaalde plekken naast de auto staat..hij erg naar verbrand plastic stinkt..
heeft iemand enig idee wat dit kan zijn..??..
het gaat om een 440 1.8i met handbak uit '94..
groetjes Stijn
veel rook
- duracell-konijntje
- 2nd Gear member
- Berichten: 156
- Lid geworden op: 24.08.2010 - 17:26
I want MY!! shiny volvo..
- Autogek
- 5th Gear member
- Berichten: 1322
- Lid geworden op: 30.12.2007 - 12:29
- Locatie: De Lutte
- Contacteer:
Witte rook is vaak de koppakking.
Edwin.
S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's
Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's
Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
- Hugo_Amstelveen
- 2nd Gear member
- Berichten: 190
- Lid geworden op: 05.01.2011 - 08:07
- Locatie: Amstelveen
- Contacteer:
Autogek schreef:Witte rook is vaak de koppakking.
Of een nieuwe paus.
Maar ik ga er hier idd van uit dat het om de koppakking gaat.

En natuurlijk mét forumsticker en prancing moose
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Controleer olie en koelvl. peil en check of er water in de olie zit en/of olie in de kv. Water in de olie is te herkennen aan 'mayonaise' onderop de olievuldop. Of de peilstok eruit, vlammetje van een aansteker onder de olie aan de peilstok houden. Als de olie dan gaat knetteren of sissen dan zit er water in. Olie in de kv kan je zo zien in het expansievat. Als je een van beide of allebei contateerd dan is de koppakking lek.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
Met aangeschakelde motor in het expasievat kijken (voorzichtig dop eraf). Krijg je continu luchtbelletjes, dan is het ook raak (koppakking lek)
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
- Hugo_Amstelveen
- 2nd Gear member
- Berichten: 190
- Lid geworden op: 05.01.2011 - 08:07
- Locatie: Amstelveen
- Contacteer:
Als het idd je koppakking is. Of je hebt toch maar enigzins het idee dat dat het is, niet wachten met (laten) repareren.
Dan heb je kans dat je niet de kop hoeft laten te vlakken. Scheelt een hoop centen..
Dan heb je kans dat je niet de kop hoeft laten te vlakken. Scheelt een hoop centen..

En natuurlijk mét forumsticker en prancing moose
- duracell-konijntje
- 2nd Gear member
- Berichten: 156
- Lid geworden op: 24.08.2010 - 17:26
nou ik heb niet zoveel met de paus..
..dus ga er dan maar vanuit dat het de koppaking is..trok net de kap even open om te kijken..en sinds het laatste kleine ritje (5 km) is de koppakking veel erger gaan zweten/lekken..er zitten zelfs spetters op de motorkap..dus dan ga ik regelen dat ie deze week nog naar de autodokter gaat, voordat het erger word..bedankt allemaal..

I want MY!! shiny volvo..